johanna--ostlund

Alla inlägg under mars 2017

Av Johanna Östlund - 26 mars 2017 20:38

Ännu en vecka lider mot sitt slut. Och vardagen tog oss verkligen med storm. Jisses vad trötta vi alla vart i veckan. Man skulle nästan behövt en veckas till semester efter "semestern". 


Det var förmiddag på schemat för mig. Anders började på sin praktik. Och barnen fick långa dagar på dagis. Sen har liksom dagarna bara gått. Vart eftermiddagarna och kvällarna tagit vägen vet jag inte. Poff!! Och sen var dom borta. 


Men helgen har vart skön och vi har fått en hel del gjort. Igår fixade vi till i garaget. Hur kan det varje vinter bli som en rövarkula där inne? Allt bara ställs på hög och mitt framför dörren. Gipsskivor som legat på golvet x-antal veckor här inne och verkligen varit ivägen har nu kommit ut i garaget. Utemöblerna fick faktiskt flytta ut. I detta väder som helgen har bjudit på var det verkligen gudomligt att ha något att sitta vid. Vilket väder! Ida blev som en ko på grönbete. Alla sommarleksaker hittade ut. Oj som hon har lekt.


Idag började Anders med en storstädning - dammsuga och torka golv. Det var verkligen välbehövligt. Ida och jag åkte till mamma och pappa för att lämna kläder och leksaker till klädbytardagen i Enånger, som går av stapeln nästa helg. När vi kom hem blev det middag i form av mc donalds. Sedan satt vi alla ute i det gudomliga vädret. Till kvällen fick vi fart igen. Städade ur datorrummet och fixade till i hallen ch tvättstugan. Jag åkte med allt som skulle till återvinningen. Ja en riktigt fixar helg blev det helt enkelt. 


Och ja nu får vi helt enkelt tagga för en ny vecka. 

Av Johanna Östlund - 20 mars 2017 16:12

Borta bra men hemma bäst. Ja visst är det så?. Efter en vecka i fjällen var det skönt att komma hem. Trötta och lagomt mosiga. 


Men vi hade en riktigt bra vecka med skidor, pulkaåkning, Valle och en massa annat. Ja barnen tyckte verkligen om maskoten Valle. Alla skulle handla om Valle. Ida gick faktiskt på Valle disco till och med. Skidor var det värre med. I tre dagar orkade barnen. Om vi åker nått mer blir det helt klart skidskola. Och ja det var faktiskt riktigt roligt att åka. Nästa år ska jag bannemig åka mycket mer. Kvällarna blev lugn i stugan med bastu, dusch och lite vin. Precis så där lagomt mysigt. 


Och visst hade vi våra dagar och kvällar där allt inte blev så bra. Spyor, kaos, bilar som inte startar och hosta. Men vi överlevde och nu är vi tillbaka i vardagen. Men så himla skönt att komma bort och få lite "semester". 


         

Av Johanna Östlund - 8 mars 2017 09:28

En ny vecka har dragit igång. Vi är inne i vardagslunken. Om än lite stressigt för att hinna med allt man vill. En förmiddag hinner man inte mycket på. 


Jag har eftermiddag på schemat den här veckan. Jobb hela veckan alltså. Eller inte riktigt, jag har faktiskt tagit ledigt på söndag. För då åker vi till fjällen. Så himla härligt att komma hemifrån, göra nått annat, åka skidor. Vi är helt klart taggade. 


På jobbet går det väl. Men just den här veckan är det nått speciellt med. Den är lång, man vill hem och det mesta känns bara blä. Jag hoppas att det vänder. Fast det bara är onsdag har det pustats och stönas en hel del. Bara fyra dagar kvar!


Förmiddagarna går i raket fart tror jag. Jag hinner ingen ting förutom det absolut viktigaste. Igår fick bilen sig en rengöring inändigt, behövligt innan resan. Idag har det kommit en hel del snö så en skottning var välbehövlig. Och en tvätt snurrar faktiskt i maskinen. Skulle behöva byta sängkläder också. Ja det finns att göra, om man vill. 


Annars då? Elias min lilla stora kille har tappat sin första tand. Jag kan verkligen inte förstå att han börjar bli så stor. Känns inte allt för länge sedan han var en liten liten bebis. Och till hösten börjar han lekis. Nej alltså shit det är overkligt. 


Igår lyckades jag återigen fynda. Nya vår/sommarskor till båda barnen för 250 kornor. Jag älskar verkligen rea. Det blir ju så mycket roligare att shoppa när det är billigt. 


Livet rullar på helt enkelt. Nu ska jag sätta fart så jag hinner innan vi ska bege oss mot jobb och dagis.


   

Av Johanna Östlund - 3 mars 2017 20:35

Fredag och äntligen helg. Dessa veckor är verkligen helgen guldvärd. Fast ja, vips är det måndag igen och det är åter jobb som gäller. Nej jag kan verkligen inte förstå dagtids jobbare. 


Det var återigen en tidig morgon för min del. Och jisses vad jag var trött. Väl på jobbet piggnade jag till en stund. Men sedan fick vi lite väl bra körning och väldigt lite att göra. Då kom tröttheten tillbaka och tiden stog stilla. Annars gick det bra på jobbet, allt rullade på.


Innan jag hämtade Ida på dagis svängde jag lite snabbt in på ica för att handla till dagens middag. Lite väl många småhandlingar den här veckan. Men så blir det när man skippar storhandlingen för veckan. Hämtade en glad tjej som fick en kortdag på dagis. Skönt en fredag. Allt hade som vanligt gått bra.


Väl hemma var dagens stora punkt att bärna in en massa gipsskivor som vi beställt. Plus lite annat som tak till lekstugan och lister. Tunga jäkla saker. Och när man knappt orkar lyfta skiten hur ska man då kunna hålla emot när den ska flyttas ner en halv meter. Nej det gick inga bra. Ett antal kilon fick jag på mitt finger. Aj aj aj. Som det ser ut har nageln blivit lite blå, men jag hoppas att det inte blir mer än så. Gipsskivorna kom in och det var huvudsaken. 


Sedan var det middag. En enkel sådan denna fredag, pasta med bacon och svampsås. Något nytt och det föll alla i smaken. Vilken tur för mig. Sedan hade jag lätt kunna somna på soffan. Jag hade tur att svärföräldrarna kom förbi en sväng och ja nej då kan man inte sova. Så jag höll mig vaken. Ida blev glad över att få leka lite med farmor och farfar. 


Kvällen blev lugn. Jag fastnade framför datorn. Fick ett erbjudande på mailen, halva reapriset på ellos. Det skadar inte att titta. Och visst hittade jag några fynd. En varsin tröja till mig och barnen, en mössa till Ida och vinterskor till båda barnen till nästa vinter. Allt för fyra hundra kronor. Jag är nöjd. 


Nu går verkligen ögonen i kors. Ja sova lite för att sedan kunna njuta lite av helgen. Låter som en bra plan. 

Av Johanna Östlund - 2 mars 2017 19:30

Torsdag och snart är helgen här. Veckan har minst sagt sprungit iväg. 


Det är förmiddagsjobb för min del. Och nu äntligen börjar jag bli pigg, har liksom kommit in i det. Typiskt och som vanligt när veckan snart är slut. Vilket kommer medföra att jag är uppe med tuppen även i helgen, ja nästan i alla fall. Och sedan är det bara att ställa om för eftermiddagsvecka. 


Annars har det gått riktigt bra på jobbet. Nu är jag på lugna sidan och vi jobbar på och får se riktigt bra resultat. Man är nöjd och glad när man slutar för dagen. 


Anders och Ida har varit på skola respektive dagis. Ida tyckte att det var roligt att komma tillbaka efter lite ledigt, nästan två veckor. Det känns så bra när hon verkligen längtar och vill till dagis. Min lilla älskade tjej.


Eftermiddagarna då? Som vanligt, jag är helt slut. Efter middagen så är det godnatt, ja ungefär så. Det är verkligen jobbigt, jag vill inte. Men det bara går inte. Idag börjar det bli bättre och jag har inte somnat fast jag legat på soffan. Vilket skulle vara helt omöjligt i början på veckan. Det tar sig, heja heja!


Lite shopping har det blivit. Igår var Anders ledig och jag passade då på att handla lite. Men allra först åkte jag till bilverkstaden för att boka tid för service på bilen. Ja nu är det dags igen att slösa en massa tusenlappar. Tanken har slagit mig många gånger, tänk om man kunde vara utan bil. Man skulle ju nästan vara miljonär då, eller så hittar man nått annat hål att stoppa tusenlapparna. En liten sväng på mio och dollar blev det sedan. Handla lite nya handdukar, vas, bricka, stekpanna och resväska. Nöjd och glad åkte jag hemåt.


Även idag blev det en sväng till stan. Ett inbokat besök att passa. Hann även handla lite snabbt inne på H&M. Byxor till Elias, Ida fick både byxor och tröja och jag fick en tröja. Sedan var jag mer än nöjd och åkte hemåt. Väl hemma vankades det tacosmiddag och lite vila. Ja en rätt härligt torsdag som nu lider mot sitt slut.


   

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards