johanna--ostlund

Alla inlägg under april 2017

Av Johanna Östlund - 30 april 2017 21:41

Söndagen är här och min ledigvecka lider mot sitt slut. Ja tänk vad fort veckorna går, eller hur?

Vi har haft en ledig och skön vecka. Jag fick mitt hår fixat och nu har jag gjort lite slingor i det. Så ja, jag får väl vara nöjd. Varför blir man aldrig nöjd?

I torsdag var det möte på jobbet. Ida fick åka på dagis, så det var en nöjd tjej. Nej hon gillar inte riktigt mina ledigveckor. Väl där var det kris till eftermiddagen. Och vem säger att "jag kan jobba från klockan sex"? Jo jag!! Hur dum får man vara? Fast jag, 13 timmar övertid är inte fy skam det heller och det gick faktiskt bra.

Helgen har bestått av lite handling och kalas. Ja jag premiärade på rusta. Men jösses vad folk. Så jag och Ida sprang mest bara igenom. Folk och jag går inte ihop. Igår var vi på kalas. Mina systrar fyller år - 30 och 23 år. Det blev god mat, vin, tårta och mycket skratt. Ja vi fick en härlig eftermiddag kväll. Barnen var jätteduktig och hade det roligt. Inte förens klockan tio rullade bilen hemåt.

Idag har vi haft en lugn dag. Barnen och jag var inte lite snabbt till stan. En liten handling på maxi och byggmax. Sen en sväng in till Sofia för att lämna lite saker. Sedan blev det grillmiddag när vi kom hem. Och efter det dog jag lite, fy så trött jag blev. Barnen lekte ute och hade roligt. Till kvällen blev det lite gott att äta och film. Sen var det dags för lite målning för mig. Nu blir hallen vit igen. Och nu är det dags för oss alla att hoppa i säng. För min del väntar det jobb imorgon nämligen.

Av Johanna Östlund - 26 april 2017 10:42

Vi har kommit till onsdag på denna nystartade vecka. Att veckorna alltid ska pinna på i max fart hela tiden. Bara att ta vara på den tid man får helt enkelt.


Ida och jag började veckan med en hemmadag. Ni vet när man myser upp i soffan och kollar film efter film. Det händer inte ofta men är super mysigt. Eftermiddagen kom och då hände nått. Anders hade tydligen bestämt sig, nu ska altanen bort. Japp sagt och gjort nu är den riven. Och en massa förarbete ska påbörjas. Bara vädret kunde vara lite bättre. Och sen hoppas jag att den nya snart blir klar. Medans Anders och jag var ute och rev var Ida inne själv en stund. Då kommer hon vit runt både mun och på händer. Fäller den klockrena kommentaren "jag skulle bara smörja mig lite". Lilla lilla lilla busunge!


Igår blev det ännu en innedag. Vem vill gå ut i snöoväder? Inte jag. Dock var vi nog rätt skonade för på andra platser var det alldeles vitt och här syntes det knappt. Glad är jag för det. Så vi hade ännu en mysig dag i soffan med film. Framåt eftermiddagen åkte jag till Forsa. Föräldramöte stog på agendan. När blev min lilla kille så stor? Jag kan verkligen inte förstå att han ska börja skolan till hösten. Var inte han pytteliten alldeles nyss? Men det var roligt och alla frågetecken klarnade. Så det var ett givande möte. Efteråt åkte vi hem till dom och fyllde i en massa papper och drack en kopp kaffe. Vips blev det kväll och dags att åka hem. Väl hemma blev jag grymt trött och det var sängen som gällde.


Idag klev vi upp tidigt. Ida skulle på dagis till klockan åtta. Innan dess behövde hon en dusch och frukost. Vidare mot dagis med en taggade tjej. Det var ju teater idag. Jag fick alltså två timmar helt för mig själv. Och oj som jag donade. Vek ren tvätt, tvättade och hängde den. Rensade i min garderob, ja man kan faktiskt inte ha mer kläder än som rymmer garderoben. Slängde en del och en del ska syrran kolla på. Innan jag hämtade Ida hann jag slängde en massa skräp på återvinningen. Plus att jag hann pratat med mamma en stund. Nu är det strax lunchdags och sedan ska vi åka in till stan. Jag ska nämligen får ordning på mitt hår, eller ja kanske. Jag blir ju aldrig nöjd när jag går till frissan. Men det blir nog bra, för just nu har jag världens tråkigaste hår. och sedan får vi se vad dagen har att erbjuda. 


 

Av Johanna Östlund - 24 april 2017 08:06

Godmorgon måndag och sista veckan i april. Ja här sitter jag och försöker vakna till med en kopp kaffe. 


Veckan rusade verkligen iväg. Jag hann verkligen inte med. Jag hade som sagt lång vecka på jobbet, jobb hela veckan. Och barnen hann jag bara träffa på förmiddagen. Och dom bestog av blandad kompott.


Jag hade tagit mig i kragen och fixat tid för däckbyte. Men innan det var dags för mitt däckbyte måste vi åka in till stan för att lämna däck till Anders som också skulle byta och fixa nått mer på sin bil. Inte nog med det trodde jag att det var nära för ett besök på verkstaden för min bil. Sidospegeln höll på att lossna, själva spegeln alltså. Efter någon dag kunde jag se att det nog bara var att limma fast den igen. Och mycket riktigt så var det. Vilken tur för mig.


Barnen han bara skrapa ihop en dag på dagis. Som alltid kommer det nått ivägen. Anders slutade tidigt. Ida blev lite förskyld och jag tyckte det var bästa att hon fick vara hemma eller ja hemma hos mormor och morfar. Dom fick även vara med moster Sofia en dag. Ja så kan det gå. 


Jag var alltså på jobbet till sena kvällen. Vilket gör mig extremt trött. Men det går. Bara barnen kunde sova lite längre på morgonen hade det vart riktigt bra. På jobbet har det vart bra. Jag slutade till och med lite tidigare igår. Det var otroligt skönt. Men kan vi inte köra så är det väldigt meningslöst att stanna när vi får stämpla ut kvart över fem utan avdrag på lönen. Då gör man ju det. 


Att lämna Anders hemma själv en ledigdag är farligt. Då kan det hända saker. Samma visa igår. Vips hade vi visst en dörr in till tvättstugan från hallen. Ja att måla så mörkt blev inte bra. Vi går tillbaka till vitt. Och kanske att jag får min vilja igenom att ha en garderob där inne - stilrent. Och en ny dörr för ljusinsläpp. Ja det blir nog bra.


Idag tar vi oss en hemmadag. Vi ska städa och greja. Dessutom ser det ut att bli finväder så vi kan nog gå ut en stund också. Sedan resten av veckan har vi en hel del inplanerat. Föräldramöte inför skolstarten till hösten, klippahåret, möte på jobbet, kalas och säkert nått mer.


 

Av Johanna Östlund - 14 april 2017 17:45

GLAD PÅSK! Påsken är här och april börjar lida mot sitt slut. Alltså jisses vad tiden går. Snart kommer sommaren och semestern.


Långfredag och en ledig sådan för min del. Eller nästan i alla fall, rätt skönt att vara hemma en sån här dag och ändå få betalt. Tre dagars ledig med min lilla familj alltså. Vad gör man då?


Idag har vi tagit det lugnt. Inte gjort nått speciellt alls. Bara lullat runt här hemma. Påskharen kom med en cykel till Ida. Världens gladaste tjej. 


Resten av påsken kommer bli lugn. En sväng till Sågtäkten och Elias ska hämtas. Ja det känns som att den här helgen kommer gå fort. 


Annars har det mest blivit jobb, dagis och praktik för oss den här veckan. Då gårt det liksom förrunt här hemma. Dagarna springer iväg. 


   

Av Johanna Östlund - 8 april 2017 21:12

Lördag och här hemma vaknade vi före tuppen. Klockan sex hör jag "klaaar" inne från toan. Bara att kliva upp och sen myste vi i soffan. En mysig start på dagen.

Tiden sprang iväg och det var dags för oss att ge oss av. Mot iggesund och klädbytardag. Som vanligt nu för tiden känns allt bara trångt och jäkligt. Men lite nytt till båda barnen hittade jag. Barnen och mormor däremot hittade en massa leksaker, filmer, spel och sånt.

Efter åkte vi hem tillsammans och pappa. Där stannade vi till kvällningen. Alla syskon var hemma och fick middag. Mysigt! Barnen lekte och hade roligt. Men en olycka råkade ske. Elias ramla på en docksäng och slog ett jack i läppen. En massa blod kom men tillslut lugnade allt ner sig och mormor kunde strippa ihop såret. Min älskade lilla vän. Vad det gör ont. Tänk om jag kunde få allt ont istället. Nej fy gröne vad ont det gör i mammahjärtat dessa stunder.

Vid sex tiden tackade vi för oss. Väl hemma kom Erika och Patrik förbi. Jag var så snäll och köpte ett par nya jeans åt Anders när vi var i Sundsvall, men dom var på tok för små. Eftersom vi inte har affären här hemma kunde dom ta med dom och byta. Tack snälla!

När dom åkte hem var det dags för dom små att krypa i säng. Elias somnar som vanligt alltid först. Ida däremot är vaken än, hon som aldrig kan komma till ro.

Ja det är även dags för mig att sova. Det väntar nämligen ett tolvtimmars pass för mig på jobbet. Vilket jag nu ångrar, men säkert kommer tycka är bra när lösningen kommer. Och dessutom blir jag ledig fredag till veckan. Så ja lite bra då...

Av Johanna Östlund - 6 april 2017 21:17

Igår förmiddag packade vi in oss i bilen för en färd norrut. Det stog nämligen Sundsvall och birsta på schemat. En hel dag med mina barn och ingen var lyckligare än dom. 


Vi började med några affärer för att vänta in moster Sofia och Wille. Tillslut gav vi upp och gick in på dagens höjdpunkt - Leos lekland. Oj vad dom härjade, men allra först var dom lite försiktiga. En massa lek alltså och lite fika hann vi med innan vi for vidare för lite shopping.


Och shopping blev det. Hade fyra stycken som jag behövde handla presenter åt. Och sedan hade jag barnen med mig, så jag behöver nog inte förklara att det gick lite pengar. Den här ska jag ha!!! Och just när vi är i Sundsvall brukar dom få lite dyrare saker. Men denna gång gick det verkligen över gränsen. Och det vet dom om och nu är det slut shoppat för ett långt tag framöver. Punkt! 


Presenter blev det. Så nu är jag klar fram till någon gång i slutet på sommaren. Dom fem som fyller nu inom någon månad är klar. Så skönt. Nu väntar vi bara på tårtan.


När vi kom hem var klockan mycket. Jag dog i soffan och barnen som somnade i bilen lekte för fyllt med sina nya dyra leksaker. Tur för dom liksom. Så mycket mer blev det inte igår. 


Idag har vi haft en skön hemma dag. Anders var hemma tills efter lunch någon gång. Ja tänk att många ska klaga över mitt jobb, men jag börjar undra hur mycket jobb DOM verkligen gör under en dag. Låter lite väl lätt med en massa fika och ett jobb hos någon. 


När vi ändå var hemma så fick det bli lite städning. Hela nedervåningen blev ren och fin. Men jag vill göra mer. Känns som att det är dags för lite mer förändring. Vill få in våren här hemma. Barnen har lekt riktigt bra tillsammans, såna dagar är verkligen guld. 


En liten handling blev det också. Och hämta ut ett paket. Ja det är ju påsk snart och istället för godis blir det nått annat. Får väl se om dom blir nöjd. 


Sedan rullade eftermiddagen och kvällen på i väldans fart. Mys i soffan, dusch och bad för barnen, ostkaka. Nu sover barnen och det är väl lika bra att en annan gör kväll också.


   

Av Johanna Östlund - 4 april 2017 21:21

Det absolut bästa med skift jobb - ledigveckan är här. Vi är hemma och myser, gör precis vad vi vill helt enkelt. Hur låter inte det? Rätt bra i mina öron.

Vi har börjat veckan lungt. Igår var vi in till stan och handlade. Mat är rätt välbehövligt men tråkigt att handla. Nu klarar vi oss till helgen i alla fall. Lite annat blev det också. Elias fick ett par nya skor och några liter vitfärg.

Eftermiddagen njöt vi av ute i solskenet. Jag med en kopp kaffe och barnen lekte snällt. Lite våriga blommor planterade jag på bron. Nu får gärna våren komma på allvar.

Idag har vi vart hemma. Barnen har lekt rätt bra med varandra. Och jag har kunnat dona lite. Solen tittade fram mitt i dagen och det får vi inte missa, så vi gick ut ett tag. Ida lyckades få en sticka i foten och ville gå in. Och då kom mormor lite lägligt med nya jackor och påskägg till barnen. Nöjda och glada! Sedan blev det fika och lek tills hon åkte hemåt. Eftermiddagen och kvällen bara försvann. Nu sover barnen och det ska nog vi vuxna snart också göra.

Av Johanna Östlund - 1 april 2017 20:46

Lördag första april och jag undrar var dagar, veckor och månader tar vägen? Alltså för mig är det helt oförståligt att det redan är april. Vart sjutton tar det vägen?!


Jag jobbar och jobbar den här veckan. Ja, jobb hela veckan faktiskt. Alltså eftermiddagsvecka plus helgen. Inte nog med det började vi klockan tolv i måndags för att gå på möte innan jobbet och i onsdags började jag halv tolv för att jag tydligen skulle lära mig och slipa saxen på maskinen jag är på. Så ja mycket jobb.


Men innan har jag hunnit myst med Ida en hel del. Vi har gjort lite av varje. Vart ute, tvätta bilen, handla och myst inne. Ja ni vet hinna med så mycket som möjligt innan det är dags att åka. 


Idag var det dags för klädbytardag i enånger. Innan jobbet åkte jag för att kolla läget. Efter en kvart fick jag panik och gick för att betala dom där klänningarna och tröja jag hade hittat till Ida. Fy sjutton vad folk. Lite mer behändigt var det när jag åkte dit lite före stängning. Ännu en klänning hittades då. Och sedan var det dags att plocka ihop det jag inte fick sålt. Inte mycket, en halv papperskasse. Det gillas och lite pengar fick jag istället. Tack till mamma som såg till att sakerna kom dit igår. 


Nu är kvällen här. Jag taggar inför sista skiftet den här veckan. Ett tolvtimmars mödarpss. Men sedan är jag ledig i alla fall i sex dagar. Hej ledigvecka och mammavecka, som jag saknar min kille nu. 


   

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards