johanna--ostlund

Alla inlägg under april 2014

Av Johanna Östlund - 30 april 2014 21:47

Imorse slog Ida på stor och sov ända till halv sju. Tack för det! Tänk vad dessa få timmar kan göra gott. Vi gick ner och myste i soffan en stund. Sedan satte dagen fart. 


Ida skulle till dagis. Det var bara att klä på henne och ge frukost. Kolla dagis sakerna. Sen gav vi oss iväg. En rätt nöjd tjej lämnade jag på dagis. Hon stog i fönstret och vinkade och ropade "bappa". Skön känsla. 


När jag kom hem igen åkte vi till Sågtäkten för att lådan Anders pappas bil. Vi for vidare hem till mina föräldrar. Hämta en byrå vi fått. Vi blev där ett tag. Fika och fick lite blommor. Tillslut lära vi åka. Mot stan. Köpa rullgardiner (vilket inte gick helt problem fritt, fanns inte alla mått.), gardinstång, present och en hel del annat. Vi hade spenderbyxorna på oss idag. Avslutade med mat på frasses. 


Snabbt hem och dona lite innan lillfröken skulle hämtas. Hon hade vart lite gnällig på dagis. Vet inte vad det är.? Det braiga kanske börjar krångla? Resten av dagen har vi fixat och donat, flyttat och grejat. Pjuh! Nu börjar det se rätt bra ut i alla rum ändå. Ida blev i alla fall nöjd över lekrummet. Hon lekte en bra stund där inne. Hoppas storebror också tycker att förändringen blev bra. 


Kvällen är här. Jag är sjukt trött efter en lång dag. Tänker snart tack för mig. Sängen lockar otroligt mycke. 


     

Av Johanna Östlund - 29 april 2014 22:52

Jag började dagen med en liiiten sovmorgon. Hade kunna sova betydligt längre. Men men... Började med lite mys i soffan. Mer än så blir det inte på morgonen.


På tidiga förmiddagen gjorde jag mig i ordning för att ta en runda på stan och en loppisrunda. Helt ensam! Tog Åhlens först och där slutade mitt shoppande också. Skulle sedan fara mot Delsbohållet. Men när jag skulle åka från parkeringen blinkade och pep det i bilen. Handbromsen! Den har strulat lite men aldrig så här. Försöker göra det vanliga men fungerar inte. Ringer Anders för att få lite hjälp. Mot bilverkstaden. Började på OK. De kollade på bilen och kunde konstatera att det var något fel på handbromsen på vänster sida. Den låg inte på så jag kan köra med den om jag vill. Men det var ett jäkla pipande! Hörde mig för om en tid. Slutet på maj början på juni. Nej tack! Provade mekonomen istället, 13 maj. Bättre men helst vill jag ju få den lagad på en gång.


Sen var det bara att åka hem. Tappade helt klart shoppinglusten. Såg pengarna rinna mellan fingrarna. Räknar på 15.000 kronor som ska lägga på bilen denna månad. Usch och urk! Roligare kunnde man ha haft för dom. Väl hemma möttes jag av en glad Ida. Vi gjorde mat. Sen var det dags för Ida att sova. Under den tiden fick vi för oss att vi skulle köpa golv till Idas rum. Sagt och gjort när lillgumman vaknade for vi mot stan. 


Anders började direkt när vi kom hem. Tur vi hade städat och plockat innan. Jag skjutsade Ida till formor och farfar. Glad tjej! När jag kom hem igen hade Anders lagt en hel del. Gick fort! Under tiden städade och donade jag på med sånt jag kunde. För att sedan flytta upp sovrummen. Igen... 


En hel del blev gjort. Tur Ida ska på dagis imorgon så kan vi fixa och dona här hemma. Vi ska även åka och hämta en byrå hos mamma och pappa, hoppas jag på. Äntligen händer det nått här hemma. Och nu hoppas jag på att det kommer bli bra.


Kvällen är här sedan länge. Men alldeles nyss satte vi oss i soffan. Känner att tröttheten kommer över mig. Dags att hoppa i säng tror jag. 


   

Av Johanna Östlund - 28 april 2014 19:17

Här gjorde vi morgon tidigt som vanligt. Ida ville upp.... Jag vet inte riktigt vad klockan var. Vi myste i soffan som vanligt. Efter någon timme började jag känna mig konstig. Mådde lite illa och hade ont i magen. Nej! Hade jag fått Idas magsjuka? Verkar inte bättre. Jag fick i alla fall en mildare variant. Ingen spya. 


Anders fick kliva upp och vara med Ida så jag kunde lägga mig en stund. Tillslut skulle Anders åka på jobbet. Bara att kliva upp eller i alla fall lägga sig på soffan. Hela förmiddagen låg jag. Urk! Framåt eftermiddagen började jag piggna på mig. Dags för Idas andra lur. Inte skulle hon sova. Vi la oss i soffan istället och myste. Det tog inte länge förens hon somnade i min famn. Ååå.... Jag passade på och mysa ordentligt. Detta händer inte ofta! 


När vi vaknat till liv for vi till Harmånger. En liten handling. Handling av sånt som är lätt att äta. När vi kom hem forsatte vi vårt mys. Tog en varsin glass. Sen var ett bad sista utvägen för Ida. Lortig liten tjej. Hon blev nöjd! För en stund sedan fick hon lägga sig. Om än med lite protester. Men nu sover hon. 


Kvällen är här. Blir nog en lugn kväll här. Magen är inte riktigt som den ska, men börjar helt klart gå åt rätt håll. 


   

Av Johanna Östlund - 28 april 2014 17:26

Igår tog jag äntligen tag i sommarskor åt Elias. Jag har kollat på tradera en längre tid. Men hallå! Vägra betala mer än halva priset på ett par begagnade. Jag har velat köpa ett par kavat. Men hittade ett par som var mera luftiga och i samma modell plus lite billigare. Dom slog jag till på. Fick även ett erbjudande. Köp för fem hundra och få hundra i rabatt. Jag hittade en en t-shirt kofta som blev så gott som gratis. En bra affär!


        

Av Johanna Östlund - 27 april 2014 19:42

Söndagen är här. Två dagar har gått och slutet på veckan är här. Tiden - det är dags att lugna ner sig lite.


Gårdagen gick fort. Jobbade kortdag. Kom hem till min familj. Ida la sig nästan på en gång. Sen hade jag och mina killar myskväll. Spel och godis. Sen var det tänkt att Anders och jag skulle se film, hundraåringen. Vi blev trötta och Elias somnade inte. Istället intog vi alla sängen. En bra kväll... 


I natt kräktes Ida igen. Va? Hon som är pigg på dagen och äter rätt bra. Trodde helt klart att hon var frisk. Min lilla lilla tjej. Dumma dumma magsjuka. Varför ska den stanna så länge? Precis så var det sist också. Fast då åt hon inte eller drack nått nästan. Bli frisk!


Dagen började alldeles för tidigt. Tolv timmars pass. Jisses vad jag har vart trött. Men tiden gick och tillslut fick jag äntligen åka hem. Jag for som en blådåre, kanske inte riktigt men lite fortare än hastighetsbegränsningen. Ville hinna hem innan Elias åkte till sin pappa. Det blev med råge. Hann spela lite och bygga pussel innan han kom. Sen fick min lilla kille fart, hem till pappa. Hejdå brosan, mammas fina kille och världens bästa bonusson. Känns tungt i mammhjärtat ville ha honom lite till. Fast det vill man alltid. Kommer sakna dig! Ida har precis gått och lagt sig och här blir et nog en lugn kväll. Trött!!!


Nu välkomnar jag söndagkväll och ledighet. En vecka jag ska njuta och försöka hitta på nått roligt.


   

Av Johanna Östlund - 25 april 2014 19:26

Mitt i lååångveckan fick jag en ledig fredag. Hurra! Skönt fast i vissa lägen önskade man att man hade fått åka iväg. Magsjuka och en trotsig tre-åring. 


Natten gick väl hyfsat. En liten kräka från Ida. De gick fort att ta reda på. Anders tog sängen och jag Ida. Lillgumman! Efter fyra fem timmars sömn för mamman tyckte Ida att vi skulle kliva upp. Klockan fem! Hua! Hon lekte lite men var väldigt mysig och trött. Efter en timme blev det ett bad. Hon luktade inte allt för gott min lilla tjej. Oj så hon njöt! Elias kom upp i samma veva också. 


När vi ändå var igång tog vi tag i dagen. Klädde på barnen och frukost. Ida åt inget drack ytterst lite. Sen drog vi upp Anders. Elias och jag for mot affären. Fylla på lite. Blev ingen mat men massa annat. Fattar inte att det kunde bli så dyrt?. Ida tog sin första lur uder tiden vi var på affären. Sen vinkade vi hejdå till Anders som får på jobbet. 


Resten av dagen har bestått i en trotsig tre åring. Herre jisses! Vad man kan bli tokig på denna pojk. Han har vart ute hela dagen inprincip. Vissa stunder går det bra och andra är han helt borta. Det värsta var när jag skulle göra Ida klar för sängen. Han var helt borta. Sprang ut och skrek lite. Tillslut fick jag sätta Ida i vagnen i bara pyjamas och leta. Hittade honom rätt fort, tog rätt håll. Jäkla unge! Så fort de kommer några barn efter vägen är han snabbt där och ibland som sagt följer han med utan och fråga. Puls utan dess like och varför ska man alltid tänka det värsta?. 


Annars har vi mest vart ute och lekt allihop. Jag har till och med tagit av mig till t-shirt. Men inte verkar solen ta för det. Ge mig lite färg, tack! Härliga vårväder! En perfekt dag att vara ledig på. 


Nu sover båda barnen och Anders har kommit hem från jobbet. En slökväll blir det nog här. Trött mamma!


         

Av Johanna Östlund - 24 april 2014 19:18

Dagen började som alltid lugnt i vårat hus. Mys med barnen i soffan med barnprogram. Bästa morgonen. Sen var det dags att ta tag i dagen. Påklädning och göra sig redo för dagen.


Elias gick ut i väntan på att få åka. Medans vi andra var inne och packade och donade. Anders for på jobbet och strax där efter for vi också. Ida skjutsade vi på dagis. Sen for Elias och jag mot stan. En liten sväng blev det. Lindex och Dollar. Elias plockade på sig bra nog med saker. Keps, solglasögon, fingervantar, tuggummi, nalle. Ida fick leggins, strumpbyxor och keps. Det blev lite smått och gott till hemmet.


När vi shoppat färdigt åkte vi till mamma och pappa. Elias skulle vara där idag tills Anders slutar jobba. En nöjd kille! Den sak jag absolut itne fick glömma glömde jag så klart. Barnstolen följde med mig på jobbet. Minne som en guldfisk? Mamma och Elias kom och hämtade den på jobbet.


Här är jag nu. Ett tag kvar. Sen väntar en dag ledigt. Får se hur rolig den blir? Fick höra hemmifrån att Ida hade spytt!! Urk! Får se vad det leder till.


    

Av Johanna Östlund - 23 april 2014 20:45

Idag kom den. Den välbehövliga sovmorgonen. Kan det bli bättre än att vakna upp bredvid min älskade lilla kille.? Skulle inte tro det. Vi låg en stund i sängen. Sen tycke Elias att vi skulle göra morgon. Gick upp för att se en sovande pappa och en liten tjej som levt om i lådorna som finns på tv-bänken. Ojoj.. Några kort hade blivit lite knöliga.


Förmiddagen rullade på. Barnen lekte. Jag slängde i en tvätt. Skulle behövt vika tvätt också. Kan jag göra en annan dag. Suck! Lena kom förbi en sväng. Fika. Lekte ute med Elias en bra stund. När hon åkte skulle jag vara ute med honom. Brr! Vart tog den där sköna värmen vägen? Var ute en stund bara. Gjorde i ordning lunch. Varmkorv med bröd. Lite lek med barnen tills det var dags att åka.


Idag var ingen bra dag. Elias blev ledsen. Hjärtekrossare! Ville bara åka hem tillbaka och vara hemma med min familj. Aja nu gick inte de... En par timmar till sen ska jag kolla på mina små änglar igen.


Ge mig fredag och en ledig sådan!


  

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards