johanna--ostlund

Alla inlägg under april 2013

Av Johanna Östlund - 18 april 2013 21:09

Dagen började med en sovmorgon för min del. Anders gick upp med barnen. Tack min älskling! Dock hade jag svårt att somna om efter att de traskat upp, men tillslut lyckades jag slappna av och sov ända till halv nio. När hände de senast? Kommer inte ihåg. Skönt var det och jag kännde mig till och med utvilad. 


När jag steg upp var det full fart. Men det märktes att jag inte vart uppe. Men det är inte så lätt. Min lille Ida hade fått en body som jag lagt i vänta högen som till och med satt åt fel håll. Ett gott skratt så där på morgonen! Anders och Elias gick och lekte en stund innan Anders skulle på jobbet. Jag tog Ida och gjorde rätt. 


Sedan vinkade vi hejdå till Anders. Vi fortsatte med lekande och mysande här inne. Ja vädret var inte det bästa. Regn regn och regn! Elias näsa fick sig en omgång idag också. Gick in i bordet så att den började blöda. Igår ramlade han på den så att den blev lite blå. 


Tiden gick och Elias blev mer och mer missnöjd. Trött! Så bestämde vi oss för att åka till mormor oh morfar så han fick sova i bilen. När vi kom dit blev han en nöjd och glad kille. Bästa stället! Där fick vi lite mat innan det var dags för mig att åka till Elias dagis för utvecklingssamtal. Allt låter så bra när man är där. En duktig kille! Allt var så bra så. Lite trist bara att han ska byta avdelning till hösten. Till de stora barnen! Tycker så mycket om fröknarna och så på hans avdelning. Men det kommer nog bli bättre för honom att byta. Det skulle nämligen komma många små barn till hans avdelning. Är man minst får man mer hjälp och så, antar jag, då känns det bättre att han får byta och inte bli helt bortglömd. 


När jag kom tillbaka var det full fart på Elias. Och Ida var rätt missnöjd. Men det hade gått bra. Vi stannade en stund till, men vid sju tiden var det dags att åka. Båda barnen var trötta! När vi kom hem ville Elias gå och sova nästan direkt. Anders tog hand om Ida medans jag la Elias. Nu sover även hon. Jag ska ta mig en dusch och hänga en tvätt. Sedan tror jag det blir sängen. Rätt trött nu!


Imorgon väntar en dag med hela familjen!

 

 

Av Johanna Östlund - 17 april 2013 13:44

Imorse var det dags att göra faderskap. Så vi åkte allihop till Bergsjö och skrev på lite papper. Snabbt och utan krussiduller! Tyckte det var mer omständigt när jag gjorde med Elias. Kanske har med kommunerna att göra? Så nu är Anders pappa på papper också. 


Vi sa hejdå till Anders som åkte till jobbet där ifrån. Jag och barnen for mot hemtrakten. Ett stopp på affären gjordes då jag märkte imorse att Elias hade bara någon blöja kvar. Vi åkte även till Stocka för att hämta ut ett paket. Mina systra fyller år snart och det var en present till en av dem. Men även Elias och Ida fick en varsin sak eftersom jag inte kom upp i två hundra som man måste beställa för. Elias fick en tröja med döskalle på och Ida två par strumpor. 


När vi kom hem stannade vi ute på Elias begäran. Men oj vad det blåste. Fast det var inte kallt ändå. Härligt med tio plus grader eller vad vi har. Medans vi var ute satt Ida i hallen och sov. Sedan vaknade Ida och då tyckte jag att det var dags att gå in. Men inte Elias! Någon tår och sedan var det bra. Vi gick in och lekte istället. Som var roligt tills Elias ramlade och slog i näsan. Då la vi oss i soffan och myste. Efter ett tag somnade han. Oturligt nog när jag är ensam med barnen hela dagen så är Elias inte riktigt pigg, lite feber. Men men vi ska nog klara det. Som sagt sover barnen nu och jag har gjort korvstroganoff som vi ska äta när Elias vaknar. Sedan kanske vi går ut igen. Lovade att vi skulle cykla och hämta posten idag. 


Hoppas på en lika bra eftermiddag!


   

Av Johanna Östlund - 17 april 2013 13:17

Gårdagen blev en flängig dag. Vi åkte hit och dit, kors och tvärs. Men riktigt roligt att göra nått ibland också.


Förmiddagen spenderade vi hemma. Var ute och lekte. Inne lek. Lite som en vanliga dag helt enkelt.


Vid halv tolv packade vi in oss och barnen i bilen. Första anhalten var leksaksaffären. Oj vad Elias trivdes! Lekte med tågbanan som var uppbyggd och till för att lekas med. Kollade på lite uteleksaker. Skulle vilja haft nått mer... Såg en sparkcykel! Vet inte om han är för liten för det än? Finns så mycket man vill köpa till sina barn. Det vi kom ut med var en väska och vattenpistol till Elias. Nöjd och glad!


Sedan var det dags för BVC. Ida bara växer och växer. Nu väger min lilla tjej 5664 gram och är 57.5 centimeter lång. Ida har blivit grymt torr över hela kroppen näst in till. Så det var bra att vi hade en tid NU. Vi fick en salva utskriven på recept som ska hämtas ut så snart vi får tid. Dessutom kunde jag använda den på Elias så det ska jag göra. Mina torra barn!


Vi besökte även TO´s. Ny kyl och frys är köpta. Härligt! Köket kommer nog kännas lite bättre då. Inte för att jag tycker att det är sååå hemskt, men inte direkt så att man jublar heller. Aja blir nog bra det här tillslut!


När vi ändå var i närheten hade vi bestämt oss för att åka till mamma och pappa. Lite mat var beställd. Vi fick typ kasslergratäng. Gott! Elias tyckte som vanligt om att vara där. En favorit! Provade nya cykeln, hoppade i vattenpölar, fikade och myste.


Innan vi kom hem besökte vi ica maxi också. Lite som fattades här hemma. Men sen kom vi hem trötta och nöjda med en dag ute på.


   

Av Johanna Östlund - 15 april 2013 17:37

Just för tillfället är jag en liten tradera nörd. En sån blir jag ibland, när bara tradera finns för mina ögon. Det är faktiskt lite roligt att fynda ibland. 


Gårdagens fynd blev en jacka till Ida. Jag hoppas hon kan ha den nu i vår och sommar när tillfälle ges. Det blev nämligen en jacka i storlek 62. Tänker jag på hur jackor har vart på Elias har jag nästan jämnt haft en mindre storlek där än på andra kläder. Därför hoppas jag att så är fallet med Ida också. För denna jacka fick jag ge 34 kronor. Känns lite bättre att lägga 34 kronor än 200-300 kronor på en jacka som bara kan användas en kort tid. 


Jag har själv lagt ut lite på tradera för ett tag sedan. Gick hyffsat! Tre av fem plagg sålde jag. Inga super summor direkt, jag är bara glad att de blev sålda. Funderar starkt på att sälja lite på någon klädbytardag till hösten. Det är bara det att jag är så seg för att hinna med. Måste hålla utkik bättre. 


 

Av Johanna Östlund - 15 april 2013 15:43

Vad jag älskar att starta en ny vecka. Med blandad mening. Just nu känns det bra att dom pinnar på med en väldans fart. Längtar oerhört mycket efter sol och värme. Dessutom känns det otroligt skönt att veta att hela sommaren är min, första sommaren på läänge som jag är "ledig". Sedan känns det skönt att mitt lillatroll växer och blir stor. Känns enklare då att ha båda barnen, när Ida kan vara med oss och leka. Men samtidigt som allt det där kommer går vi snart mot mörkare tider IGEN.


En skön dag börjar bli eftermiddag och kväll. Elias har vart väldigt duktig på att äta idag. Känns som förr. Åt tre yoghurtar, som man köper i fyr pack, till frukost. Lite pyttipanna på det senare. En banan. En portion lasagne till lunch. Nej vi har inte bara ätit idag. Vi har hunnit med lite lek. Lekt med gubbar, spelat memory och lite annat. Sedan gick Elias och Anders ut. Plocka kottar! Kottar verar vara ny inne grejen för Elias. Lika som igår skulle ha ta dem in och måla på. Medans grabbarna var ute smet Ida och jag till affären. Blöjor och lite annat smått och gott som fattades här hemma. När Elias tog sin tupplur och Ida satt snällt och kollade på Petsson och Findus passade jag på att färga mitt hår. Första gången jag gav mig på att färga själv. Ja blev inte så tokigt. En mer jämn färg i håret. Jag måste nog säga att jag vart ganska nöjd. Nu börjar huset vakna till liv! 


   

Av Johanna Östlund - 14 april 2013 19:22

ÄNTLIGEN! Kom du till oss min älskade prins. Som vi saknat dig! Nu är familjen hel och mammahjärtat. 


När jag hämtat honom och vi kom hem ville han inte gå in. Ute leka. Nääe nääe. Vi stannade ute en stund. Grävde lite i gruset på gården. Kollade på blommor, ja snödroppar har letat sig upp ur jorden i rabatten. Då berättade jag och visade vart vi sett rådjur. Dem skulle ha leta efter. Så vi begav oss in i skogen. Lätt för Elias som är något lättare än mig. Jag sjönk ner till knäna. Och inte hittade vi dem heller men en hel del kottar som han promt skulle ha med hem. När vi kom in ville ha måla på kottarna så två stycken blev målade. Sedan har vi lek och ätit macka. Ida ligger i babysittern och sover och Elias har parkerat i soffan. 


Mys kväll på gång.

 

       

Av Johanna Östlund - 14 april 2013 11:12

Ja men se där. Då har ännu en vecka gått, och vi har fått den efterlängtade söndagen. Härligt! 


Igår hade vi en riktig hemma dag. Nått som var annorlunda var att vi fick ha pappan hemma. Han som normalt jobbar varje helg. Men denna är han ledig. Dagen gick utan något speciellt hände. På kvällen som oftast kom energin till mig. Jag planterade frön som jag köpte i fjol men aldriga fick tummen ur och plantera. Nu är de i jorden och vi hoppas att det kommer upp fina änglatrumpetar. Kanske inte bästa blomman när man har barn, lite giftig tror jag, men det ska nog gå bra. När jag sedan gick in i vardagsrummet och kollade ut fick vi äntligen syn på rådjuren som finns här omkring. Vi vet att de brukar vara på gården men har aldrig sett dem. Så det var roligt, tre stycken var dom. Sedan blev det dags för Ida att få sig ett kvällsbad, hoppa i pyjamasen och sova. När hon sov fortsatte jag att sätta in kort som jag började med för någon kväll sedan. Nu har jag bara ett år kvar att sätta in! Mycket kort har man. Samtidigt som jag satte in kort spelade Anders och jag super mario. Roligt till en början men sedan började Anders dö och blev sur. Annars brukar det vara jag som blir sur och vill sluta, eftersom jag är lite dåligare i vanliga fall. När vi slutade var klockan REDAN halv elva och då blev det hopp i säng för mig med, bäst att sova så man är pigg när Ida vill upp.


Fick en liten sovmorgon idag. Halv åtta gick vi upp, men det var bara för att Ida fick sin morgon välling i sängen och somnade om. Blev lite mys i soffan innan vi började dagen på allvar. Då tog jag tag i städningen, var nog en vecka sedan vi dammsög och torkade golven så det var dags. Bytte sängkläder. Och städade toan lite snabbt. Rent och härligt. Vad vi ska göra med utav den här dagen vet jag inte. Men det lockar att gå ut en sväng, riktigt härligt och varmt väder idag. Sedan till eftermiddagen ska jag hämta min älskade prins. Mammavecka! 


    Ida mår äntligen bättre. Hostan är som bort blåst. Bara lite snorig. Skönt! Men när det ena blir bra är det nått annat. Nu har hon fått utslag över hela kroppen. Torr! Jag smörjer & smörjer, och byter krämer & försöker men inget gör det speciellt bra. Ni ser hur flammig och röd hon är i ansiktet. 

Av Johanna Östlund - 12 april 2013 21:25

Som rubriken lyder, "ibland bara måste man ge sig iväg hemmifrån". Just en sån dag har Ida och jag haft idag. Mest jag antar jag, och då har Ida inget val.

Vi gav oss iväg till kära mamma/mormor. Länge sedan vi sågs. Där stannade vi inte utan vi tre åkte till min mormor och morfar. Mamma skulle ge blommor till dem. Roligt att träffa dem, var ett bra tag sedan vi var där. När vi var där kom även min moster, var mormor som ringe dit dem, de ville nämligen kolla på Ida. De har till och med gett sig iväg till Strömsbruk en dag för att leta reda på vårt hus. Men eftersom Ström är stort och hustätt hittade dom inte. Inte lätt... Efter en dag på språng kan jag säga att Elias är bortskämd och kunde han läsa detta kan jag säga till honom att nått du mer än gärna vill ha finns hemma hos mormor och morfar. Även en liten sak från gammalmormor och -morfar, men den får du inte förrens på lördag.

På hemvägen blev det ett stopp i Sågtäkten. Dit Anders åkt efter jobbet. Efter massa gos med mormor, gammelmormor och "gammelmoster" blev det ännu mer gos med farmor för Ida. Ja idag har hon hoppat från knä till knä.

Nu sover våran lilla tjej. Anders kollar på nån serie i sängen och jag myser i soffan framför lets Dance. Jag ska nog snart tacka för mig för idag också. Det blir inga sena kvällar här inte när man måste gå upp typ sex varje morgon.

God natt!

PS: Saknar min älskade prins så att det gör riktigt ont. Vill att du ska komma till mamma. Gör så morgondagen går snabbt så vi får den efterlängtade söndagen. Mamma älskar dig!

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards