johanna--ostlund

Alla inlägg under maj 2012

Av Johanna Östlund - 31 maj 2012 09:09

Alltid denna jakt mot tiden för att hinna med saker när man jobbar eftermiddag. Tur att jag vaknade i bra tid. En tvätt har jag precis kört igång. En porterstek står på spisen och puttrar. Sedan skulle jag även vilja åka och köpa lite färg innan jag börjar jobba. Får se vad jag hinner med.


Saknar min lillekille. Speciellt nu när jag fått höra att han är sjuk. Då kan man behöva sin mamma, av egen erfarenhet ville jag helst av allt vara med mamma när jag var sjuk. Men det är bara att inse i denna situation att det inte fungerar. Han har det nog lika bra hos pappan också. Skickar styrke kramar till dig min älskade son <3


 

Av Johanna Östlund - 31 maj 2012 00:00

Idag stog det eftermiddagsjobb på schemat. En ganska bra dag på jobbet. Lite trassel och fix, men allt går bara man vill. Eller ja nästan allt, otroligt mycket leverans förseningar nu. Lägger man extremt mycket en vecka för att nästa inte ha någon ting får man skylla sig själv. Inget vi kan göra något åt ändå!


När jag kom hem fortsatte jag från gårdags kvällens pyssel. Hann då även göra en kruka av vaxduk. Gjorde två stycken till nu ikväll. Hoppas det kommer bli lika bra som jag sett framför mig. Man ska inte vara allt för säker. Jag har sagt det förut och säger det igen "jag vill börja med altanen". Hatar att vänta, men jag tror faktiskt att väntan snart är över. Huset är snart färdig målat och då ska jag sätta igång. Kan ju inte börja när jag har proffs runt omkring mig!


En bra dag börjar lida mot sitt slut.


 

Av Johanna Östlund - 29 maj 2012 21:23

Äntligen kom energin! En längre tid har jag vart helt slut, kroppen har liksom inte orkat någon ting. Efter en del vila idag efter jobbet kom den efterlängtande energin. Vilken känsla! Att inte behöva tinga kroppen till något utan den går av sig själv. En down-period verkar nu vara över.


Jag har nu i kvällen pillat ihop en vimpel som ska vara på altanen. Ganska nöjd. Får se om jag även ska försöka mig på nått mer?. Beställde nämligen hem lite tyg för ett tag sedan som jag ska göra lite saker av. Vad jag längtar tills jag kan börja med altanen, vill vill vill NU!


 

Av Johanna Östlund - 27 maj 2012 18:40

Grattis mammor! Denna dag är våran och vi borde göra den till den bästa... Ett extra grattis vill jag säga till min mamma. Världens bästa mamma och mormor.


Dagen idag har vi spenderat hos mamma och pappa. En riktigt härlig ute dag har vi haft. Äntligen fick även jag ta del av solen. Oj så skönt det var! Det tog på kroppen också, vilket är en BRA bonus. Det blev som vanligt mycket lek och bus med min kille. Fast han tog vara på tiden han fick med sin mormor och mostrar också. En härlig dag!


När jag kom hem kom jag hem till ett ihop plockat hem. UNDERBART! Fick mig även trisslotter, ingen vinst dock. Nu ska jag bara vara hela kvällen!!


     

Av Johanna Östlund - 27 maj 2012 09:14

När vi kom hem från Sundsvall blev det en ute eftermiddag/kväll. Lite eftermiddags fika på gräsmattan. En sväng till lekparken, men Elias ville även denna gång snabbt hem. Vi åkte ut till havet en sväng och kollade, mysigt. Till sist hamnade vi hos Anders föräldrar. Fika IGEN! Kollade in deras lekstug, kännde i deras pool (Elias hade helst vela hoppa i), kollade även där på havet. En alldeles lagom kväll, som inte slutade värst bra, nya tag idag.


     

Av Johanna Östlund - 27 maj 2012 09:07

Igår åkte Elias och jag till Sundsvall. En mysig dag med syster/moster. En del shopping blev det, mest till altanen. Två stolar och en varsin dyna. Två amplar. En värmeljushållare som man ska sätta tillsammans med någon blomma. En matta. Elias fick sig en bok och keps. Mycket nöjd!


 


Av Johanna Östlund - 25 maj 2012 19:42

Har kollat efter ett par sandaler åt Elias ett bra tag nu. Hade en önskan om kavat-sandaler. Tycker att de är sååå dyra och har därför tvekat. Kollar man på tradera kostar dom ca 200-300 kr. En dag den här veckan blev det att jag gick in på coop i stan. Såg då att de hade precis sådana sandaler. Idag slog jag till! Vågade till och med lägga dem i korgen fast de inte hade någon prislapp. Trodde att de hade samma pris som de andra, 300-350 eller vad det var. Men hon i kassan frågade om det gick bra om de kostade 200 kr. Inte säger jag nej till det inte. RENA RAMA FYNDET!


 

Av Johanna Östlund - 24 maj 2012 18:57

Idag när vi kom hem blev det premiär för den nya kepsen. En riktigt snygging om du frågar mig. Jag hoppas att den får stanna kvar på huvudet i sommar, mitt favorit plagg. 


Blev en tur till lekparken idag, fast vi var snabbt hemma igen. Ett åk i rutschkanan och vi gungade en liten stund sedan var han nöjd. 


Lite mellis på traktorn innan det var dags för middag. Törstig var han och vem blir inte de en sådan här dag?. Fast jag tror inte russina hjälpte honom speciellt mycket för att mätta magen, efter middagen blev han en helt annan kille, en snäll och glad kille. 


Våran kvällsrutin hålls riktigt bra. Ett bad efter en dag ute var välbehövligt. En riktigt lortig kille! Lite mys framför bolibompa, men när jag märkte att han nästan somnade i mitt knä fick det bli sängen. Nu sover han som en liten fridfull ängel. Vilket betyder att mamman har nu "ledigt". En snabb kvällsrunda och sedan ska jag bara njuta tills det är dags för sängen.


Med huset går det väl framåt. Av någon konstig anledning tycker jag att det går väldigt segt och vill att de bara ska bli klar snart. För jag vill ju börja med altanen, gör den mysig och användbar. Sedan finns det många många mer fler saker man vill ska hända. Skynda skynda skynda!!!

 

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards