johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 9 december 2019

Andra advent

Av Johanna Östlund - 9 december 2019 09:38

När andra ljuset brinner
Då är Lucia här
Hon bjuder oss på kaffe
Och bud om julen bär


Ett lätt snölager har lagt sig, ljus och stjärnor lyser. Och jag börjar nog känna den där speciella känslan. Alltså det är ju så härligt nu!

Även om inte förra veckan blev som tänk så fick vi några fina stunder. Ida piggnade på sig rätt fort och var nästan bra på torsdag morgon. Även om hon bar smitta kunde vi göra saker. I lördags bakade vi pepparkakor. Agnes hon gillade degen och åt upp all deg hon fick. Busunge! Ida hon bakade och bakade. Jag provade på nått nytt som alla lägger ut just nu. Att rulla in en bit skumtomte i pepparkaksdagen. Ida och jag tyckte att det var gott.


När vi äntligen trodde att vi alla var friska fick Agnes hög feber på lördags eftermiddagen. Lillgumman! Tänk att hon då kan sitta och mysa en stund i alla fall. Så lite feber alltså. Men som det verkar idag är hon mycket piggare. Leker och gnäller inte hela tiden. Skönt! Men hemma från dagis får hon vara idag i alla fall. Farmor kommer och myser en stund med henne så jag får åka på jobbet.

Igår var det andra advent. Och jag hade lite perfect home inplanerat. Så mysigt! Beställde nya tvättkorgar. Längtar tills dom kommer. Som alltid på storpartyt går man oftast inte hem tomhänt. Lite tur på lotter och en värdinnapresent.


Söndag innebär att jag äntligen får hämta hem Elias igen. Mys! Lite kaffe och lek hann vi med innan vi åkte hem. Efter mat och sånt blev det kväll. Tänk vad dagarna går fort!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards