johanna--ostlund

Alla inlägg under februari 2013

Av Johanna Östlund - 28 februari 2013 20:22

Idag hämtade vi kläderna som jag beställde från ellos. Så efter lunchen klädde vi på oss och gick ut. Ida sov i vagnen och Elias och jag lekte. Roligt! Kläderna var perfekta och passade riktigt bra, var lite osäker på storlek. Riktigt nöjd med dessa och kommer säkerligen komma till användning.


 

Av Johanna Östlund - 27 februari 2013 15:21

         

Av Johanna Östlund - 26 februari 2013 20:33

Idag började dagen tidigt för min och Idas del. Vid sex tiden eller nått blev hon väldigt grinig och jag ville inte väcka Elias så vi gick upp. Då blev det mys i soffan och lite slummer. Vid halv åtta åtta kom min prins ner. Då blev det lite bananer i pyjamas och mys i soffan. Men han hade spring i bena och ville leka. Sedan har dagen bara rullat på... Lek. Mys. Mat. 


På eftermiddagen var det dags att åka in till stan en sväng. BVC stog på schemat. Vi har nu en stor tjej! Nästan 3 veckor och hon väger nu 4268 g och är 51 cm. Hon växer så att det knakar. Allt ser fin fint ut med henne. Elias var som ett ljus under hela tiden. Satt och lekte med en leksak och vågade knappt röra sig. Tillslut lossnade lite, min lille blygis när han kommer bland människor han inte känner. Innan vi for hem blev det en sväng på Ica var lite saker som fattades här hemma. När vi var färdiga kom Elias på att han ville ha korv, eller rättare sagt såg han en som åt korv och ville själv ha. Snäll som man är får han en korv och festis som han mumsade glatt upp. Bäst man ger honom mat när han själv vill ha, lite si och så med just mat tycker jag och har vart en längre tid.


När vi kom hem fick Ida mat och Elias lekte i lekrummet. Efter ett tag började min mage att kurra och som tur var köpte vi små pizzor som satt som en smäck i magen. Även Elias ville ha, så han åt en halv pizza. Peppar peppar börjar det vända med maten? Stuvade makaroner, korv och bacon. Korv med bröd. En halv pizza. Efter maten blev det lite lek och sedan soffan och barnprogram. Vid sju tiden gick Elias med på att gå och sova. Det tog inte lång stund förrens han faktiskt sover också. Läste lite ur hans nya bok vi köpte på maxi, halvan, och sedan satte vi på alfons och vips så sover han. Jag har kollat på farmen och bygglov och tror att en liten kvälls röjning skulle sitta fint här hemma. Sedan kanske det får bli familjen annorlunda på play eftersom jag missade det igår. Vi får se vad kvällen har att erbjuda.


   

Av Johanna Östlund - 25 februari 2013 22:33

Det här med Idas ätning... Gick superbra igår när hon fick bara tillägg. Först sov hon i tre timmar, från nio till tolv. Sedan sov hon i fem timmar, från tolv till fem. Det tycker jag är helt okej, riktigt duktig tjej. Men sen när jag ammar spårar det ut. Då bara äter hon och äter. Kräks. Grinar. Sover inte. Riktigt jobbigt för en annan. Är lite kluven hur jag ska göra. För mat det har jag, men ska det vara så här köper jag hellre och vi alla mår bättre. Får se hur den här kvällen/natten blir och kanske fråga hur jag ska göra imorgon när vi ska till BVC. 


Hoppas på en bra natt....


 

Ida
Av Johanna Östlund - 25 februari 2013 22:12

Måndag - ny vecka. Då tar vi nya tag! Även om veckan kunde starta bättre...


Hela förmiddagen har jag typ legat i soffan helt slut och ont i huvudet. Inget som jag brukar ha. Kan nästan räkna alla gånger på bara en hand, så ni förstår att det är lååångt mellan gångerna. Tog en alvedon med den hjälpte inte speciellt mycket. Förstår inte vart ifrån den kom? Jag som till och med fick sova fem hela timmar i sträck i natt. Så tycker att ont i huvudet och tröttheten inte borde finnas idag. Aja... Vi gjorde morgon någon gång halv åtta åtta. Då blev det mys i soffan. Även Elias verkade trött idag, men det beror nog på att han la sig så sent igår och vaknade rätt tidigt. Gjorde även några tappra försök till lek men Ida var inte riktigt med på noterna. Tur Anders kom ner och lekte lite med Elias. Ja Ida hon bara äter och äter och behöver tröst mest hela tiden känns det som. Vi hade en rätt bra förmiddag ändå.


Framåt eftermiddagen packade jag och barna in oss i bilen och åkte till mormor och morfar. Som vanligt blev Elias glad över att se mormor och morfar igen. Där blev det fika, lek, mys och mat. En härlig eftermiddag och kväll hade vi. Ja vi åkte inte hem förrens vid halv åtta. Lite sent men hoppades på att Elias skulle sova och var bara att lägga när vi kom hem. Men nej så blev det inte. Vi hade mys i soffan först och läggningen gick över förväntan. Även Ida sover nu och jag har lite tid för mig själv, välbehövligt. Men om inte allt för länge blir det nog sängen. Invänta Anders som kommer hem från jobbet först.


 

Av Johanna Östlund - 24 februari 2013 21:54

Vilken seg söndag vi haft. Tycker att tiden nästan stått stilla. Men det blir väl kanske så när man väntar på nått gott.?


Äntligen kom min prins hem. Som jag väntat hela dagen på. Efter att vi hämtat honom blev det söndagsmys med chips, grönsaksstavar och dipp. Uppskattat av alla! Elias dippade och dippade. Efter allt ätande blev det bad för mina små. Först Ida och sedan ville även Elias ta sig ett bad. Han ville göra som Ida och bada i badbaljan. Lite stor kanske men nog gick det allt. Han var även duktigt och hjälpte mamma att bada Ida, tvättade hennes hår. Sedan blev det full fart på Elias... Ända till nio var han uppe. Då tog Anders med sig Elias upp och la sig, dock verkade han svår lagd ikväll tog sin tid. Medans försökte jag få våran lilla Ida att bli nöjd. Han bara äter och äter... Börjar starkt fundera på om det är lika som när jag ammade Elias. Han bara åt och åt också och inte blev han nöjd för det. Därför har jag bestämt att jag ska göra ett försök i natt. Det får helt enkelt bli ersättning i natt och jag har redan gett henne ett mål nu ikväll. Hoppas att detta ska hjälpa!!! Att hon äter det hon ska på en gång så att hon inte behöver äta hela tiden och att hon kanske får ro i kroppen och sova en längre stund. En snällare flicka helt enkelt! Nu sover hon SJÄLV och har sovit en stund faktiskt. Jag har plockat lite här hemma och kollar nu på Johan Falk. Men det blir nog inte allt för länge. är en dag imorgon också...


   

Av Johanna Östlund - 23 februari 2013 21:54

Idag tog Ida och jag oss en tur in till stan. Det fick bli A&H och dollar. Vi var nämligen i stor behov av lite tråkig handling så som tvättmedel, rengöringsmedel och sånt. På A&H tänkte jag kolla om det fanns något fint i klädes väg åt Ida. Men Ida verkade inte vilja vara där.... Grin och grin. Lite lätt stressad plockade jag åt mig det jag skulle ha, inget extra tittande här inte. Trodde att hon var hungrig, så jag provade att amma i bilen men då somnade hon bara. Vi åkte vidare till dollar och där gick det bättre. Antar att det var för att hon fick sitta i bilstolen och då guppar det. Blev lite smått och gott. Bland annat två fotoalbum. Ja det är verkligen att dags att ta tag i det NU, har inte satt in bilder sedan augusti 2011. Finns lite att göra.... 


När vi kom hem blev mys i soffan framför skidor. Fast både jag och Ida var lite trött och somnade. Sedan har dagen bara rullat på. Fattar inte att dagarna går så himla fort fast vi inte gör nått speciellt? Mot kvällen blev det filmmys. Nu sover både Anders och Ida, egentligen borde väl jag också gå till sängs. Men just så här på kvällen börjar jag bli pigg och inte har någon speciell lust att gå och sova. 


Imorgon är det äntligen söndag igen. Söndagar betyder byte av mamma- och pappavecka. Nu har jag turen att få ta hand om den finaste prinsen. Som jag längtar! Hoppas att han har piggnat på sig och vi kan hitta på nått roligt. Ge oss ut på prommenad och prova nya vagnen kanske? Gilla korv eller nått sånt vore också roligt. Ja vi får helt enkelt se vad veckan har att erbjuda oss. 


 

Av Johanna Östlund - 23 februari 2013 21:28

Jag önskade mig lite nya kläder av Anders i present. Och eftersom jag tycker att det är skönt att beställa från nätet blev det så även denna gång. Den här gången blev det från ellos, vilket var länge sedan faktiskt. Det fanns några riktigt snygga stickade tröjor som jag ville ha. Tack älskling! Längtar tills de kommer.


När jag ändå beställde till mig fick ett set med jacka och byxor följa med till Elias. Ett vattentätt med lite foder i. Perfekt nu till våren när det börjar bli varmare och framför allt blötare. Hade nått liknande förra våren och hösten till honom och tycker att det var bra. Dessutom var det på rea, för den nätta summan på 200 kronor blev det vårt. Nöjd! Hoppas att det är lika bra som jag tror att det är. 


 

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards