johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 29 april 2014

Tummen ur

Av Johanna Östlund - 29 april 2014 22:52

Jag började dagen med en liiiten sovmorgon. Hade kunna sova betydligt längre. Men men... Började med lite mys i soffan. Mer än så blir det inte på morgonen.


På tidiga förmiddagen gjorde jag mig i ordning för att ta en runda på stan och en loppisrunda. Helt ensam! Tog Åhlens först och där slutade mitt shoppande också. Skulle sedan fara mot Delsbohållet. Men när jag skulle åka från parkeringen blinkade och pep det i bilen. Handbromsen! Den har strulat lite men aldrig så här. Försöker göra det vanliga men fungerar inte. Ringer Anders för att få lite hjälp. Mot bilverkstaden. Började på OK. De kollade på bilen och kunde konstatera att det var något fel på handbromsen på vänster sida. Den låg inte på så jag kan köra med den om jag vill. Men det var ett jäkla pipande! Hörde mig för om en tid. Slutet på maj början på juni. Nej tack! Provade mekonomen istället, 13 maj. Bättre men helst vill jag ju få den lagad på en gång.


Sen var det bara att åka hem. Tappade helt klart shoppinglusten. Såg pengarna rinna mellan fingrarna. Räknar på 15.000 kronor som ska lägga på bilen denna månad. Usch och urk! Roligare kunnde man ha haft för dom. Väl hemma möttes jag av en glad Ida. Vi gjorde mat. Sen var det dags för Ida att sova. Under den tiden fick vi för oss att vi skulle köpa golv till Idas rum. Sagt och gjort när lillgumman vaknade for vi mot stan. 


Anders började direkt när vi kom hem. Tur vi hade städat och plockat innan. Jag skjutsade Ida till formor och farfar. Glad tjej! När jag kom hem igen hade Anders lagt en hel del. Gick fort! Under tiden städade och donade jag på med sånt jag kunde. För att sedan flytta upp sovrummen. Igen... 


En hel del blev gjort. Tur Ida ska på dagis imorgon så kan vi fixa och dona här hemma. Vi ska även åka och hämta en byrå hos mamma och pappa, hoppas jag på. Äntligen händer det nått här hemma. Och nu hoppas jag på att det kommer bli bra.


Kvällen är här sedan länge. Men alldeles nyss satte vi oss i soffan. Känner att tröttheten kommer över mig. Dags att hoppa i säng tror jag. 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards