johanna--ostlund

Alla inlägg under december 2011

Av Johanna Östlund - 31 december 2011 14:44

Gott nytt år på er! Här blir det en lugn dag. Vi ska mysa med god middag och bara slöa. Fast lite bus och lek med min prins blir det allt. Har inte setts på en vecka nästan. Har blir så stor när han vart borta, märker kanske inte lika väl när han är hemma. Men idag när vi var hos mamma/mormor tog han sina första små seg utan hjälp. Duktig kille! 


Älskar er <3

Av Johanna Östlund - 31 december 2011 01:25

Vart renovering inprincip hela dagen och nu är sovrummen klara. Eller ja lister fattas och då är det ju nästan nästan klart. Har tapetserat och målat i Elias rum och tapetserat vårt sovrum. Anders har lagt klart golv i kök/hall och vårt sovrum. Tapetsering i kök/hall kvar. Och vardagsrummet, och ja det vetta tusan vad vi ska göra åt väggarna där. Satte upp en tapet men det vart inte snyggt. Och inte har vi tid att göra om hela grundarbetet, spackla hela väggen. Så vi får se vad vi hittar på för lösning.


Nu ska vi hem och sova.

Av Johanna Östlund - 30 december 2011 04:56

Nu börjar saknaden bli allt för stor efter min älskade prins. Men på lördag, bara en dag kvar, och sedan är han hemma hos mamma igen. Undra vad vi ska hitta på då? På självaste nyårsafton och allt. Inte för att jag tycker att det är en speciell dag, men nått ska vi säkert hitta på.


Idag blir det renovering för hela slanten. Ska bara hem och sova i någon timme och sedan ska det hända saker i huset. För nu vill jag att det ska gå undan. Vill flytta in och få det mysigt och fint. Har faktiskt beställt hem lite nytt, såå fint. Men jag viskar detta lite lågt så att inte Anders hör ;) Men lite nytt är ett måste, eller hur?


Återgå till jobbet i ca en halv timme innan hem gång.

Av Johanna Östlund - 29 december 2011 19:45

Blev att jag åkte till huset när jag vaknade. En del hann göras. Anders la golv i kök/hall, blev dock inte klar men nästan. Jag målade väggar i Elias rum och taket i vårt sovrum, men båda färgerna tog slut. Imorgon ska jag köpa mer färg och fortsätta! Hann även fortsätta med trappsteg, fönsterbrädor, ledstång och dörr. Allt utom dörren blev klar. Nya tag imorgon och då ska jag stanna länge tills mycket är gjort. För nu vill jag bocka av saker på listan och vara helt klar. 


Nu ska jag vila lite på soffan, jobb väntar i natt.

Av Johanna Östlund - 29 december 2011 04:54

Snart har denna natt gått och bara en natt kvar. Sedan blir jag ledig i 10 dagar. Tror faktiskt att jag hoppar U-skift denna gång, har ju bara ett detta år och då är det lätt att ta igen. Nu är det så mycket annat som ska göras och all ledig tid behövs. Göra klart huset och sedan flytta, och allt helst tills nästa helg. Vill komma i ordning lite också innan lilleman fyller år. Håller tummar och tår att det går vägen!


Längtar så otroligt mycket efter ordning och reda i vardagen!

Av Johanna Östlund - 29 december 2011 02:49

Nu på jobbet fanns det lite tid över och bestämde mig för att beställa hem trappstegsmatta. Det blev ljusgrå matta som vi så klart kommer att ha i trappen. Fanns någon slags sådan redan, men som inte var allt för fräsch. Den tog vi bort och måla på plastmattan som satt på stegen. Och för att det in ska bli allt för halt och att tejpen som fanns där ska synas ska vi sätta dit ny matta. Kommer bli snyggt med vitt och grått! Dessutom hade jag ett 30% rabbat erbjudande att utnyttja så istället för 499:- fick jag dem för 349:- vilket känns som ett kanon pris!


 

Av Johanna Östlund - 28 december 2011 22:51

Renoveringen är nu återupptagen från julledigheten. Idag var vi i huset båda två, så kom en bit på vägen. Först satte vi upp tak i vårt sovrum. Fy satan vilket jobb, men gick bättre än jag trodde att det skulle gå. Vilken tur att vi hyrde en spikpistol. Annars hade vi nog inte vart klar än. När det var klart började vi att plocka undan lite för att få lite ordning. Även lite sopning och dammsugning blev det. Sedan for Anders och jobbade men jag stannade kvar några timmar till. Då hann jag med att ta den sista målningen på trappan. Men även fönsterbrädor, ledstång, glasdörr i vardagsrummet och trappstegen fick sig en omgång med vitfärgen. Detta målade jag i alla fall två gånger, men tror att en stryckning till behövs. Skrapade även bort färg från fönstrena. Det är väl lite sånt kvar att pyssla med tills det är dags för det sista, golv och tapeter. Vi ska dit imorgon med. Då ska jag göra klart detta och måla taket i sovrummet, medans Anders lägger golv i kök och hall. Ska även hämta ut tapeterna imorgon. Vad jag längtar!


Så långt borta men ändå så nära!

Av Johanna Östlund - 27 december 2011 17:35

Nu när vi kommer få det större finns utrymme för mer möbler. Ja det är ett måste annars kommer det se väldigt tomt ut. Är väl mest vardagsrummet som behöver lite nytt.


En eller två fåtöljer skulle jag vilja ha:

 

Ett vitrinskåp att ha vid kamin och fylla med böcker (finns dörrar att köpa till till denna):

 

Och ett sidebord/köpmandisk! Hittar inget för ett lämpligt pris, men skulle faktiskt vilja ha en gammal och göra om:

 


Hoppas att det blir någon tusenlapp över när vi är klar med renoveringen eller att jag har vart väldigt snäll i år och får mer pengar än jag tänkt i julklapp. Jag skulle få pengar av mamma och pappa i julklapp var det tänkt, men de hade inte kommit till jul så jag får vänta. Undra hur mycket de hade tänkt sig, mer än vad de brukar sa de. Så kanske att de räcker en bit på vägen. Hoppas!!!

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards