johanna--ostlund

Alla inlägg under november 2013

Av Johanna Östlund - 29 november 2013 17:16

Veckan rullar på. Vi har kommit till fredag. Det var den veckan det. Vips!


Jag har som sagt spenderat större tiden av dygnen på jobbet. Vad händer!? Jo min lilla fröken tar ett steg i utvecklingen. Igår under tiden jag var på jobbet kom hon visst på hur man gör när man NÄSTAN kryper. Känns som att det är lugnet före stormen hemma nu. Brukar gå snabbt när dom väl är på gång. Min bebis börjar bli stor.


Annars har jag mest tagit vara på tiden med familjen den lilla stund jag är hemma och vaken. Idag kröp vi upp i soffan och kollade på fucking åmål. Ojojoj... Så var de.


Nu sitter jag på jobbet. Sista eftermiddagen och sen är det bara en dag kvar. Otroligt skönt. Heja heja...

Av Johanna Östlund - 26 november 2013 23:57

Då har vi gett oss ut i en ny vecka. Dagarna går och vips var det tisdag kväll utan att man knappt hunnit blinka. 


Jag har spenderat större delen av tiden på jobbet. Eftermiddagsveckan, igen. I fredags eftermiddag ringde chefen och sa att jag skulle byta skift. Så det blev som så... Lite tråkigt måste jag erkänna, trivdes otroligt bra på förra skiftet. Det blir nog bra på detta också bara jag lär mig maskinen och kommer in i gänget ska det nog gå bra. Blev lite styrigt i helgen, då Anders också jobbar, men nu har det löst sig. Pappa och mamma tar Ida på lördag och jag fick ledigt på söndag. Skönt och bra, då jag har en massa timmar som behövs tas ut innan mars. 


Under förmiddagarna har jag spenderat tiden med min familj. Och hinna med lite nytta. Tiden hemma går för fort. Men det bästa av allt är att jag är ledig nästa vecka igen när Elias är här. Plus att vi (jag och mamma) kunde boka in den traditionella sundsvalls resan. Och att jag är ledig över jul, då ska det mysas med familjen. 


Nu blir det lite soffhäng med bästa... Sen sängen.


 

Av Johanna Östlund - 24 november 2013 18:38

Slutet på veckan är här. Slut på ledighet och slut på mammaveckan. 


Dagen började med sovmorgon. Anders åkte på jobbet och Ida och jag hade mysmorgon. Morgonen var lugn. Skönt!!


På förmiddagen åkte Ida och jag in till stan. Lite blommor inhandlades. När vi kom hem blev det lite mat för Ida och sen ut i vagnen för en middagslur. Som hon sov idag också. Jag hann dona på här hemma med lite av varje. Till och med vila en stund innan hon vaknade efter två och en halv timmes sömn. Då blev det super mys. Oj så gosig hon var. 


Anders kom hem från jobbet. Sen väntade vi hem gokillen. Som kom framåt fyra. Då tog jag vara på tiden jag fick med honom. Vips var det dags för honom att åka. Nu är det tyst och lugnt här. Ida ska snart hoppa i säng och jag ta mig en dusch och ladda för eftermiddagsjobb imorgon.


   

Av Johanna Östlund - 23 november 2013 22:29

En natt jag helst vill glömma. När jag precis började fundera över att gå till sängs vaknar Elias. Pigg som en lärka. Ville inte sova. Nähä!? La oss på soffan, där vi båda somnade. Vaknade halv tre och bar över Elias till sängen. Sov till fem då det var dags för nästa barn att vägra sova. Upp till soffan, igen. Strax därefter kom även Elias. Rart med barn ibland.


Vi tog det lugnt i soffan under morgonen. Dessutom var det kallt här inne. Men med en brasa, täcke och världens bästa barn blev det en skön och mysig morgon ändå. När klockan började närma sig åtta gjorde vi i ordning oss för dagen.


Strax efter nio begav vi oss. Anders till jobbet och vi andra till mamma och pappa. Det var en dag inplanerad där. Lillasyster hade tagit sig hem från Luleå över helgen, "moster Fia", snacka om att det var en kille som var nöjd. Perfekt enligt mig. Barnvakt och jag kunde sy mina julgardiner. Bättre blev det när min andra syster också hade tagit sig hem. Barnvakt gånger två. Jag sydde för fulla muggar. Sofia var med Elias. Mamma och Erika turades om att ha Ida. 


En trevlig dag med hela familjen. Gomiddag. Barnen trivdes med att vara i centrum. Jag kunde slappna av. När vi skulle åka hem blev min älsklings kille väldigt ledsen. Ville inte alls följa med hem. Han ville ju vara med moster Fia. Efter många försök gav jag efter, inte alla dagar han får träffa henne nu så det är bäst att passa på. Ida och jag for alltså hem själva.


När vi kom hem kunde jag inte hålla fingrarna i styr. Julen åkte upp! Lite blommor som ska inhandlas sen får det vara som det är. Varför vänta när det är NU som man vill ha upp allt?. Mysigt blev det. Dock lite kalt på vissa ställen men det ska som sagt åtgärdas. Kanske imorgon?


Nu har jag satt mig i soffan en stund. Känner mig trött och saknar Elias. Blir nog sängen nästa.


 

Av Johanna Östlund - 21 november 2013 23:50

Idag var jag uppe först av alla. Är man så dum att man ställer väckarklockan och har den i köket får man skylla sig själv. Var skönt att komma upp i tid. Ändå blev det tajt in i det sista. 


Efter att vara sen redan i starten fick vi springa mellan ställena. Först var det Ida och BVC. Vi har nu en stor flicka som väger 10 kg och är 70 cm. Hon klarade alla "tester", så som att följa med med ögonen och lite annat jox. Helt normal. Sen blev det brottomt igen. Jag skulle till optikern. Nu får jag äntligen nya linser. Efter att ha stressat klart åkte vi hem.


Eftermiddagen rullade på. Var hemma och donade på som vanligt. Lek, bus och mys med barnen. Mellan varven hann jag med lite tvätt och plock.


Sen kom kvällen. Ida la sig. Och jag gjorde i ordning mig för middag med jobbet. Elias tyckte det var en dålig idé. Inte blev det bättre att jag precis innan jag skulle åka skällde ut honom. En små sak som egentligen inte gjorde nått men som han ändå inte fick göra, kom med min fina amaryllis urtagen ur innerkrukan. Aja... Han blev i alla fall nöjd efter att jag åkt. Och somnade rätt fort därefter. Det var en trevlig middag och god. 


Nu blir det sängen, en dag imorgon också.


 

Av Johanna Östlund - 20 november 2013 22:09

Onsdagen började med en sovmorgon för mig.Tog dock slut tidigare än vad jag vela. Men kommer en liten underbaring och säger "mamma byta bajsblöja mig?", då är det bara att kliva upp. Morgonen rullade på med det vanliga. Plus att jag hann med två tvättar. Litet tvättmaraton denna vecka då den kom i efterhand förra veckan när jag jobbade. Dessutom hade första snön landat i Sröm. En liten hinna snö och allt blev så mycke finare. 


Under förmiddagen var vi bara hemma. Anders höll återigen på att fixa lister. Snart så... Under tiden försökte jag underhålla barnen så gått det gick, men olika resultat. Mitt i dagen kom ÄNTLIGEN våran soffa. Bättre sent än aldrig. Två till fem veckors leverans - släng dig i väggen. Nu vill jag bara ha ett soffbord, det runda på jysk, kan inte riktigt släppa de, hoppas de får hem det snart. 


När vi alla var mätta och glada, trodde jag, åkte vi till affären. En hel del inhandlades. Bland annat bakingredienser, amaryllis. Under tiden vi var på affären fick Elias några utbrott. Urk! Skitsaker som blev stora. Han var nog trött. När vi kom hem blev det lite soffmys en stund. 


När kvällen kom blev det saffransbullsbak för Elias och mig. Det var han riktigt duktig på att göra. Inte för att det blev traditionella former, men vad gör de.? Mycke russin hade han på för de gillar han. Detta är något jag kommer göra fler gånger med barnen. Har provat pepparkaksbak, men nja skulle jag vilja säga. Under tiden vi sysslade med de la Anders Ida. När vi var klara blev det så klart provsmakning. Topp betyg! Elias var riktigt stolt. 


Efter att Elias kom i säng blev det lite kvalitetstid. Inte ofta det händer men vi trängde ner oss i badkaret och hade det mysigt med tända ljus men något trångt. Rena och fina har vi nu placerat oss i soffan. Snart blir det nog sängen, tidig morgon i morgon.

Av Johanna Östlund - 20 november 2013 00:46

Tisdagen kom och gick. Vips har snart halva veckan gått.

Våran morgon var som vanligt. Lugn framför film. Älskar! Då hinner man piggna på sig innan dagen startar på riktigt.

Sen blev det en massa tok och lek. Elias ville bland annat ge Ida gröt imorse. Tror mer gröt hamnade i Elias mun än i Idas. Men söta va dom. Jag hann även göra lite nytta. Vek berget med ren tvätt. Fattar inte att det alltid ska bli så.? Sen lekte vi inne på Elias rum. Vips hade förmiddagen gått.

Mitt i dagen var det dags att fara för min del. En snabbis in på Öb. Mjukmedel, saffran och vita adventsstakar. Tanka och sen på jobbet för ett eftermiddagsskift. Lite extra jobb, men inte klagar jag på ren övertid. Gick i alla fall bra fast det var väldigt länge sen jag var på den maskinen. Hade lite dåligt samvete... Elias blev ledsen när jag åkte. "Kan följa dig jobbet jag". Lilla lilla vän, blir bra bara jag åkt.

Nu har jag vart hemma en stund och känner mig otroligt trött - sängen nästa.

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards