johanna--ostlund

Alla inlägg under februari 2020

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen...

I fredag var det alla hjärtansdag. Här hemma firade vi lite lagomt. Jag hade köpt en varsin present till barnen (som jag tror dom gillade). Anders fick lite godishjärtan och lotter. Puss på er, jag älskar er!

Jag hade bestämt mig för att Agnes fick vara hemma med mig tills jag började jobba. Annars brukar hon börja vid elva. Men jag tänkte ju åka in till stan och ha en mysig förmiddag med henne. Tror ni det blev så? Nej just det. Att man aldrig lär sig. Efter att vi vart på leksaksaffären åkte vi till kjelles. Jag ville unna mig en fin bukett blommor så där till helgen. Pust och stön. Ja medans jag funderade på vad jag ville ha sprang lillmarodören runt. Till sist sliter hon ut alla fröpåsar ur dess kartong. Ni som vart där vet att det finns ett helt gäng. Och innan jag fick stopp på henne och ordning på det kaos som blev var jag helt svettig. ALDRIG MER!!! Nu borde jag väl ha lärt mig?


Igår hade vi en hemma mysa dag. När allt bara är fint. En sån dag som man behöver ibland. Vi var ute och lekte i det härliga vädret. Ja det är ju nästan så att man får vårkänslor ute nu. Rätt härligt om du frågar mig! Sen myste vi med frukt och film. Och vips var kvällen här.


Idag är det min födelsedag. Jag fick vakna av sång och paket. Ja till och med kaffe på sängen, som jag önskat mig. Och jag fick det jag ville ha. Hade önskat mig en rakapparat till benen och sånt. Och det fick jag. Hurra! Inge mer rakhyvlar här inte. Han överraskade också med en hotellövernattning, bara han och jag. Alltså hur mysigt!? Tusen tack älskling!

Söndagar betyder byte av vecka för min stora kille. Äntligen är han hemma igen. När jag hämtade honom blev jag överraskad med paket där också. En sån fin blomma, tvål och handkräm. Alltså tusen tack till er också. Så himla tacksam!

Kvälle försvann i ett naffs. Och nu sitter vi här och andas tystnaden. Hur magiskt är det inte när alla barn sover och man får en timme eller så helt för sig själv. Underbart! Men snart är det dags att bädda ner sig.

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar peppar verkar hon piggare idag och med bara 38.5 graders feber. Så nu har det nog vänt! Hurra hurra hurra!! Även dom stora kidsen har hosta och lite lite feber omvartannat. Även jag är lite snorig.

Så det var min ledigvecka det. Sjuka barn... Men jag fick en dag innan helvetet brakade lös ordentligt. Jag klippte håret och tog min massage som jag fick i 30-års present. En härlig dag!

Helgen har bestått av kalas, kalas och kalas. I fredags fyllde våran älskade Ida 7 år.

Då på fredagen kom hennes farmor och farfar, faster och kusin. Fika, paket och lek.

I lördags kom min släkt för att fira.

Men bästa av allt var nog ändå igår - hennes första kompiskalas. Så taggad hon var. Och det blev väldigt lyckat. Vi var på buspalatset. Lunch, glass och en massa lek med kompisar.

Av Johanna Östlund - 1 februari 2020 18:55

Vardagen har verkligen tagit oss med storm. Och jag har dom senaste veckorna bott på jobbet känns det som. Nackdelen med skift jobb, ibland träffar man arbetskamraterna mer än familjen. Men nu så har jag gjort både grisvecka och sistaveckan. Och är nu inne på min andra lediga dag av 10. Det känns fantastiskt!! Här har vi alltså fördelen.

Annars då? Ja det undrar jag med. Det har liksom inte hänt så mycket. Jobb, dagis och skola.

Igår kom sista möbeln till idas rum. Även om vi sagt att vi skulle vänta och göra i ordning rummet förens hon fyller år. Men hon ville så gärna. Och jag kan väl säga att jag var minst lika sugen på att få fixa. Så igår gjorde vi det. Medans fick Ida vara nere. Och sen blev hon så himla glad. Ja tänk vad lite nya möbler och grejer kan göra skillnad. Nu hoppas vi att hon håller ordning där inne också.

Våran lilla Agnes... Vårat busfrö. Hon som gör oss gråhårig. Men oj så mycket glädje också. Ja hennes humör har pendlat från dag till dag. En dag var hon så busig och skrattet flödade ur henne. Såna dagar älskar jag. Medans hon en annan dag var så trött och gnällig precis hela eftermiddagen. Det är en jobbig dag, man blir trött på gnället. Trött på att inte ens få gå på toa ifred. Det tar mycket på krafterna helt enkelt.

Men hon börjar ju bli så stor. Nu bubblar det ord ur henne. Men vi som vuxna måste lära oss vad hon säger. Bil och pippi är två ord som går varm här hemma just nu.

Älskade ungar vad skulle vi göra utan er?

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards