johanna--ostlund

Alla inlägg under september 2018

Av Johanna Östlund - 29 september 2018 21:35

Lördag, helgen har nyss börjat och snart är den slut. Ja dagarna bara springer iväg som vanligt. När ska tiden lugna ner sig egentligen?


Vad har vi gjort i slutet på veckan då? Ja nu måste jag fundera. Helt tomt, men visst tusan gjorde vi nått. Jo men på torsdag eftermiddag kom Anders mamma och hennes systrar hit för att gosa med våran "bebis". Som gör galopp steg varje dag i sin utveckling och snart inte känns som en bebis bebis längre. Ja hade nog glömt bort hur fort det egentligen går med dom små. Dom hade med sig så söta kläder.

Alltså man bara längtar tills man får byta storlek och börja använda allt fint. Som alltid med mig. Agnes har ju använt storlek 62 länge nu (för att jag tröttnade på kläderna i storlek 56), men kan fortfarande ha en del av hennes kläder i storlek 56.

När dom åkt började vi plocka ur alla kläder och saker ur garderoberna. Ja tydligen ska vi börja NU men sovrummet. Ska så klart blir roligt att få det som vi vill. Men tusan vad jag hatar renoveringskaos. Vi har liksom haft nog med det nu. 


Fredagen började vi med att åka till mamma. Hon skulle sitta barnvakt en stund. Jag skulle äntligen få mitt hår fixat. Kortare och så mycket fräschare! När jag var i stan helt själv passade jag på att göra några ärenden. Köpte ramar, väggdekoration till Agnes rum och så klart lite helg gott. 

Hemma hos mamma och pappa hade allt gått bra. Barnen hade skött sig. Vi blev kvar en stund, på Idas begäran. Lek och kaffe. Men sen var det dags att åka hemmåt.

Väl hemma hade Anders rivit ur garderoben i vårt sovrum. Vilken skillnad, vad stort det blev. För stort! Tur det, för det ska ju dit nya och fräscha, dock lite annorlund mot för vad vi haft nu. Så spännande det kommer bli. 

Jag piffade även upp Agnes rum lite. Jag hade köpt tavlor som ska pryda hennes vita väggar. Lite färg och lite mer barnrum hoppas jag. Råkade även köpa ett svanhuvud på hm. Så himla söt. Nu vill jag bara fixa klart och typ leka där inne.


   


Idag var det återigen en klädbytardag. Jag fattar inte!! Vad säljer folk för kläder just nu? Så himla besviken. Vi blev inte lottlösa, men långt ifrån vad jag hoppats på. Till Agnes borde det vara lätt att hitta fina kläder, men icke. När Ida var så här liten kunde jag fynda hur mycket som helst. Men nu finns bara några få plagg som föll mig i smaken. Ett par byxor, en pyjamas, ett set med body och byxa och ett set med klänning och byxa. Ida hittade lite, men hon var ju med och bestämde själv vad hon ville ha. Tre par byxor och tre tröjor. Elias hittade jag en tröja till. Sen hittade vi så himla fina plagg till Charlie att jag bara inte kunde låta bli att köpa dom. Dom såg näst in till oanvända ut. 

Under tiden Ida och jag shoppade var Agnes med moster en stund. Och pappan hemma rensade och fixade i garaget under tiden. Så när vi kom hem åkte vi till svärföräldrarna med en släpvagn med "ved". Så himla skönt att bli av med lite skort. Sköt att dom kan elda det, så vi slipper åka på tippen med allt. Lite kaffe blev det också innan vi for hemåt.

Dock åkte vi en mindre. Ida hade turen att få stanna kvar och sova över. Snacka om lycklig tjej. Hon kom hem och pussade lite extra på oss och hämtade pyjamas och sånt. Lilla, stora, fina tjejen. Hon som göra oss gråhårig, men så himla älskad. Gófia!

Kvällen blev lugn här hemma med bara ett barn. Och nu är vi alla så trötta att det får nog bli sängen. Skönt! Och hoppas på lite sovmorgon imorgon.


 

Av Johanna Östlund - 26 september 2018 22:22

Dagarna har en förmåga att bara springa iväg. Inget undantag finns... Ska det verkligen vara så? Jag vill hinna njuta och bara vara ibland. Helt sjukt hur får allt går och vad gör man utav det?

Tisdag och det var dags att få lite vardag. Rätt skönt att "börja" veckan på en tisdag. Upp med tuppen eller nja klockan sju i alla fall. Gjorde mig klar och redo innan barnen skulle väckas. Idag måsta vi verkligen anstränga oss, det var dags för dagisfotografering. Och nu när jag tänker efter, den sista. Va? Min lilla tjej...

Efter att vi lämnat av Ida på dagis åkte Agnes och jag på ica maxi för att fylla på skåpen här hemma. Verkligen dags! Vi träffade även en arbetskarmat. Fy tusan vad jag kan sakna dom där härliga gubbarna. Nästan så man längtar dit, nått jag inbillar mig. Kommer säkert ångra mig efter en vecka när det väl blir dags eller ja om man är välkommen tillbaka det vet man inte.

Timmarna hemma flyger förbi och det var dags att hämta min fina tjej. Väl hemma blev det återigen en lugn eftermiddag. Vi kollade film och myste på golvet med Agnes. Vi har tränat nacken en del nu, då det påpekades på bvc. Agnes gillar det inte så mycket och ligger mest med huvudet ner. För att locka henne att hålla nacken mera uppåt höll jag fram en leksak. Nog kollade hon upp, men kom på att gör jag så där kan jag lätt rulla från mage till rygg. Vilket hon gjorde flera gånger och även idag. Lilla älskling, ska inte du vara en bebis som sover, äter och bajsar? Undra vad hon mer kommer vara tidig med?.

Idag blev det återigen en tripp in tilm stan efter att vi lämnt Ida på dagis. Men först skulle ett samtal ringas. Ja min riskvast som jag har på huvudet ska få sig en omgång. När det gäller mig så vill jag ha en tid NU när jag ringer, helst igår liksom. Fattar inte varför jag drar ut på det. Hur som haver hade dom fått ett återbud på fredag som jag fick. Så lycklig jag blev, hade väntat mig att vänta i minst en vecka eller så. Nu återstår bara att komma på hur jag vill ha det.?

Som sagt sesan blev det stan en snabbis för att hämta ett facebook-fynd. Vi har pratat om att köpa en perkulator ett tag och igår fick jag se en på köp och säljsom var inprincip ny. Då slog jag till. Det var verkligen fullträff, så gott kaffe.

Eftrrmiddagen blev lugn med bara ett barn hemma. Farmor kom och hämtade Ida. Lycklig tjej som har tjatat om det i flera dagar. Anders åkte på innebandy. Då passade Agnes och jag på att mysa lite. Vi gjorde även klart en julklapp. Eller ja, jag måste säga att jag är duktig i år. Snart är dom alla färdiga. Fy farao vad skönt! Släppa det liksom.

Kvällen blev lugn den också. Soffmys och bara vara. Perfekt avslut om du frågar mig. Och lite sovrums planering blev det också. Ja nu är det dags, att göra det till nått som vi vill ha det. Vi tänkte göra det i våras, men då blev det en massa annat. Så nu är det dags, lite nytt och fräscht. Jag tror det kommer bli bra.

Av Johanna Östlund - 24 september 2018 20:15

Helgen är förbi och en ny vecka har tagit vid. Ja som alltid känns det som att tiden springer i väg i 180 knyck. Och fortare går det va? Konstigt det där...


Våran helg blev en lugn variant. Rätt härligt! Vi började lördagen med att ta med dom stora barnen till Iggesund. Det vankades övernattning hos mormor och morfar för dom. Men först skulle vi in och kika på klädbytardagen. Mycket saker och kläder. Den överträffade inte sig själv om man säger så. Men några fynd blev det. Elias fick ett par tre tröjor och en vinterjacka (bästa köpet). Ida var det värre för, men helt lottlös blev hon inte. En tröja och ett par byxor. Agnes fick nog mest, men långt i från vad jag hoppats på. Två onepice, ett par byxor, två body och en tröja. 


Nöjd åkte jag hem till den lilla familj som var hemma, my love och Agnes. En lugn eftermiddag och kväll blev det. Jag försökte få nått fint kort på Agnes. Men det gick ju så där, hon var inte med på noterna. Längtar tills dom, alla tre ska fotograferas. Såg att en fotograf ska kom till A&H, som vi gjort förr, så det ska vi på. Ser framför mig en STOR förstoring i vårt nyrenoverade sovrum. 


 


Söndagen kom och jag började dagen återigen att åka på en klädbytardag. Idag var det i Forsa som gällde. Och återigen måste jag säga att jag blev besviken. Min plan var ju att framför allt fylla på Agnes garderob i både storlek 68 och 74. Men den planen gick inte så bra. Här blev det bara ett några fynd till henne. En kofta, två par byxor och en body. Ida fick desto mer. Ja ibland ska man ha tur. Tröjor, byxor, pyjamas ja det fanns en del som var fräscht och passade mig i smaken. Elias fick tre par byxor. Ja man kanske måste åka på den i stan till helgen också... Det är ju billigare än att köpa allt nytt.


Framåt mitt i dagen kom dom stora barnen hem. Även min syster med familj kom förbi en snabbis. Så det blev lite fika och mys med våra bebisar. Sedan for dom alla vidare. Vi han gör lite sen lunch eller middag, soppa med nybakt bröd. Gott! Sedan kom nästa gäng, Sara och Edwin. Dags för pappavecka. Men innan dom tog med sig Elias blev det så klart kaffe och lek. Resten av eftermiddagen bara försvann.


 


Idag är det måndag och jag hade visst lovat Ida att åka till borgaparken och leka lite. Ingen återvändo. Ut i blåsten och leka lite. Hon blev rätt nöjd, men som alltid sur när vi skulle åka. När vi var i stan så passade vi på att kika i några affärer. Ida fick en ny tröja och kjol som hon ska ha imorgon på dagis foto. Agnes råkade få en body och byxa. Och nån julklapp inhandlades. Sen var vi nöjda och glada. Och med en eller två korvar i magen åkte vi nöjda hemåt. 


Resten av dagen har bara gått. Fast vi inte gjort nått speciellt. Bara myst hemma med mina tjejer. 


     

Av Johanna Östlund - 21 september 2018 18:50

Fredagen är kommen och helgen lika så. Så himla skönt! Ja för nu börjar denna mamma bli trött och behöver få sova någon timme till. Om det nu går ändå? Vet inte. Nej jag har haft svårt att sova på grund av Agnes förkylning. Hon hostar, tror dock det blivit lite bättre. Men jag vill helt enkelt ha koll och kan därför inte sova allt för bra. Hönsmamma - ja kanske det?.


Våran vecka har gått av bara farten. Ja men ni vet samma samma samma. Vips är veckan slut. Om ni nu vill veta hur våra dagar sett ut?. Ja inte direkt nått att skryta om. Vi kliver upp vid sex tiden. Jag hinner precis få i mig min koppkaffe och göra mig i ordning innan dom små ska väckas. Sen ska dom göra sig i ordning och få nått i magen. Sen åker vi alla till Elias skola för att lämna honom. Sedan hem och på Idas dagis för att lämna henne. Agnes och jag åker hem, eller hittar på nått roligt som att handla eller nått. Dom där fyra timmarna som vi får för oss själva går väldans fort. Och det är dags att åka och hämta hem barnen. Vi börjar med Elias och sedan Ida. När vi kommer hem brukar vi ta det lugnt ett tag innan det är dags att göra middag och efter den ska köket städas och diskmaskinen ska fyllas och har man tur måste den tömmas först. Sen hinner barnen leka lite och jag vila en stund. Eller om man behöver göra nått annat roligt som att tvätta eller städa. Vilket det allt som oftas finns, om man vill. Antar att dom flesta med barn känner igen sig. Sen vid sju börjar vi varva ner. Agnes får pjamas dom stora barnen får kvällsfika och sen ska dom i säng. Agnes brukar mysa en stund till med mamma innan hon kommer till ro och kan sova för natten. Och sen andas man i en timme eller så innan ögonen går i kors och man bara måste sova. 


Rolig vecka men så ser det ut. Säg att det är fler som har det så. Men idag efter att vi hämtat Elias åkte vi faktiskt in på dollar. Fredagsgott handlades och så klart kom lite mer i vagen också. Ja det har faktiskt blivit en av mina favorit affärer för tillfället. Man hittar alltid nått. Agnes fick en sån söt klänning. Ida ville ha diadem och Elias köpte fiskedrag. Ja som sagt alltid finns det nått och jag hade kunna köpt hur mycket som helst, för gud så fina saker dom har där nu. Helt i min stil. Men man får behärska sig helt enkelt. Och kvällen har vart lugn, eller? Ja tror nog att dom flesta känner av att fredagen är här hemma, en lång vecka börjar lida mot sitt slut och vi alla är så himla trötta. Bråk och grin om vart annat. Jag får panik och vill bara springa ut och ta en promenad eller nått. Andas, rensa tankarna och bara gå. Nej men en dusch, få barnen lugna och bara andas får nog avsluta denna dag. 


Jag hoppas att morgondagen blir bättre och lugnare!!! Nått positivt är några fina bilder jag lyckades få på barnen idag. Jag måste verkligen damma av min systemkamera lite oftare. Skulle vilja försöka få ihop nån fin bild på alla tre, helst ute. Kanske nästa gång Elias kommer till oss att jag kan styra upp nått sånt. Om vi får se solen lite. Hoppas hoppas! 


       

Av Johanna Östlund - 19 september 2018 14:51

Idag blir våran solstråle Agnes 3 månader. Ja tänk att det redan gått tre månader. Helt sjukt om du frågar mig. Tiden har gått så fort, men samtidigt känns det som att hon alltid har funnits hos oss. Våran lilla älskade Agnes, det var hon som kom och gjorde våran familj HEL - komplett. Och jag fick min super trio!!! 


Sedan hon var två månader har det hänt en del i utvecklingen. Hon flinar åt det mesta. Ja bara man kommer fram och pratar med henne ler hon. Hon har lyckats vända sig från rygg till mage hela 3 gånger. Det var nog bara en lyck träff, men hon försöker ofta. Lägger sig på sidan och som sagt försöker komma runt, men hon lyckas inte alltid. Vi kör hård träning med nacken. Att ligga på mage är ingen höjdare tyckte Agnes, men mamma tvingar henne flera gånger per dag. Att träna nacken när man försöker komma upp i krypställning är rätt svårt. Ner med huvudet och upp med ben och rumpa. Sin första riktigta förkylning har hon dragit på sig också. En massa host och slem plus täpt näsa, nu hoppas jag att hon blir bättre snart, så jag kan sova riktigt. I och med detta har hon provat vatten för första gången också. Ingen höjdare, men jag ger mig inte förens hon drukit lite.


     

Av Johanna Östlund - 17 september 2018 21:56

Att vara hemma och mammaledig är ju rätt härligt på sitt vis. Man får liksom en rutin fast på ett annat sätt. Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte saknade mitt jobb, för det gör jag. Inte själva jobbet kanske. Men allt det andra....

Våran dagar här hemma bara springer iväg. Hur hann man med allt när vi båda jobba? Jag fattar inte.

Så vad gjorde vi förra veckan? Början på veckan var rätt lugn om jag inte missminner mig. Framåt mitten på veckan var det dags för mammagrupp på bvc. Det är verkligen nått jag gillar. Man får träffa andra mammor och barn. Så det är roligt och tiden går väldigt snabbt.

Under torsdagen var det dags för tre månaders kontroll för Agnes. En góbit på 5180 gram och 58 lång. Om man jämnför med Ida är hon rätt liten, Ida hon vägde nästan 1 kg mer vid denna ålder. Då var ju även dags att få en till dos med vaccin mot magsjuk och den vanliga tre månaders vaccinet. Det tyckte inte Agnes om. Jag har inte vart med om maken till barn att skrika så mycket. Dom brukar lugna sig efter en stund, men inte våran Agnes. Aja hon blev inte allt för dålig av den i alla fall. Lite gnällig bara...

På fredagen var det kalas för svärfar. Men innan tårtan var det dags att ta tag i hemmet. Dammsuga och torka golv. Ja även övervåningen fick sig en omgång. Toalett blev ren och fin. Ja jag la mig även på magen för att göra rent under badkaret, där det blir skit äckligt om man fuskar några gånger och det hade vi gjort. Men nu är det rent ett tag i alla fall.

På lördagen åkte vi hela familjen till Sundsvall för att gå på ikea. Ida ville leka på deras lekställe, så det fick hon. Vi andra gjorde ikea på en timme, precis i tid för att hämta ut Ida. Glad och svettig tjej. Vi kom ut med hyllor till övervåningen. Sånt vi pratat om länge att köpa. Det blev som ett helt nytt rum. Lite mer möblerat känns det som. Även plastblommor till fönstren. Ja jag glömmer bort att vattna dom, och grönt är skönt, så man vill gärna ha nått tycker jag. En snabbis in på birsta blev det också innan vi avslutade våran tripp i Timrå för att hälsa på Charlie. Kaffe och mys hos syster alltså.

Och igår var det söndag. Äntligen dags att hämta hem min lilla sjukling. Ja både magsjuka och en förkylning hade han dragit på sig. Mammas lilla vän! Det var inte vilken söndag som helst heller. För det var Elsas ett årsdag. Grattis!! Och så klart hade vi med presenter. En ryggsäck och klossar eller vad man ska kalla det. Efter lite fika och sånt åkte vi hemåt. Tack tack...

Idag är det måndag och en ny vecka har kommit igång. Vi hade en förmiddag hemma. Sedan åkte vi hem till mamma och pappa. Tror barnen hade saknat dom. Ja dom har ju vart i Spanien. Fina kläder hade dom med till barnen. Tack så mycket! Vi blev kvar ett tag, som vanligt, så innan vi åkte hem fick vi mat i magen. Kvällen försvann snabbt och nu är det dags att sova. Om jag kan....? Agnes har fått lite hosta och en hönsmamma som man är blir man orolig. Hoppas sen snabbt ger med sig. För nu vill jag ha en frisk Agnes.

Av Johanna Östlund - 8 september 2018 21:56

Hösten kom verkligen med besked. Regn och rusk! Men vad kan man begära efter den varma och härliga sommaren?. Men nu vill jag ha lite värme och solsken. 


Veckan rusar iväg lite extra fort nu när Elias är hos oss. Man hinner knappt slå ner arslet förens det är dags att skjutsa hit och dit. Nått jag får leva med denna mammaledighet. Ändå rät skönt att ha nått att göra. Ja hon som liksom har lite svårt för att vara hemma HELA tiden. Någon tripp så där ibland gör mig gott. Samtidigt skrämmer det mig lite att jag ska vara hemma i 357 dagar till.


 


Vad som hänt här i veckan?. Ja du... I torsdags hade jag en fram och tillbaka dag. På morgonen skulle båda barnen iväg till skola och dagis. Jag hade en tid inbokat på MVC - efterkontroll. Vi pratade om förlossningen. Hur snabbt den gick och att det var svårt att hänga med i huvudet. Ja min tanke mellan dom intensiva värkarna var att det "inte blir nått barn idag". Som dom sa till mig när vi kom in. Ingen visste hur fort det egentligen kunde ta. Jag tackar gudarna för att det var på tidiga morgonen allt blev. Ja för annars hade jag nog fött på stan, upp och gå var min order för att få igång värkarbetet lite mer, som om det behövdes. Det är inte alla som föder i strumpor och sin egna tröja. När hon väl var ute och man trodde att allt var klart. Men icke... Moderkakan som inte ville komma ut, och hade den inte kommit när den väl kom hade jag behövt operera mig. Och livmodern som inte ville dra ihop sig. Den smärtan när dom klämde för kung och fosterland på min mage var inte att leka med. Den värsta under hela allt ihop, även om inte värkarna var att leka med heller, men dom ska ju liksom göra ont så det kan man leva med. 

När jag ändå var där eller rättare sagt svårt att hitta en tid inom rimlig tid. Så fick jag en hormonspiral instoppad, japp inga fler barn här inte. Nix och nej! Det är nått som är säkert det. Nu har jag gjort mitt. Även ett cellprov togs då jag egentligen skulle göra det när jag var gravid men både jag och barnmorskan glömde det och man får ju bara göra det tidigt in i graviditeten eller väldigt sent. Men men nu är det gjort och jag hoppas det ser bra ut. 


Sedan var det dags att hämta barnen. När det var gjort åkte vi hem till mamma och pappa. Dom ville träffa barnen innan dom åkte till Spanien. Ida var så himla pepp på att ta hål i örat, var hon nu fått det i från. Ja hon har vägrat innan. För jag har visst tjatat lite på henne. För det är ju så fint på små flickor. Aja nu var hon mogen helt enkelt. Och jag skulle ändå hämta Anders inne i stan så vi tog beslutet om att göra det då. Men aj aj aj... Det gjorde visst lite ont och det blev bara ett hål. Än så länge. Vi få se när hon väljer att ta det andra. Snart hoppas jag... Sen hade vi en trevlig eftermiddag hos mamma och pappa. God mat och trevligt sällskap. 


 


Fredag och helgen kom... Jag gjorde klart lite hemmapyssel. Ja som sagt det gäller att aktivera sig, så att man står ut. En söt liten barnvagnsmobil/hänge blev det. 


 


Idag kom syster och hennes familj förbi en sväng. Dom hade vart på marknaden och stannade till på hemvägen. Lite mys med Charlie blev det. Och nu märktes det att även han börjar bli stor, ja snart en månad. Han var liksom mer vaken och med på ett annat vis. Liten blir stor. Ja tänk att Agnes snart är tre månader. Helt sjukt om du frågar mig. Efter lite kaffe, tv-spel och mys tackade dom för sig. Och då var det våran tur att åka till marknaden. Taggade barn! Elias blev salig över alla fotbollssaker. Och gick all in. En ny fotbollströja med shorts blev det han fick av mig. Han köpte en mössa och ett halsband med något av favorit lagen på. Och vann även lite gosedjur på några spel. Ida fick en ryggsäck, en stortjej väska, av mig. Även hon vann några gosedjur. Glada och nöjda över sina nya saker. Agnes hade fått en slant av farmor och farfar, liksom dom andra barnen. Hon (eller mamman) valde en ny mössa och en stapel leksak för pengarna. Sen blev det väl det vanliga godisremmar och kokosbollar. Samma skit varje år. Lite karusell åkning blev det också, nöjda efter ett par stycken bara. Nöjda och glada åkte vi hem till resten av familjen för lite lördagsmys.


     

Av Johanna Östlund - 2 september 2018 21:56

Välkomen september! Tiden rusar iväg och nu står hösten för dörren. Ja den underbara sommar vi haft tackar vi för och hoppas att hösten blir lika fin. Vagn peomenader och skogsutflykter. Mörka kvällar och tända ljus. Det är en härlig tid det här också. Alla årstider har sin charm!!

Vi började september med en av alla höstens klädbytardagar. Alltid lika spännande om man hittar några fynd. Tyvärr var det som vanligt till dom stora barnen väldigt dåligt utbud. Men även till Agnes fanns det väldigt lite, som föll mig i smaken i alla fall. Och så kändes det väldigt utplockat redan tio minuter efter att dom öppnat. Ja för det var verkligen tok mycket folk. Nästan lite panik där... Så klart blev det lite fynd. Men ännu mer fick vi sålt och det känns bra.

Efter shoppingen åkte jag till mamma och pappa där barnen var. Även syster med familj var där. Så vi fick gosa med lille Charlie även denna helg. Vi blev kvar ett tag, som alltid. Lek och bus. Mat och trevligt sällskap. Ja men det är liksom skönt att åka hem till dom och bara vara.

Medans vi var hos dom fick Agnes för första gången magknip. Ja i alla fall tror vi att det vat de. Hon bara skrek och blev stel som en pinne. Lilla gumman! Det gjorde ont att se och sedan dess har det inte kommit nått mer och jag hoppas hon slipper.

Idag har vi myst här hemma. Anders åkte och spelade fotboll och även Elias spelade fotbollsmatch idag. Tyvärr kunde vi inte se eftersom Anders hade bilen. Men jag fick en fin bild och fick höra hur det gick. Min älskade kille hade gjort hela fem mål. Så duktig och jag är en stolt mamma.

Men sen framåt eftermiddagen åkte Ida och jag till Forsa. Ja det är äntligen dags för mammavecka. Vi blev inte kvar allt för länge. Men lite lek för barnen och kaffe till oss mammor. Ja det är våran lilla söndagsgrej. Härligt hur allt blev tillslut.

Innan vi for hem skulle en handling göras. Apoteket var det viktigaste. Agnes är torr hela hon och behövde nått som förhoppningsvis gör det bättre. Nu köpte vi en kräm och olja som apotekspersonalen rekommenderade. Håller tummarna för bättring. Dom andra barnen skulle inte få nått. Nej dom behövde inte ens fråga. Men jag har svårt att säga nej ibland och när ett tv-spel som Elias tjatat om flera gånger är på rea ja men då är det väl lika bra att slå till och då fick Ida klänningen som hon tjatat om flera gånger. Nöjda barn om jag säger så. Sedan fyllde vi vagnen med mat. Ja det blev en dyr handling det här.

Väl hemma gjorde vi pizza. Och Lena kom förbi och lekte lite med barnen. När hon åkt var det dags för barnen att hoppa i säng. Nu är det även dags för oss vuxna att sova. Men jag har det ju så mysigt med en sovandes Agnes i mitt knä. Bästa stunden på dagen!

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards