johanna--ostlund

Alla inlägg under september 2014

Av Johanna Östlund - 30 september 2014 20:32

En tidig tisdag morgon. Kvart över fyra var det dags att kliva upp. Snark! Men trots allt gick det bra. Vi hade en lugn dag på jobbet. Läget under kontroll alltså. Vips var det dags att åka hem till min älskde familj.


En glad tjej stog i dörren och väntade på mamma. Avlösning! Vi vinkade direkt hejdå till pappan som for in till stan och skulle prata matte. Vi blev själva någon timme. Det glada gick rätt fort över. Förstog inte varför? Gnäll och grin!


Hon hämtade skona och ville gå ut. Direkt blev det en helt annan tjej. Oj vad hon trivs med att vara ute. Vi gick först här hemma på gården. Men min lilla tjej ville upptäka fler saker. Vi gick till postlådan, till lekparken och upp för den lång backen. Hon är så duktig på att gå. Nu lyssnar hon faktikt väldigt bra när vi är vid vägen. Håller hande ibland, stannar när det kommer bilar. Vi hade en skön timme ute och en nöjd tjej.


Tillslut var det dags att gå in. Laga mat, korvstroganoff och ris blev det idag. Ida åt riktigt bra. Hon var hungrig! Och direkt ändrade hon humör, glad tjej igen. Men ganska fort började hon bli trött. Hon har fått lite feber också, tror det kan vara vaccinet hon fick förra veckan, har nämligen för mig att det kunde ta upp till en vecka innan man blev dålig. Och sen tanden på det. Men idag är det betydligt bättre. Mindre svullen läpp. Men det märks att hon är mer försiktig nu. Hon vill helst inte att man kommer nära just munnen. Men dum som vi är ville jag ta kort. Bra att ha och kunna se förändring. Mamma älskade tjej!


Vid sex tiden tackade hon för sig. Somnade utan problem. Stora tjejen som är så duktig att somna själv och fort på kvällen. Det blev alltså några värdefulla timmar för mamman i lugn och ro. Jag satte mig och gjorde några mössor. Som balsam för själen. Koppla bort allt. Terapi på mitt sätt. Bara för att jag tycker det är så himla roligt. Nu börjar mina ögon gå i kors och klockan är inte mer än halv nio. Känns som att det kommer bli en tidig kväll för min del. Upp tidigt imorgon också!


            

Av Johanna Östlund - 29 september 2014 19:26

Måndag och ny vecka. Vilket betyder att jag går på förmiddagsveckan. Hurra! Eller? Klockan ringde alldeles för tidigt. Bara att kliva upp och göra sig i ordning. En snabb förmiddag och det tog inte länge förens jag fick åka hem till min lilla familj.


Väl hemma kom Ida och var hur gosig som helst. Vi satt länge i soffan. Läste bok. Busade. Helt klart en mysig stund. Efter ett tag ville hon ha nått att dricka. Hämtade hennes pipmugg och fyllde med vatten. Allt var frid och fröjd!


Pang bom! Bubblan sprack! Ida ramlade. Tänkte lite för mig själv upp och hoppa. Men hörde att det var allvarligare än så. Hjälpte henne upp och det sprutar blod ur hennes mun. Nej! Hämtar papper och försöker lugna henne så jag/vi kan se vart blodet kommer ifrån. Vi tänkte först att hon bet sig i tungan. Tyvärr var det värre än så. Hon hade antagligen lyckats ramla på pipmuggen och träffat en av framtänderna som i sin tur hade lyckats tryckts in. Ringde tandläkare på en gång. Vi fick tid en timme efter. Hon kollade lite hur det såg ut. Men det fanns inget att göra, mer än vänta och se hur tanden tänker göra. Komma ut igen eller stanna där inne?


Lite lättade åkte vi hemåt. Men hon har haft väldigt ont och hela läppen har svullnat upp. Det blev nog en rejäl smäll. Hon ringde och berättade för mormor vad hon gjort. Pratade i evigheter. Hon avslutade dagen med ett bad och sedan hopp i säng med en stor vällingsflaska, hon hann inte äta någon middag innan allt hände. Lilla lilla gumman!


Nu är det lugna gatan här hemma. Jag ska nog ta mig en dusch och en inte allt för sen kväll. Trött och skärrad mamma.


  

Av Johanna Östlund - 28 september 2014 20:25

Och så var söndagen här - slutet på det roliga. Det går snabbt!


Här hemma gjorde vi morgon lite för tidigt enligt mig. Vid sju tiden slog mina barn upp ögonen och tyckte helt klart att dom sovit färdigt. Morgonmys! Idag låg dom snällt i soffan, en liten liten stund.


Förmiddagen rusade iväg. Gjorde i ordning oss. Vinkade hejdå till Anders som for på jobbet. Lite lek. Försökte få Ida att sova tidig middagslur. Ville hon det? Nej såklart inte. Istället fick hon komma ner och vi gjorde lunch för att sedan åka till mamma och pappa.


Ida somnade en stund i bilen, enda hon sovit på hela dagen. Elias blev glad när vi kom dit. Mormor, morfar, moster Erika och Patrik. Fullt hus!


Elias och jag stannade bara en stund. Det vankades knatteskutt idag. Utegympa idag - orientering. Dom fick gå på två "skattjakter". Följa en enkel karta och hitta till mål. Så otroligt duktiga dom var. En sagostund där dom skulle springa till tre olika ställen, stigen, sjön och stenen, när det ordet sas. Jag är så himla nöjd med den här "träningen". Tycker att allt har varit så bra anpassat till deras ålder. Tummen upp!


Efter träningen for vi tillbaka till mormor och morfar. Barnen lekte med Erika och Patrik. Skoj! Jag fick helkropps stimulans av mamma. Hon har gått en kurs och måste öva. Så himla skönt och vad avslappnad man blev. När hon var klar fick jag massage av Patrik. Sen blev det mat, goda pajer. Sen har det lekts, bråkats, vinka hejdå, grinat och myst.


Tillslut var klockan så pass mycke att det var dags att åka till Forsa för att lämna Elias. En glad kille som saknat sin pappa. Ida blev glad att se Edwin. Såklart blev det lite lek innan vi begav oss hemåt. Ja klockan hade tickat ändå till halv åtta.


Vid åtta snåret var vi hemma igen. Pju! En lång men mysig borta dag. Nog var det allt skönt att komma hem. Ida somnade såklart i bilen, men vaknade till lite och snodde åt sig kakor som Anders skulle ha. Lite protester blev det allt när det var dags att lägga sig. Sen somnade hon utan problem.


Kvällen är här! Jag är skit trött. Men skulle egentligen behöva kolla lite inför helgen klädbytardag i Harmånger. Ja jag ska lämna in där också. Har en hel del som ska märkas om och sen skulle jag behöva bananlådor. Är det någon som har? Elller kan man höra med en affäre? Får man gratis? Fattar inte att man måste ha just bananlådor! Bättre att ta x-antal kläder istället och packa i vad man vill. Aja det blir nog bra tillslut.


        

Av Johanna Östlund - 27 september 2014 20:56

Lördagen är här. Nästa sista dagen på den här veckan. Näst sista dagen på min ledigvecka. Näst sista dagen med min älskade prins. Varför ska veckorna gå så snabbt för??


Vi började lördagen lite för tidigt. Ida ville kliva upp före klockan sju. Urk! Tyckte mamman som la sig på soffan och slummrade. Elias kom ner en stund senare. Morgonmys! Med bästa barna. Som kunde sitta stilla i fem minuter innan det var fullt med myror i brallan. Dom lekte och jag slummrade vidare. Vid åtta orkade jag lyfta på ögonen i alla fall.


Kaffe och göra sig i ordning - gör en lite piggare i alla fall. Förmiddagen rullade på. Vinkade hejdå till Anders som for på jobbet. Heeejååå! Barnen lekte snällt tillsammans tills Ida blev trött och grinig. Hopp i säng lillafröken! Elias och jag fick ensam tid. Han fastnade uppe länge med lego bygge. Så jag fick en stund för mig själv - älskart. Råkade klicka hem en vinteroverall åt Ida. Köpte en på en klädbytardag men den var rätt stor och så kunde man inte spänna vid armarna. Kändes som att den inte var helt hundra. Men för en tia får det vara liksom. Den kommer bli bra som en extra overall på dagis. Sen kom Elias ner och vi lekte inne på lekrummet tills Ida vaknade. Ännu mer lek och lunch.


Mitt i dagen for vi till stan. Klädbytardag i Hudik. Jag brukar faktiskt inte gå på den. Tycker att det har vart dyrt om man jämnför med andra ställen och krånglit att parkera. Men vi väntade tills det skulle bli mindre folk och sen hoppades vi på tur att göra några fynd. Och visst gjorde vi det. Hade en jacka åt Ida, som jag sen såg att det fanns någon fläck och så där på, aja en jacka som man inte behöver vara allt för rädd om då. Lite tröjor till båda barnen.


Nöjda med fynden fortsatte vi till dollar. Hade lovat Elias att köpa en sax. Hade förstört den han brukar ha. Blev det bara en sax? Nej! Vi hittade lite smått och gott. Såna saker man behöver fylla på ibland. Elias slängde ner både det ena och det andra. Kalsoner, tejp, strumpbyxor, shampoo. Ida fick ett par ursöta mockasiner.


Sen var vi trötta och nöjda med alla våra köp. Elias skulle direkt ha på sig sina nya strumpbyxor. Nöjd kille! Som tyckte att han var så snygg. Ida fick prova sin mockasiner, men dom åkte snabbt av igen. Kommer nog vara bra i vinter med våra kalla golv. Sen lekte dom snällt tillsammans. Idag har vart en bra dag. Snälla och rara med varandra.


Lite mat fick vi i oss. Men efter spagettilunch och en korv med bröd var ingen av barnen särskilt hungriga. Lite stoppade dom väl i sig. Sen for vi till Sågtäkten. Fika och en massa lek. Barnen älskar deras lekstuga och ett litet bord dom har där utanför. Vi satt länge och lekte där. Barnen gjorde mat av löv, ogräs och omogna och sönder frysna vindruvor. Roligt! Men det blev kallt efter ett tag. Då gick vi in och lekte en stund. Anders kom förbi en snabbis också. Hade visst brottåmt hem. Undra varför? Sen skulle vi ge oss iväg också. Men då fastnade dom vid husvagnen och sen skulle de plockas äpplen. Äntligen fick jag in dom i bilen.


Hem och barnen hade fått nya stolar i lekrummet. En av Anders jobbarkompisar skulle flytta och ville bli av med saker och frågade om vi ville ha dom. Javisst! Annorlunda, men oj vilken plats dom tog. Lite lek men sen blev det sängen för Ida. Elias tog sig en snabbdusch, han måsta ju prova sitt nya shampoo. Sen lekte vi i lekrummer, målade i målarbok, kvällsfikade och hade en mysig kväll. Han villesjälvmant gå upp och lägga sig vid åtta tiden. Somnade på två röda.


Nu är kvällen här på riktigt! Ta det lungt men snart blir det nog natta för mig med. En dag imorgon också tror jag visst.


                   

Av Johanna Östlund - 26 september 2014 21:12

Den här fredagen började vi strax innan åtta. Blev väckt av Elias som hade kissat i sängen. Judå orkade jag bara inte. Vi gick ner hade mys i soffan en stund. Barnen var oföskämt pigga, medans mamman mer än gärna hade sovit en stund till. Sena kvällar är inge bra.


Förmiddagen rullade på. Bråk, glada miner, leker tillsammans. Lite av varje kan man säga. Jag hann faktiskt med att sy två mössor mitt i allt. En tjej jag inte känner, men som hittat till min lilla blogg, ville köpa två mössor till sin lilla tjej. Alltså sånt här gör mig riktigt glad. Kan jag sy till försäljning? Jag som gör det bara för att jag tycker att det är roligt.


Ida ville ta sin powernap tidigt idag. Javisst, hon var ändå gnällig och inge rolig att ha att göra med. Medans hon sov tickade klockan. Elias och jag for på affären en snabbis, skötsam kille idag. Vi hade nämligen kommit på att det skulle vara gott med smörgåstårta. Så fick det bli! Lite fredagsgotta handling blev det också.


Väl hemma igen hade Ida nyss vaknat. Och jag satte igång med smörgåstårtan, så att den fick stå någon timme i alla fall innan vi högg in. När det var gjort var det lunch, lax med potatis och sås. "Mamma den här maten älskar jag". Roligt!


Framåt eftermiddagen när alla började bli trötta brakar helvetet lös. Elias blir så där tokig igen. Idag var det Anders tur att ta fajten, jag höll på med garneringen på smörgåstårtan. Att en liten polisbil kan skapa så mycke trubbel? Alla blev glada och nöjda tillslut och vi mumsade smörgåstårta.


Kvällen kom. Ida gjorde klar för sängen. Dusch, pyjamas, barnprogram och hopp i säng. Somnade utan problem. Elias och jag gjorde oss fredagsfina sen. Duschade tillsammans och Elias avslutade med ett bad. Målade naglarna och hade myskväll med godis. Mysigt! Halv åtta ville Elias sova. Javisst! Somnade fort, trött kille.


Mamma-time! Drack ett glas vin och blev ännu tröttare. Lyckades knåpa ihop två mössor till. En varsin till till barnen. Snart svämmar det väl över!! Nu tror jag att jag ska ta en bit smörgåstårta till kvällsfika och sen är det nog godnatt för min del.


  

Av Johanna Östlund - 25 september 2014 20:27

Kvällen är här och barnen sover! Fy fan vad skönt - på ren svenska. Får man säga så? Idag bara måste jag för vilken kaos dag det varit i detta hem. Nu ska det bli skönt med lugn och ro en liten stund.


Vi började dagen som vanligt. Eller jag blev väckt av en kille som satt på mig eller la sin ben i ansiktet på mig. Tillslut gav jag upp. Vi gick ner och då vaknade Ida också. En liten sovmorgon får man nog kalla det. Vi alla sov till halv åtta. Skönt!


Full fart på en gång! Kaffe åt mamman och barnen var mer vild än tam. När Anders kom ner skulle jag hoppa in i duschen. Fick sällskap av Elias. Sen ville även Ida komma. Stopp! Får jag duscha färdigt så kan dom bada sen. På med vatten och i med barnen. Gick bra till det var dags att kliva upp. Ida gallskrek. Jippi! När jag håller på att fixa till Ida skvätter Elias ner hela badrummet, vilket egentligen inte är så konstigt han gör det varje gång. Idag fick jag nog och tog upp honom ur badet också. Ännu mer grin. Och ännu mer jippi-känsla. Or not!


Tillslut lugnade dom ner sig och vi bestämde att fara in till stan. Ida behövde ett par överdagsbyxor till dagis. Löning - och varför ha kvar lönen mer än en dag? Skojja men tyckte det kändes bättre med en torsdag än en fredag. Där hade jag nog rätt, ganska lungt på stan. Vi började med åhlens. Elias ville ha en till barbapapa. Men väl där skulle han inte ha det och kunde inte bestämma sig för vad han skulle köpa. Jag försökte smuggla med mig lite som var tänkt som julklappar. Bland annat ett flygplan, ur filmen flygplan. Som var så billig att jag inte kunde låta bli. Vilket Elias såg och blev så klart inte glad när jag sa att det var till en annan. Lite mer smått och gått som får bli julklappar eller till julkalendern. Hittade snygga byxor och tröja som matchade till Elias. Som jag också smugglade bort. Undra varför han inte frågat nått mer om dom? Ida fick sina överdragsbyxor - perfekta med fleece i och regnklädesmaterial. Vi gick vidare till kappahl. Hatar egentligen den affären men orkade inte gå till lindex. Hittade en varsin tröja åt barnen - smuggla bort. Vi avslude våran tripp med leksaksaffären. Där jag hittade lite filmer. Saltkråkan - serien. NallePhu och heffaklumpen. Ida fick en telefon med princessor. Elias valde en ficklampa och en telefon med blixten. Blev lite avundsjuk på lillasyster och skulle såklart ha en egen. Nöjda gick vi till bilen.


När vi kom hem blev det lunch. Makaroner och korv. Gott och barnen åt väldigt bra. Hopp i säng för Ida och vi andra poade på lite varstans. Lugnet före stormen skulle man kunna säga.


När Anders åkt på jobbet for vi en snabbis till Stamnäs för att köpa grädde till maten. En lasane utan gärdde funkar inte. När vi handlat färdigt och gick ut brakade helvetet lös. Jag är alltid nog med att barnen ska gå bredvid mig när vi är på parkeringar och så. Idag sprang Elias till bilen, var alltså långt före oss. Ropade och sa att han inte fick göra så. Bara fortsatte. Där sprack min bubbla. ARG och rädd! Inte lätt att jaga honom med Ida på armen. Tillslut fick jag tag i honom, kanske lite väl hårt, men jag blev som sagt rädd och vill inte att han ska göra så. Han blev såklart ledsen och vägrade hoppa in i bilen. Vi stog säker fem minuter och bråkade. Tillslut gjorde jag som han sa och backade. Då satte han sig faktiskt i bilen. Jag kunde sätta fast Ida och sedan prata med Elias. Som tyckte jag var dummast i världen. Sa som det var att han kunde bli påkörd om han sprang så där, att han kunde till och med dö och inte fick träffa mamma, pappa, Ida, Edwin, Anders, Sara, mormor, morfar, farmor och farfar. Då blev han ännu ledsnare. Tror liksom att han förstog och blev rädd själv. "Jag vill alltid vara med dig mamma".


Vi kom hem och allt var bra trodde jag. Tog ur allt ut bilen. Och då kom Elias ihåg flygplanet och skulle promt ha det. Men jag vägrade han hade fått så mycke idag att de behövde han då inte ha. Han blev helt tokig! Skrek, sprkade och var helt svart i ögonen. Vilket humör! Han vet vart jag brukar lägga mina hemlisar. Så han gick upp och försökte leta reda på planet. Hittade det inte, för inte kunde han väl tro att de låg i kassen precis vid hans fötter. Arg! Sa åt honom att lugna ner sig tusen gånger och han skulle inte få det där planet hur mycke han än ville. Tillslut blev jag så arg att jag hämtade en plastsäck och började plocka ner saker ur hans rum där. Oj vad tokig han blev. Mitt svar var bara lek med dom här som du redan har. Han var helt förstörd för att jag plockade ner han buzz. Den är han försiktig med, i vanliga fall ska tilläggas. Idag fick den sig en smäll kan man säga. När jag gått och stängt dörren om honom hade han kastat den i golv och han tappade en grej på huvudet. Då blev han så klart ännu mer ledsen. Åååå!!! Ge mig styrka. Orkade inget mer så jag gick ner och efter en stund kom en helt förstöd Elias ner. Min lilla lilla vän.


Barnen satte sig i soffan så jag kunde göra mat. Film och en varsin banan höll dom syselsatt en stund i alla fall. Eftersom allt hade tagit mycke längre tid än vad jag tänkt blev det spagetti och köttfärssås istället. Snabbt och gott. Barnen var hungrig dom med. Båda åt upp allt - bravo!


Sen har vi faktiskt haft en lugn kväll. Lite lek.Sen blev det sängen för Ida. Som somnade på en gång. Elias och jag spelade lite spel, som han fick med i en tidning han köpt idag. Roligt! Han satte sig en stund i soffan och jag kunde hänga en tvätt. Sen ville han själv gå upp och lägga sig vid åtta. Somnade efter en bok.


Lugnet är här!!!! Jag tror faktiskt att jag ska sy lite. En mössa till mig själv kanske.?


      

Av Johanna Östlund - 24 september 2014 22:53

Två dagar har gått. Dessutom otroligt fort. Hjälp jag hinner inte med!

Gårdagen började vi rätt tidigt. Ida skulle på dagis till halv nio. Men innan vi tog tag i dagen blev det lite morgonmys. Strax innan vi skulle åka vaknade Elias. Han skulle promt med. Skynda skynda! Ja vi hade lite extra bråttomt idag då det vankades fotografering. Vi kom i tid!

Sen blev det en lugn och skön förmiddag hemma. Elias ville leka ute. När jag kommer ut hör jag en av katterna. Ropar, antog att den ville gå in, men ingen katt kommer, jaja. Vi leker och går till lekparken. När vi är på väg in ser vi att katten är uppe på taket och inte vågar gå ner. Anders fick rädda den.

Sen blev det mys i sängen. Tills det var dags att hämta Ida. Idag blev det en promenad till dagis. Anders hade tagit min bil. Elias somnade såklart i vagnen. Tupplur. Hämtade en sovandes Ida. Det blev tungt att gå hem med båda barnen i vagnen, men det gick.

Eftermiddags kvällen spenderade Elias och jag ute på. Biblioteket och en lite handling. Jag tror det var uppskattat. Vi lånade några böcker för att läsa på kvällen vid nattningen.

När vi kom hem sov Ida. Elias var helt omöjlig att få i säng. Tillslut vid tio somnade han. En snabb dusch och hopp i säng.

Dagen idag började vi tidigt, närmare bestämt klockan sex. Gjorde mig i ordning och väckte sedan Elias. Frukost och hopp i bilen. Kurs för mamman och dagis för Elias. Lämnade en kille med blanka ögon. Lillevän!

Jag for iväg till kursen, säkra lyft. Fjoll! Fyra långa timmar. Och dessutom drog det över tiden lite. Stressad!

Mot dagis! Hämtade en glad kille. Dessutom kom mormor också. Innan vi gick skulle han så klart säga hejdå. När han gjort det var de en röst som ropade vänta. Elias kollar vem det är, Hilka. Då säger han: "vill du ha en kram?". Sen blev det kramkalas.

Elias följde med mamma hem. Jag for och hämtade Ida på dagis för att sedan åka till mamma och pappa. En skön eftermiddag. Vi fick mat i magarna. En massa mys och bara vara. Härligt!

När vi for hem svängde vi in på Anders jobb. Vi ska nämligen få några stolar av en han jobbar med. Hon hade inte tagit med dom. Vi fick oss en lite fika. Kaffe till mig, godsak till Ida och pommes till Elias.

När vi äntligen kom hem fick Ida lägga sig på en gång. Elias och jag sydde hela kvällen tills det var dags att lägga sig. Strax efter åtta somnade han. En lugn kväll för mamman. Precis vad jag behövde. Nu är det sängen som gäller. Trött!

Av Johanna Östlund - 22 september 2014 22:21

Imorse ville jag bara lägga mig ner och dö. Min lilla fröken klockan fyra är det INTE morgon. Men vad ska man göra med en tjej som absolut inte kan somna om mellan oss och dissade vällingen. Hon skulle upp! Tur man får slummra lite på soffan. Annars hade man inte orkat med den här dagen.


Elias kom ner till oss ovanligt tidigt han med. Runt sex snåret. Det positiva var att han var betydligt mycke bättre än igår när jag hämtade hon. Glad och pigg. Men har fått gett honom medicin under natten för astman. Man ser liksom på honom att det inte är okej. Panik! Stackarn!


Barnen var pigg och jag blev pigg. Så vi hade alla kläder på oss, förutom Ida som skulle få en dusch, vid åtta. När hände det senast? Frukost som idag visst blev frukt och korvskivor. Båda åt med god aptit i alla fall. Gjorde mig i ordning och sen fick Ida sig en dusch. Elias tjatade om att vi skulle åka till frissan. Japp idag var dagen, Idas första frisörbesök. Det gick, mer än så ar det nog inte. Tog ett tag innan hon skunde sätta saxen i luggen. Men hon blev så fin så. Rakt dessutom! För en femtiolapp var det helt klart värt det.


Vi for hem. Ida fick lägga sig på en gång. Även Elias och jag myste i sängen uppe med film. Han hade visst satt på sig pyjamas också. Värsting mys! Köpte en med smurfar åt honom på klädbytardagen i helgen. Den ville han såklart ha på sig när han såg den. Fin mamma! Elias somnade också. Lugn stund för mamman. La mig nere och vilade jag med.Tidiga morgonen satte sina spår.


Dags för väckning och in i bilen på en gång. Vi skulle vara på BVC vid ett. Som alltid var vi en kvart tidig. Barnen fick leka av sig innan. Roligt med nya leksaker, lite annat än hemma. På BVc gick allt bra kan man väl säga. Förutom att Ida skrek varje gång någon tog i henne. Efter sprutan blev det än värre. Hon var ganska nöjd när hon fick säga hejdå och gå därifrån. Numera är hon en stor tjej som väger 12,9 kg och är 83 cm.


Innan i for hemåt blev det stan en sväng. Vi började med en sen korv lunch. Då träffade vi på Susanne. Så vi tog en kaffe med henne och satt och pratade en stund innan vi gick åt varsitt håll. Tänkte kolla på ett par höstkängor åt Elias. Men gav upp rätt snabbt. Ingen ro i kroppen där inte. Så vi for till leksaksaffären istället. Där blev vi en låg stund. Leka med tåget först. Sen leta leksak. Han som alldrig kan bestämma sig. Mamma var snäll idag och föreslog nått nytt lego. Då blev han glad och köpte ett med flygplan. Tur hade jag med, det var visst rabatt just på det den här veckan.


Klockan hade blivit rätt mycke innan vi kom hem. Opps! Anders var redan hemma från jobbet. Elias började direkt att leka med legot. Nöjd kille! Men sen fick han spel. Arg och ledsen. Antar att han var trött och hungrig. Blev lite snällare efter lite mat. Innan det var dags för Ida att lägga sig blev det lite lek. Men fy tusan vad jag var trött. Blä!


Kvällen kom. Ida la sig utan problem. Nu håller jag alla tummar för att hon slipper biverkning av vaccinet. Imorgon ska hon ju på dagis och bli fotad för första gången. Elias fick vara uppe en stund. Han pysslade medans jag satte mig och gjorde någon mössa. Alltså det är ett gift. Kan inte sluta. Sorry till alla i min närhet som får en mössa fast dom kanske inte vill.


Strax efter åtta la sig Elias. Nu är kvällen här. Jag har grejat och fixat. Men nu orkar jag inte mer. SOVA!


          

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards