johanna--ostlund

Alla inlägg under februari 2012

Av Johanna Östlund - 28 februari 2012 19:40

Våran dag har sprungit iväg. En tidig morgon gav oss tid att fundera vad vi skulle hitta på under dagen. När jag frågade Elias om vi skulle åka till mormor och morfar, kollade han efter dem genom köket. Berättade att det var vi som skulle komma till dem. Då gick han ut i hallen och hämtade skorna. Sötunge! Vi ringde först och hörde om de skulle vara hemm eller inte. Men sedan packade vi väskan och for iväg. Så där stannade vi bra länge. Och Elias njöt verkligen. Eftersom han var betydligt mer där förr än vad han är nu och kommer vara. Så blir han verkligen glad när vi kommer dit. Och det är bara mormor eller morfar som gäller. Då har man inte en chans. Det blev en hel del gos och lek även lite fika. Alldeles innan vi skulle åka hem tänkte vi att Elias skulle få åka fyrhjuling med morfar. Men det gick inte hem, han var nog alldeles för trött just då. Han somnade nästan på en gång när vi åkte hem.


Väl hemma hann vi inte göra så mycket förrens Anders kom hem. Han tyckte vi skulle åka och hälsa på hans farmor, så vi packade in oss i bilen igen. För övrigt provade Elias sin jacka som han fick för ett tag sedan. Lite stor kanske, men kommer nog bli helt perfekt bara snön vill försvinna. Hur som haver... Fick vi fika där och Elias var mellan golv och tak. Lite jobbigt eftersom det fanns mycket glasprydnader där. Inget gick sönder och det var jag glad för. 


Ikväll hemma gjorde jag en bacon och broccolipaj. Som kommer bli perket i matlåda och när jag och Elias kommer hem imorgon efter jobb och dagis. Provsmakade en bit, himla god faktiskt. Medans fick Elias russin, så att jag kunde få någon ting gjort. Sedan åkte Anders på träning och Elias och jag satte oss i soffan för att varva ner. Vid sju tiden tyckte jag att det var dags för Elias att sova och vips på bara några minuter sover han i sin säng. Jippi! Efter att Elias lagt sig gjorde jag min vanliga kvällsplockrunda. Så nu ser ganska bra ut här. Gjorde även i ordning Elias dagisväska, så vi slipper det bestyret imorgon. 


Nu blir det lite soffmys i min ensamhet med tända ljus och kanske nått bra tv-program.

Trevlig kväll!


     


Av Johanna Östlund - 28 februari 2012 07:17

Här gjorde vi morgon strax innan klockan sex. Lite morgonmys framför bolibompa, nått annat verkade inte Elias orka med. Han gäspade stort!! Han fick i sig två små yoghurtar, hungern verkade det inte vara något fel på. Sedan kom mamma med näsmedicinen, hemmagjord saltlösning. Jo han är ju snorig och täppt. Dess värre var det inte populärt... Sedan blev det mycket kramar och gos, och vips så sover han i min famn. Men jag förstår honom var lite väl tidigt att gå upp klockan sex. 


Nu ska jag mysa ner bredvid honom.

Av Johanna Östlund - 27 februari 2012 18:54

Idag kom äntligen mammas prins hem igen! Han verkade bli väldigt glad över att se mig. Min alldeles egna lilla gó prins.


Vi har haft en skön hemma dag. Tagit vara på tiden med varanda, som vi missat. Dagen har alltså innehållit en massa lek, bus och mys. Ett bad har vi också hunnit med, vilket var uppskattat. Sedan blev det lite soffmys framför bolibompa. Men Elias verkade allt för trött, somnade nästan i mitt knä. Då blev det sängen, ja hans säng! En hel del protester, men tror att han förstog att mamma inte tänker vika ner sig. Så efter grin, väling, pussar och kramar kom han äntligen till ro. Nu sover han i sin säng, söt som en liten ängel. Har vaknat en gång, tror dock att han vaknade utav att han hostade. Så duktig så! Låt detta bli till en vana nu...


         

Av Johanna Östlund - 26 februari 2012 22:57

Skulle vilja ha det lite mysigare i vardagsrummet. Men det är så svårt att få det precis som jag vill, när jag inte riktigt vet vad jag vill. Lite plats att ställa saker och ja... Jag har ju lite tid på mig att fundera vad jag skulle vilja ha innan jag kan verkställa mina tankar och funderingar.


I sökandes stund på andras fina hem kom jag in på en blogg, en blogg som föll mig perfekt i smaken. Fint hem med små fina detaljer som gör DET. Önskar jag kunde gör nått liknande.


   

Av Johanna Östlund - 26 februari 2012 22:23

Äntligen har jag fått helg! Nu är det ledigt i två dagar, passar perfekt. Nu ska jag vara hemma och krurera bort min förkylning. Men kan tänka mig att den vill stanna längre. Eftersom jag har syndat lite väl mycket nässpray, antar jag att min täppta näsa kommer följa med mig länge. Tycker egentligen att det bara är skit, funkar för stunden och det värsta av allt sedan är man fast. Hoppas att resten försvinner i alla fall.


Imorgon kommer min prins hem igen. Som jag längtat, hoppas att han också längtat efter sin mamma. Får se hur han mår.? Verkar som att förkylningen inte vill släppa på honom heller. Lite rosslig och så. Mattias tyckte vi skulle kolla upp det. Så han skulle boka tid på hälsocentralen imorgon. Är nog inget fel, men bättre att kolla en gång för mycket än en gång för litet. Blir lite handling också innan vi åker hem. Lite nyttigheter som borde handlas hem, men ingen utsvävning... Sedan får vi se vad dagen har att ge.


Slutet på även denna vecka är här...

Av Johanna Östlund - 25 februari 2012 22:59

Eftermiddags passet på jobbet gick bra. Hade avlägget idag, var ett tag sedan man ställde in pallar och sånt. Det sitter nog kvar i en, även om jag knappt ställt just min maskin. Hade bra körning också så vi har tuffat på i ett ganska snabbt tempo. Sista dagen imorgon och sedan väntar två dagars ledigt. Då ska jag mysa med min prins!


När jag kom hem blev jag glatt överraskad. Anders hade tappat upp ett bad med tända ljus. Så himla mysigt! Det är sånt där man blir glad av, lite men gör så himla mycket. 


Nu sitter vi i soffan och myser. Men känner att jag inte blir uppe allt för länge till. Lite sömn och nya tag imorgon!

Av Johanna Östlund - 25 februari 2012 10:44

Lite nytt har anlänt i mitt hem. Lite vårigt och lite färg. 


   

Av Johanna Östlund - 24 februari 2012 23:09

Imorse åkte jag in till stan och lämnade in bilen på OK. Den skulle på en koll, service. Vilket skulle ta en till två timmar. Stannde då i stan eftersom jag inte kunde ta mig hem. Hmm... De där två timmarna blev inte riktigt två timmar. Från klockan åtta till strax innan tolv. Var inget annat att göra än vänta. Hur som haver var det inget fel på bilen. Denna historia kosdade mig 1.700 kr. 


Sedan åkte jag till mamma och pappa en sväng. Ingen idé att åka hem, skulle bli att vända i dörren eftersom jag hade eftermiddags pass på schemat. Så jag har alltså jobbat ikväll. Vilket gick bra. 


När jag äntligen kom hem. Hade Anders gått och lagt sig. Så det blev en tyst fredagkväll med mig själv. Vilket i och för sig inte ha gjort så mycket. Har bara betalat räkningar, vilken hemsk upplevelse har inte varit med om maken. Nu är det ur världen och jag längtar redan efter nästa lön. Nu blir det lite tv innan sängen. Är sååå trött....

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards