johanna--ostlund

Alla inlägg under november 2012

Av Johanna Östlund - 30 november 2012 12:47

Och så kom vintern. Eller vad tror ni? 


Ja herre gisses vad de hade snöat i natt och blåst. Var inte kul att åka hem imorse. Fattar inte att de inte hunnit ploga alla vägar klockan sex på en fredag morgon. Dåligt!!! Tog sin lilla tid att komma hem. I vanliga fall åker jag på ca en halv timme men imorse tog det 45 minuter. Men hem kom jag i alla fall. 


Sovandet efter nattskift verkar vara dåligt just nu. Imorse kunde jag bara inte sova. Gick ner till soffan och där somnade jag väl någon timme i alla fall. Får se hur länge man orkar med ikväll?. För ett tag sedan tvingade jag mig ut för att skotta gården. Ja det var lite snö kan man säga. Fast de har drivit en del också skulle jag tro. Nästan hela gården blev skottad i alla fall och det får jag vara nöjd med. Var snäll att lämna lite åt Anders. Känns att det var bra mycket mer att skotta i år än förra, då hade vi carporten. Sådan här stunder kan man ju sakna den lite. Min tjocka, feta och fula mage tyckte kanske att jag inte borde ha gjort det. Har rätt ont i ligamentet eller vad tusan de hette. Så farligt kan det inte vara kommer ihåg hur jag slet under vintern när jag gick med Elias, som tur var hade jag snälla släktingar som hjälpte mig ibland.


Får se vad jag hittar på resten av dagen?.

 

 

Av Johanna Östlund - 30 november 2012 02:13

Jag hatar att gå på ledigt och veta att det är några dagar tills min älskade unge kommer. Nu får jag vänta i två hela dagar. Hur ska jag stå ut? Måste underhålla mig! Jag saknar honom så att det skär i hjärtat. Tänk att en sådan liten kille kan skapa så mycket känslor. Hatar varannan vecka, vill ha honom jämt. Ska aldrig mer vara i den situationen, nej ALDRIG. Tänk efter före och gör det ni måste innan.


Längtas!!!!!! Tänk så mycket roligt vi ska ha till veckan. Vi ska skapa sådan otroliga julkänslor. Ta vara på tiden med varandra. Hälsa på mamma/mormor och pappa/morfar, de har inte sett på väldigt länge nu. Kanske ta oss ända till Enånger och hälsa på mormor och morfar och höra hur allt är. Mitt i allt ska jag ut med skiftlaget, att missa och äta på grillskagården det gör man bara inte, vankas julbord fast inte riktigt julbord utan lite finare mat.


Mamma behöver pussar och kramar från dig NU!


 

Av Johanna Östlund - 29 november 2012 15:37

Äntligen återstår bara ett nattskift. Nu kan man äntligen se ljuset i tunneln och glädjas åt allt som kommer ske när man är ledig. Helt ärligt behöver jag de här elva dagarna NU! Allt blir så mycket roligare att komma tillbaka på jobbet då. Det kan behövas nu när det snart är jul och hela julen kommer jag spendera där. Heja heja låt den sista gå fort!


Fortfarande har jag svårt att sova där uppe efter nattskift. Blir ljust och jag hör allt. Vaknade strax efter elva, helt oacceptabelt. Tur jag somnade på soffan en stund. Känner mig rätt pigg ändå nu, skönt. Antar att det ändå inte blir mycket gjort idag. Jag har ju imorgon och lördag på mig att hitta på saker. Bland annat behöver golven sig en omgång. Sedan tänkte jag tjuvstarta med lite julgodis bak, det som inte är så passande att Elias är med på, ex knäck och sånt.


Kommer bli en bra ledighet det här!

 

 

Av Johanna Östlund - 28 november 2012 18:54

Var och kollade lilltrollet i magen idag hos barnmorskan. Allt såg mycket bra ut. Den hade hjärtslag som låg på 140, förra gången låg det på 144 så den har rätt höga hjärtslag. När Elias låg i magen hade han ungefär samma, mellan 140-148. Magens storlek SF-mått är 28 cm, lite över medel och 1 cm större nu än vad jag var med Elias ungefär samma tid. Så roligt det är att jämföra, är glad att jag gjorde boken åt Elias (men som verkligen inte är klar, fyyy!), skulle vilja göra en åt lillen i magen också. 


Så glad att veta att den lever!

Av Johanna Östlund - 27 november 2012 21:07

Fy tusan vad jag har ont idag! Riktigt obehaglig ont. Vet liksom vad man ska göra. Vill bara hem och lägga mig på soffan, tycka synd om mig själv och klaga lite för Anders. Skönt att den här eftermiddagen snart är slut! Imorgon väntar en "ledig" dag och sedan har jag bara två nattskift kvar innan elva dagarna kommer, som jag längtar.


Vill att min prins ska komma hem och se till att mamma mår bra. Du lyser upp min vardag älskade unge. Saknar dig så att det gör ont! Mamma älskar dig <3


     

Av Johanna Östlund - 26 november 2012 23:05

Jag vill ha mer jul.
Ge mig mer jul.
Jag vill ha mer jul.
Ge mig mer jul.
Tusen stjärnor som tindrar,
glitter så långt jag ser.
Av juleljus som glimmar,
vill jag ha mer.

 

           

Av Johanna Östlund - 26 november 2012 15:36

Julen kommer med stormsteg! Jag har börjat julpynta lite smått här hemma. Började faktiskt i torsdag. När Elias och jag var till stan köpte vi julstjärnor till vårt sovrum och vi bara måsta sätta upp dem på en gång. I helgen blev det lite mer pynt som kom fram till köket och vardagsrummet. I köket blir det en vit/röd jul. Lite lagomt av båda färgerna. Medans vardagsrummet har rött rött rött. Riktigt burrigt, mysstämning och alldeles härligt. Inte klar än, men jag har hela veckan på mig att göra allt i ordning.


   

Av Johanna Östlund - 26 november 2012 13:54

Måndag och ny vecka igen. Väldans vad dessa dagar och veckor springer förbi oss. Nått roligt med denna vecka är att julen sparkar igång. Första advent!


En härlig och skön förmiddag har jag haft. Klev upp i bra tid och tog det lugn. Duschade och gjorde mig i ordning. Sedan fortsatte jag att plocka fram lite julsaker. Ja jag har fuskat fram lite redan. Och mer ska det bli. Men ingen stress tar lite i taget. Sedan åkte jag in till stan en sväng. Var tvungen att köpa linsvätska. Gick runt och kollade lite i inredningsaffärer och lapa julkänslor. Blev några nya blommar som jag kan pyssla med ikväll. MYS!


Nu är det eftermiddags jobb som gäller.

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards