johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 3 mars 2017

Några fynd

Av Johanna Östlund - 3 mars 2017 20:35

Fredag och äntligen helg. Dessa veckor är verkligen helgen guldvärd. Fast ja, vips är det måndag igen och det är åter jobb som gäller. Nej jag kan verkligen inte förstå dagtids jobbare. 


Det var återigen en tidig morgon för min del. Och jisses vad jag var trött. Väl på jobbet piggnade jag till en stund. Men sedan fick vi lite väl bra körning och väldigt lite att göra. Då kom tröttheten tillbaka och tiden stog stilla. Annars gick det bra på jobbet, allt rullade på.


Innan jag hämtade Ida på dagis svängde jag lite snabbt in på ica för att handla till dagens middag. Lite väl många småhandlingar den här veckan. Men så blir det när man skippar storhandlingen för veckan. Hämtade en glad tjej som fick en kortdag på dagis. Skönt en fredag. Allt hade som vanligt gått bra.


Väl hemma var dagens stora punkt att bärna in en massa gipsskivor som vi beställt. Plus lite annat som tak till lekstugan och lister. Tunga jäkla saker. Och när man knappt orkar lyfta skiten hur ska man då kunna hålla emot när den ska flyttas ner en halv meter. Nej det gick inga bra. Ett antal kilon fick jag på mitt finger. Aj aj aj. Som det ser ut har nageln blivit lite blå, men jag hoppas att det inte blir mer än så. Gipsskivorna kom in och det var huvudsaken. 


Sedan var det middag. En enkel sådan denna fredag, pasta med bacon och svampsås. Något nytt och det föll alla i smaken. Vilken tur för mig. Sedan hade jag lätt kunna somna på soffan. Jag hade tur att svärföräldrarna kom förbi en sväng och ja nej då kan man inte sova. Så jag höll mig vaken. Ida blev glad över att få leka lite med farmor och farfar. 


Kvällen blev lugn. Jag fastnade framför datorn. Fick ett erbjudande på mailen, halva reapriset på ellos. Det skadar inte att titta. Och visst hittade jag några fynd. En varsin tröja till mig och barnen, en mössa till Ida och vinterskor till båda barnen till nästa vinter. Allt för fyra hundra kronor. Jag är nöjd. 


Nu går verkligen ögonen i kors. Ja sova lite för att sedan kunna njuta lite av helgen. Låter som en bra plan. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards