johanna--ostlund

Alla inlägg under december 2014

Av Johanna Östlund - 30 december 2014 19:18

Här springer dagarna förbi i väldans fart. En ny vecka har börjat och vi är redan inne på tisdag. Inte nog med det är det nyårsveckan som börjat. Va? Jag hinner inte med. Som grädde på moset kommer jag att ha en fyra årig kille här hemma till veckan. Helt sjukt om du frågar mig.


Som sagt dagarna springer förbi mig. Det brukar liksom bli så när jag har eftermiddagsvecka på jobbet. Hinna med allt på förmiddagen för att sedan komma hem mitt i natten. Trött är jag. Är det årstiden måntro? Brukar inte känna så här, eller så har jag inte kopplat det på de här sättet bara. Men fy vad trött jag vart senaste tiden. Spelar ingen roll om jag får sovmorgonen eller inte. Snart hoppas jag på mer energi och mer ljus.


Nyår är alltså imorgon. Men vad gör det? Jag jobbar, suck. Då är jag i alla fall vaken på tolvslaget och kan säga gott nytt år till min älskling. Vad ska ni hitta på?


Vi har hunnit med en sväng på stan och inte fått med hem det som var tänkt. Tvätta och åter tvätta. Plocka ihop en massa. Barnen har lek väldigt bra tillsammans utan en massa tjafs. Dagarna har ändå vart rätt bra.


Jag har hunnit med lite på jobbet. Beställde dom absolut sista presenterna till båda barnen igår. Kommer väl till veckan, vad jag hatar helg mitt i veckan. Spännande! Jag har klurat ut vad vi ska äta när Elias fyller år och ska ha kalas. Ibland är det bra att vara på jobbet. Kan göra saker i lugn och ro.


Nu återstår bara tre timmar kvar tills jag får åka hemåt. Heja heja!


  



Av Johanna Östlund - 28 december 2014 22:24

Här startade vi dagen halv åtta. Eller ja vissa av oss i alla fall. Vissa har visst frihet att ta sovmorgon ALLA dagar. Ida och jag gick ner och myste i soffan. Brr! Kallt var det. Nu vill vi ha lite mer behagliga temperaturer.


Morgonen gick... Vi gjorde det vanliga för att kicka igång dagen på allvar. Sen gick jag ut för att hämta ved. När jag ändå var ute kunde jag lika gärna fara med alla kartonger och julklappspapper från våran lilla julafton. Nu är dom borta, äntligen! Vips hade tiden gått. Vi vinkade hejdå till pappan som for på jobbet. Ida och jag var inte hemma speciellt länge till vi heller.


Packade in oss i bilen och for först till stan lite snabbt. Ett besök på ÖB. Kattmat var det vi skulle köpa. Det blev lite mer än så, som vanligt. Mitt favorit mjukmedel finns där, så jag passade på att köpa hem en sån flaska. Shampoo och tvål. En present till Ida. En orkidé, som tack för det fina julklapparna barnen fick.


Vi for vidare ut till Saltvik. Vi var bortbjudna på mat. Härligt! En massa god mat, härligt sällskap och Ida njöt av all uppmärksamhet av alla som var där. Hon fick umgås med världens bästa mormor och då är livet rätt härligt tycker hon.


Innan vi kunde åka hemåt åkte vi till Forsa för att hämta hem världens bästa storebror. Vi blev kvar och lekte ett tag. Ida tyckte det var roligt att leka med Edwin. Hon blev inte speciellt glad när vi skulle åka hemåt. Men det var liksom dags. Det börja bli riktigt kallt ute och då måste vi hjälpa till lite för att det ska bli varmt här hemma.


Brum brum hem. Inget av barnen somnade i bilen. Bra! Jag började med att försöka få eld. Vilket jag inte lyckades med särkilt bra. Tur Anders kom bara en stund efter oss. Istället började vi och kolla på Elias alla julklappar som han fick här och inte hann leka med innan han åkte till sin pappa.


Efter lite lek var det dags att få barnen i säng. Först Ida och medans hon somnade provade Elias på att spela sitt nya tv-spel. Han var nog lite för trött för att orka. Det blev istället hopp i säng för honom också. Han somnade på två röda i sin säng.


Kvällen är här. Jag är trött men måste vänta på att tvätten blir klar. Vänta vänta! Imorgon ber jag om en sovmorgon. Hoppas att någon hör detta! Det är min tur nu!


  

Av Johanna Östlund - 27 december 2014 21:13

Godmorgon klockan åtta. Känslan att vakna pigg efter en förmiddagsvecka är oslagbar. Ida och jag gick ner och myste i soffan. Ida fick som vanligt spring i bena rätt fort. Och även jag började göra mig i ordning. Det vankas shopping för tjejerna i familjen.


När vi var klara vinkade vi hejdå till pappan. Stan här kommer vi! Kände att jag hade spenderbyxorna på mig idag. Och så blev det också. Fyndade en massa fint till barnen och mig själv. Det mesta som barnen fick kommer nog hamna i paketen på deras födelsedag. Känner mig nöjd med dagens fynd! Men mest nöjd är jag nog att vi fick mysa med bästa storebrosan. Vi stötte nämligen ihop med dom på stan och sen hängde vi bra länge. Vi hann shoppa, fika och bara umgås en stund. Elias skulle som vanligt alltid följa med hem till oss. Han är inte särkilt van att vi ses utan att det är byte av vecka. Så det blir väl lite konstigt.


När vi vinkat hejdå till brosan och hans familj åkte vi vidare. Mot Harmånger för lite matshopping och hämta ut ett paket. Ida somnade i bilen, vilket var bra. Men att hon skulle sova sig igenom hela svängen inne på ica det trodde jag inte. Sen fortsätta att sova ända hem och lite till. Trött tjej!


Vi kom inte hem förens vid halv tre. En härlig borta dag om andra ord. Jag tog in all shopping och sen skottade jag medans Ida fortsatte att sova i bilen. Lite nytta också alltså. När vi kommit in fixar jag med allt nytt. Sen fick jag för mig att byta gardiner i vardagsrummet. Japp så fick det bli. Och ska jag vara ärlig känns det väldigt skönt. Bort bort med all jul! Är det bara jag som känner så eller?


På julafton glömde jag min kamera i Sågtäkten och idag passade det bra att åka dit och hämta den. Ida och jag packade oss återigen in oss i bilen och for till farmor och farfar. En glad Ida! Och vilken tur vi hade att dom var hemma. Det blev fika och lek någon timme.


Kvällen var kommen när vi kom hem. Men Ida ville vänta på pappa innan hon la sig. Ännu mer lek. Klockan hann bli halv nio innan hon la sig. Blir lite väl sent för henne nu känns det som. Hm? Undra om det är middagsluren som ställer till det? Men hon behöver ju den. Hon somnade som vanligr utan problem.


Kvällen är här på rikigt! Jag har tagit mig en dusch och ett lite snabbt bad. Nu har jag intagit soffan. Och förovanlighets skull är jag fortfarande pigg. Härligt! Det blir alltså Stig Helmer ikväll. Jag bara älskar dom filmerna!


            

Av Johanna Östlund - 26 december 2014 18:56

Annandag jul, fredag och sista skiftet för den här veckan. kursiv textÄntligen!

Jag började dagen klockan fyra. Urk så trött jag var idag. Låg länge, lite för länge. Tillslut bara måste jag kliva upp. Började med att starta diselvärmaren. Varm och skön bil tills det var dags att åka till jobbet. Gjorde mig snabbt i ordning. Pussade lite lätt på min goding som låg i våran säng med stjärten i vädret. Hur kan dom sova så konstigt?

På jobbet gick allt bra. Bara att köra! Samma order hela skiftet. Lugnt och skönt om andra ord. Ändå var det väldigt drygt. Jag ville bara hem!

Tillslut blev det hemgång. Mot Njuter och mamna där min älskade lillfröken var idag. Inte lätt när både mamma och pappa jobbar på en röddag. Tur det finns dom som är hemma. Tack mamma och Sofia för barnvakten.

Stannade en stund. Sen hem hem hem. Ida och jag har myst hela eftermiddagen. Lite halvkyligt, perfekt att krypa upp i soffan under en filt och kolla på film. Ett bad för lillfröken blev det också. Mat och godis. En sån där skön eftermiddag hemma.

Nu har hon och dockan lagt sig i soffan och kollar på Lotta på bråkmakargatan. Snart blir det nog sängen för henne. En riktigt soffkväll har jag planerat. Tänkte se snowroller och sen tagga för en dag på stan med min tösabit. Hoppas på bra mellandagsreafynd.

Av Johanna Östlund - 25 december 2014 19:30

Godmorgon, jäsp, klockan fyra. Jag orkar inget mer... Vill vara ledig! Gick motigt ner i vårt kyliga hus. Waht? Inte undra på härliga artongrader kallt ute. Gjorde mig i ordning och for iväg. Skönt att jag fattar hur jag sätter på diselvärmaren, varm och härlig bil.


På jobbet gick allt bra. Som alla andra dagar den här veckan har dagarna rullat på rätt bra. Vips var det dags att åka hemåt.


Hem hem hem... Idag fick det bli en riktigt hemma mysa juldag. Så skönt för en trött mamma. Dessa förmiddagar tar kål på mig! Det var precis vad jag behövde känner jag. Egentligen var vi bort bjudna till min farmor, men som sagt orkar bara inte. Så så fick det bli.


Började med att slänga in en jansson i ugnen. Blev skit sugen på det på jobbet. Dagen middag med ägg och rödbetsallad. Gott! Ida fick dock korv med makaroner. Hon har inte alls vart en storätare vid julborden. Men nja hon åt i speciellt mycke utav det här heller. Men ett ägg fick hon i sig i alla fall.


Efter lite soffmys vinkade vi hejdå till pappan som skulle ut med sitt jobb idag. Tjejkväll! Vi fortsatte att mys i soffan framför barnprogram. Vid sju tiden fick lillgumman tacka för sig. En lugn ensam kväll till mamman!


Lite tv får det bli för mig innan sängen kallar. Äntligen sista dagen på jobbet för den här veckan. Längtar!


     

Av Johanna Östlund - 25 december 2014 19:13

Julaftonen kom och gick. Vilken dag! En snabb dag som försvann lika fort som den kom. En av årets bästa dag...


Jag gick som vanligt upp med tuppen den här veckan. Mot jobbet som vilken dag som helst, förutom att det ger lite mer pengar. Jobba jobba åtta timmar innan det blev hemgång. Men vi hade lite julmys på jobbet också. Åt smörgåstårta och bytte julklappar.


När jag slutat for jag hem lite snabbt. Byta om och packade med julklappar och allt som skulle med. Sen for jag till dom andra i Sågtäkten. En lite annorlunda jul, som sagt.


Kalle började nästan när jag kom. Har egentligen aldrig gillat det, finns så mycke roligare att göra än att se på de. Men eftersom jag var så trött var det lite skönt att bara sitta och ta igen sig. Efter Kalle blev det mat. Ååå vad hungrig jag var och så gott det är med julbord. Mm... Sen myste vi och lekte lite innan tomten kom. Ida blev glad men rädd, som i söndags. Hon hämtade helst inte paketet själv från tomten. Lillgumman! Vi fick så mycke fint. Tack så mycket! Innan vi for hemåt blev det gofika.


Vi kom hem i bra tid. Kunde vara vaken en stund här hemma innan det var dags att lägga sig. Ida la sig ganska omgående, men bara kika lite på alla nya klappar först. En trött tjej! Som somnade på en gång. Plockade undan alla julklappar och sen blev det soffan för min del.


En mysig julafton. Det var det...


Bilder kommer sen...

Av Johanna Östlund - 24 december 2014 08:16

Jag vill önska er alla en riktigt god jul. Ta vara på dagen och njut! Glädje, förväntansfulla barn, tomten, paket, god mat,  godis och en massa mys med släkten.


 

Av Johanna Östlund - 23 december 2014 19:20

Dagen före julafton! Kan ni tänka er? För min egen del känns det som att julen är över innan den ens börjat. Antar att det är för att den inte kommer se riktigt ut som den alltid har gjort. Den dagen hade jag i söndags. Nya traditioner! Och jag är helt säker på att vi kommer få en helt underbar eftermiddag/kväll.


För att komma till den här dagen. Uppesittar dagen... Jag kommer inte ha så mycke till uppesittarkväll. Att kliva upp klockan fyra sätter sina spår. När man vet att det kommer en till, ja tre för att vara exakt. Är det mer värdefullt att vara pigg och glad imorgon.


Jag for på jobbet som vanligt innan tuppen har vaknat. Trött var jag idag. Inge bra att sova middag och lägga sig sent. Dagen rullade på. Rätt lugn dag. Tiden gick rätt fort. En bra dag på jobbet helt enkelt.


Äntligen fick jag åka hemåt. Eller ja, först en sväng till mamma och pappa för att lämna lite kort som inte hann komma innan vi hade "julafton". Sen for jag hem. Mycke bilar, men rätt bra vägar. Väl hemma kom en glad Ida och mötte mig i dörren och ropade mamma. Jag bara älskar!


Idag fick hon en glad mamma. Synd bara att tiden försvinner så snabbt. Vips är det kväll och dags att sova. Men vi hann mysa, leka och kolla film. Sen var det hopp i säng för lillfröken. Godnatt min skatt!


Jag har intagit soffan. Trött som vanligt! Åå vad jag skulle vilja vara ledig imorgon. Hade det inte vart för pengarna skulle jag lätt kunna sjukskriva mig. Just nu kan jag erkänna att jag är lite avundsjuk på alla dagtidsjobbare som är ledig. Men men, det blir julafton ändå, inte sant?


  

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards