johanna--ostlund

Alla inlägg under juni 2012

Av Johanna Östlund - 30 juni 2012 16:02

Se upp med varje steg du tar! Lyssna och se vart ni har varandra. För rätt var det är kommer olyckan.


Sitter nu på jobbet och börjar faktiskt se ett slut på det här skiftet! Bara en och en halv timme kvar, vilket betyder att jag vart här i tio och en halv timme. Det har gått rätt bra idag och tiden har inte kännts allt för lång. Men jag är ändå glad att vi bara har fyra tolv timmars pass.


För någon timme hände det fruktansvärda. Ett olycksfall skedd! Lite krångel och vips var olyckan framme. Jag själv gick på toa och såg att maskinen närmast där fick krångel vid skarven. Pappret åkte runt en vals. En kille/man/gubbe gick för att ta redan på det. Fick hjälp av en nere på golvet. Han sa "kilpp av". Vilket i vårt språk är att valsen som skär av kartongen vid skrav ska klippa av pappret. Vilket det inte var han menade, han menade att den andre skulle skära av pappret, vilket inte kan vara lätt att förstå. Hur som haver får killen/mannen/gubben skärgrejen över armen och sitter fast. Med lite spett och grejer kom han loss, fick hjälp av samariten (sjukvårdare) vi har på skiftet och sedan åka på sjukhus. Allt detta hände på kanske en minut. En olycka sker snabbare än vad man tror! Man får sig verkligen en tankeställare om vilka farliga saker man jobbar med egentligen.


Var försiktig där ute, olyckan kan även drabba dig!

Av Johanna Östlund - 28 juni 2012 16:08

Idag märkte jag att vi hade myrinvasion i sovrummet. Äckligt! Fårstår inte att jag märkt det tidigare? För det var inte några kan jag säga. Jag vet vad det är och nu är det slut med det. I helgen öppnade vi altandörren för Elias svettades så mycket. Det är där ifrån dom kommer. Sist vi hade den öppen blev det precis likadant. Aja nu är de flesta bort, men dammsugaren står beredd ifall jag skulle få syn på några fler. 


Annars idag har jag vikt ren tvätt, ja en si så där fyra fem tvättar, en hel del! Tvättat en tvätt och en till borde nog göras. Var och handlade lite inför helgen. Snabb och bra mat för matlåda. Helgen kommer bestå mest av jobb eftersom de är tolv timmars pass. Lite mat har jag fått i mig också. Nu ligger jag på soffan och ser på EM. Även idag mår jag halv dassigt, men en PF har jag stoppat i mig i hopp om ett slut. 


Trevlig helg!

Av Johanna Östlund - 27 juni 2012 03:11

Snart kan jag bocka av två skift av femton. HÄRLIGT! Bara två timmar kvar av nattskiftet och sedan väntar två dagars ledigt.


Gårdagen blev en riktigt soffdag. Inte kanske för att jag vela, men mår man inte helt bra har man inget alternativ. Imorgon blir det en tur till apoteket kan jag säga. Inte en dag till med detta!!! Dock går det ganska bra på jobbet, har inte kännt av det allt för mycket. Det kommer liksom och går hela tiden. Näst in till att man blir galen. Hoppas att det ger med sig snart!


På jobbet går det som vanligt. Lite strul hit och dit hela tiden. Faktiskt att man börjar bli van det nu. Hoppas verkligen att de gör nått åt styrsystemet snart. Inte lätt när det är de som är felet. Ingen vet ingen fattar och ingen kan. Hopplöst fall helt enkelt. Nya tag till helgen!! Dessutom med två tolvtimmar pass, inte riktigt min grej det, men det går väl.

Av Johanna Östlund - 26 juni 2012 00:11

Då var mina tio dagars ledigt slut. Får se fram emot semestern nu! Tre veckor kvar och sedan smäller det. Dock en hel del jobb under dessa veckor, för att vara exakt femton dagar med i natt. Blicka framåt...


På jobbet är det samma kaos som vanligt! Ta itu med det och sedan är det bara att köra. Jippi hurra!


Gonatt!

Av Johanna Östlund - 25 juni 2012 15:46

Idag blev det en lite shopping tur för mig. Tänkte titta till rean. Kolla främst åt Elias, men hittade inget som föll mig i smaken. Dock hittade jag lite till mig själv. När hände det senast att bara jag fick saker på stan!? Två tröjor och ett par jeans. En skön stund för mig själv på stan! Välbehövligt ibland.


 

Av Johanna Östlund - 25 juni 2012 15:25

Idag tog min mammavecka slut, egentligen igår, men jag fick ha honom lite lite till. Vilket är guldvärt! 


Här har det vart full fart framåt, ingen rast ingen ro. Vi hade en trevlig midsommarafton hos Anders föräldrar. God mat i gott sällskap. Elias och Isabell fick träffas. På midsommardagen kom de hit en sväng och kollade hur vi bodde, Anders syster alltså. På eftermiddagen hade vi mys middag ute på altanen. Igår var vi bara hemma Elias och jag. En jobbig dag. Jag mådde pyton vilket Elias inte direkt brydde sig om. Full fart framåt var det va? 


       

Av Johanna Östlund - 21 juni 2012 21:23

Här har vi vart ute nästan från morgon till kväll. Med det här härliga vädret kan man inte klaga. Mer sånt!!!


På förmiddagen var vi ute här hemma. Helt klart på Elias begäran. Han måste ha saknat det mycket under de tre dagarna vi var på sjukhuset. Vi gjorde liksom det vanliga. Lekte i sandlådan, Elias klippte gräs med sin gräsklippare och sånt. Under tiden vi var ute kom även Anders mamma förbi. Hon ville se hur det var med Elias. Då blev det en fika ute i solen på framsidan, härligt! Sedan fick Elias sova en stund, ja nästan två timmar faktiskt, välbehövligt inför eftermiddagens aktivitet. Under tiden han sov satt jag ute i solen en stund. Skönt! Men blev rätt snabbt rastlös. Inte riktigt min grej längre.


På eftermiddagen for vi till Mössön! Åkte dit för att hälsa på pappas bror som bor i Boden som är där i en vecka nu. Roligt att se dem, blir liksom inte ofta de. Även pappas syster var där en stund medans vi var där. Även dem ser man inte så ofta längre. Roligt att ses. Även där lyste solen, dock var det en stark sjöbris som gjorde det inte allt för varmt, men molnen höll sig borta i alla fall. En massa bus och lek blev det för Elias. Även kramat och klängt på både moster och mormor, verkat som han saknat dem en hel del. Tråkigt nog hinner vi nog inte se dem mer denna vecka heller. När vi nästan skulle åka kom även morfar, några pussar och kramar fick han av Elias, ett kärt återseende från bådas sida. En riktigt härlig dag där ute!!


Inte förens vid halv nio kom vi hem. Elias somnade i bilen och fortsatte sova när jag bärde in honom till sängen. Jag har satt i gång en maskin med tvätt och vik ren tvätt. Märks att de inte blivit gjort på ett tag. Nu sitter jag lite mör i soffan med hettande kinder. Inte så många mer knop i kväll inte....

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards