johanna--ostlund

Alla inlägg under juni 2013

Av Johanna Östlund - 30 juni 2013 22:40

Äntligen är jag hel i hela mig. Idag var det dags! Prinsens hemkomst. Som mamma saknat dig. Eller ja hela familjen. Du betyder så oerhört mycket för oss.

När vi kom hem gick han direkt in till sig. Första han så när han såg sängen var "snyggt". Nöjd om andra ord. Direkt upp och bäddade ner sig. Han var trött. Men efter en stund blev det ett snabbt bad. Sen skulle han sova, men nja blev inte riktigt så. Leka och äta innan. Och bara för en stund sen somnade han in i sin nya säng.

Lite nytt här hemma nu.... Från och med nu ska napp och snuttis ligga i sängen tills det är dags att sova. Gick rätt bra ikväll. Får se hur det blir resten av veckan.?

Äntligen hel..... Men nu tackar jag för mig och hoppar i säng. En dag imorgon också.

Av Johanna Östlund - 30 juni 2013 08:32

I natt fick jag sova nästan hela natten. Framåt fyra strejkade Anders som skulle ta Ida i natt. Aja hon skulle ändå upp vid halv sju, men var rätt ledsen där imellan. Lilla lilla vän... Nu vill mamma att du blir frisk. Jag skulle kunna ta hundra gånger värre saker bara du och Elias får vara friska. Hatar när barnen är sjuka.


När vi klev upp blev det blöjbyte och koll av temp. En rätt torr blöja för att vara en hel natt och en temp som var strax över 39. Jag som trodde det hade vänt, eftersom hon var nästan feberfri hela dagen igår. Det märktes på henne också, ingen vidre nöjd tjej. En alvedon fick hon. Kollade lite tv men efter en stund var det gnugg i ögonen. Då fick hon lägga sig i vagnen ute. Nu har hon nog sovit en timme och lite till. Sen hoppas jag på att en glad tjej vaknar och att febern har lagt sig. 


Känner mig lite orolig över att hon har lite vätskebrist. I och med att hon äter väldigt lite och resultatet syns ju i blöjan. Får nog bli en sväng till apoteket och köpa vätskeersättning åt fröken. 


Till lite roligt.... Våra små kattungar börjar bli stora och hur söta som helst. Igår kväll fick vi se dem ta några stappliga steg. Antar att de inom några dagar kommer springa runt här hemma. Enorm utveckling. I eftermiddag kommer mammas prins hem. Som du är saknad här!


 

Av Johanna Östlund - 29 juni 2013 23:10

Lördagen kom på besök. Dock tycker jag att den tackade för sig lite väl tidigt. Känns som om den kom och gick bara. Men vi är glada att helgen är här, då vi faktiskt får rå om pappan i den här familjen, hör inte till vanligheten.

Fick en skön sovmorgon idag igen. Välbehövligt då Ida inte är på sitt bästa humör. Men det behöver man inte heller när man mår dåligt. Lillgumman har fortfarande feber. Som vi hoppas tackar för sig snart.

Förmiddagen var lugn i detta hus. Sätt ute en stund. Läste bok. Bara var medans lugnet fanns här.

Framåt mitt på dagen gick jag på loppis. Ingen höjdare enligt mig. Tre pocketböcker rikare bara. Sen för vi till Sågtäkten. Lite bad var det tänkt. Och jo till och med jag lyckades ta mig ner i poolen i bara 20 grader, badkrukan, dock med lite förvärmning i solen. Lite fika hans med innan vi for hemmåt.

Väl hemma hade vi en ledsen Ida. Febern och missnöjet kommer till kvällen. Så har det mest sett ut, trösta och få att sova. Till trots har vi lyckats se en film ikväll, inte till vanligheten, men mysigt och rätt bra var den. Fröken har kommit till ro och till och med ätit lite, hurra. Lika bra att en annan gör lika, tidig morgon som väntar.

Av Johanna Östlund - 28 juni 2013 12:27

Efter två regn och rusk dagar kom helgen med solsken. Hurra! 


I onsdags placerade vi oss i soffan och bara myste. Ruggväder. Vi gjorde absolut ingen ting hela förmiddagen. Just då känndes det okej att bara få vara inne och mysa. Till kvällen var det dags att ta tag i hemmet. Ett städrace och vika kläder. 


Igår var det samma regn och rusk. Fick sovmorogn till tio. Ååå... Vaknade konstig i kroppen. Fattade inte som var fel.? Det visade sig senare att jag hade lite feber. Som kommer från vad? Ingen ting annat än feber. En alvedon och sedan var man på banan igen. Ida hade också lite lite feber. Även hon fick alvedon på grund av att hon var gnällig. Sen blev hon fit for fight. På eftermiddagen begav vi oss in till stan. En snabbis på A&H. Hittade några "vaser", som inte är vaser men som ska användas som de på dopet, och strumpor åt Ida, känns som att de flesta hennes är urväxta.  In på Ica Maxi älskar att de har apotek. Det var alltså dit vi skulle. Alvedon och saltlösning. Sen var det äntligen dags att träffa flickorna. Ååå vilken underbar kväll vi hade. Det gör jag gärna om! Natten har vart så där. Känns som att jag mest har vart uppe och sprungit. Ida har sovit oroligt och vaknat jämnt, känns det som. De samtidigt som jag har fryst och svettas om vart annat. Febern kom nämligen tillbaka till kvällen. 


När Ida glatt sa att nu är jag vaken mamma och vill kliva upp tyckte jag att det var dags för Anders. Min kropp sa blankt nej till att kliva upp 06.14 Sen fick jag välbehövliga fyra timmars sömn till. Vaknade pigg och glad. Febern verkar vara borta, skönt. Dock hade Ida lite feber imorse. Som sagt vaknade jag till ett soligt Ström. Så dagen tänker vi spendera hemma och förhoppningsvis hinner jag sitta ute en stund och bättra på min bränna. 


   

Av Johanna Östlund - 25 juni 2013 23:19

Mammas kille som fortfarande känns som min bebis börjar bli stor. Stopp ett tag. Men det är bara att inse. Om ca halv året har jag ingen bebis. Elias blir 3 hela år, sjukt om du frågar mig, och Ida blir 1 år.

Är man en stor kille ska man så klart ha stor kille saker. I och med flytten ner av sovrummen fick Elias gamla säng stanna där, men bara för att den är ett stort klumpigt as. Kom då på min gamla säng som fanns hemma hos mamma och pappa. Den blir bra! Igår kom dom med den. Fixade och donade.

När lilleman kommer nästa gång blir det att inviga den. Skapa lite ny rutin här hemma. Jag hoppas att han tycker om den och kan tänkas sova där.

Liten börjar bli stor....

Av Johanna Östlund - 25 juni 2013 22:17

Jag har alltid tyckt om att vara ute i god tid. Förbereda. Just nu är det dop i tankarna 24 timmar om dygnet, känns det som. Tårta, dekorationer, kläder, barnvakt, mm. Ja ni hör! Man är ju nästan sjuk.... Planering planering planering. Och ändå är det nästan en hel månad kvar.


En hel del är gjort och köpt. Sånt som tar lång tid har jag inte tid att göra dagen innan. De får jag helt enkelt ta och göra nu om jag ska ha. Så som att vika servetter. Antar att jag har fullt upp med att baka tårtor dagen innan för att avsluta med att göra i ordning lokalen. Kommer ihåg vilken tid allt tog när jag gjorde till Elias dop. 


Men bara för att jag älskar att dona med sånt här... 


Ikväll har jag kollat igenom allt. Vilken/vilka tårtor som vi ska ha. Recept. Tänkt igenom dukning och dekorationer. Vad som behövs i dekorationsväg. Skrivit handlingslista på de, men insåg att jag har de mesta. Så när de är köpt kan jag inget mer än vänta på att dagen innan kommer och allt ska förberedas. 


I mina tankar blir allt fint och bra. Men jag antar att de inte kommer bli så som jag tänkt.....


 

Av Johanna Östlund - 24 juni 2013 19:57

Vi tackar för den gångna veckan och välkomnar den nya. Måndag 24 juni. Ja slutspurten av juni månad har börjat. Antar att ni redan vet vad jag tänker säga. Men visst är det lite skrämmande vad fort tiden går? Fortsätter det så här har barnen snart flytta hemifrån och jag själv är en tant på ålderdomshem. Lugna sig!


Efter morgonbestyr var det dags att ge oss iväg. Barnen skulle till mamma. Jag hade nämligen beställt lite barnpassning medans jag själv besökte jobbet för första gången på fem och en halv månad. Konstig känsla... Jag hade fått ett nytt anställningsavtal hemskickat som skulle lämnas dessutom hade jag hört att det rycktas om att nått operatörs jobb på cellulosan fanns ute. Bara att ge sig iväg helt enkelt. Som ni säkert redan vet ändrades det om sedan jag gick hem, från 3-skift till 2-skift. De som blev över hamnade i en resursgrupp, bland annat jag hamnade där. Nu är det upp till oss att ta oss ur den gruppen annars vet man liksom ingen ting om framtiden. Så det skulle kännas bra att veta lite mer exakt, så som schema och så, innan jag börjar jobba igen. När jag ändå var där träffades jag mina tjejer på tre:an, dom jag jobbade med. En liten check helt enkelt!


Vi stannade en stund hos mamma innan jag skjutsade Elias till sin pappa. Nu var alltså mamma-helgen över. Sen blev det hem hem hem. Ida och jag har haft en fin eftermiddag. Mamma och pappa kom förbi med Elias säng, min gamla. Hoppas att den blir bra för min stora kille. Till kvällen sprack bubblan av friden. Ida blev hel tokig, som bara hon kan bli. Suck! Snälla rara söta barnet.... Det enda som hjälpte var vagnen och en tur på gräsmattan. Jaaahjaah hon somnade i alla fall. 


Lugna gatan här nu... Hoppas att den varar HELA kvällen. Lite ihop plockning skulle inte sitta fel. Ta ur diskmaskinen, vika tvätt och sånt roligt. Ska försöka hinna dona till Elias rum också.... Sen vila i soffan!


 

Av Johanna Östlund - 23 juni 2013 20:47

Tänk att en dag kan svänga med ett humör. Först är allt bra. Vi alla var på toppenhumör. Sen svängde allt. Barnen var verkligen ur gengorna.


Vår dag startade fantastiskt. Morgonmys med bästa barnen. Efter frukost gick vi ut. Ida skulle sova och Elias och jag lekte. Sen var vi ute hela förmiddagen. När Ida vaknat och fått i sig lite mat gick vi på promenad. Gick till parken, kollade på fonän och hästar. Sen kollade vi på ån. Elias var mega fascinerad. När vi var på väg hemmåt såg Elias barn som åt glass. Kom då på café som finns i Ström. Tänkte de borde väl ha glass. Så vi gick hem och hämtade pengar och gick sedan iväg igen för att köpa glass. Elias njöt verkligen. Det måste bli en vana i sommar! När vi kom hem var vi alla varma. Elias tog sig ett bad och jag måsta också försöka få ner rumpan i poolen. Skönt att svalka sig lite. Elias åkte rutschkana ner i poolen, en riktig höjdare. 


Efter bad var det dags för barnen att sova. Ida var lätt att få till ro värre med Elias. Men när jag sa att jag skulle börja med maten ja då passade han på att somna. Så jag fick äta först, höll på svälta ihjäl. När Elias vaknade fick jag en ledsen och en kille som inte var på topp. Först var det magen, men efter lite mat var det bra. Men han var fortfarande ledsen och hängig. Märkte då att han hade feber. Kändes kokhet. Efter lite alvedon blev allt bättre. 


Eftermiddagen var grinig och gnällig av båda barnen men de blev bättre framåt kvällningen. Så vi fick tillbaka det braiga vi startade dagen med. Vid sju fick jag Ida att somna. Elias är vaken än. Men tror att det är dags för sängen för honom med. Känns som att febern börjar komma tillbaka, eller så är det för att han är trött, en hel del gnäll alltså. 


En rätt bra dag ändå....


 

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards