johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 26 april 2017

Mitt i veckan

Av Johanna Östlund - 26 april 2017 10:42

Vi har kommit till onsdag på denna nystartade vecka. Att veckorna alltid ska pinna på i max fart hela tiden. Bara att ta vara på den tid man får helt enkelt.


Ida och jag började veckan med en hemmadag. Ni vet när man myser upp i soffan och kollar film efter film. Det händer inte ofta men är super mysigt. Eftermiddagen kom och då hände nått. Anders hade tydligen bestämt sig, nu ska altanen bort. Japp sagt och gjort nu är den riven. Och en massa förarbete ska påbörjas. Bara vädret kunde vara lite bättre. Och sen hoppas jag att den nya snart blir klar. Medans Anders och jag var ute och rev var Ida inne själv en stund. Då kommer hon vit runt både mun och på händer. Fäller den klockrena kommentaren "jag skulle bara smörja mig lite". Lilla lilla lilla busunge!


Igår blev det ännu en innedag. Vem vill gå ut i snöoväder? Inte jag. Dock var vi nog rätt skonade för på andra platser var det alldeles vitt och här syntes det knappt. Glad är jag för det. Så vi hade ännu en mysig dag i soffan med film. Framåt eftermiddagen åkte jag till Forsa. Föräldramöte stog på agendan. När blev min lilla kille så stor? Jag kan verkligen inte förstå att han ska börja skolan till hösten. Var inte han pytteliten alldeles nyss? Men det var roligt och alla frågetecken klarnade. Så det var ett givande möte. Efteråt åkte vi hem till dom och fyllde i en massa papper och drack en kopp kaffe. Vips blev det kväll och dags att åka hem. Väl hemma blev jag grymt trött och det var sängen som gällde.


Idag klev vi upp tidigt. Ida skulle på dagis till klockan åtta. Innan dess behövde hon en dusch och frukost. Vidare mot dagis med en taggade tjej. Det var ju teater idag. Jag fick alltså två timmar helt för mig själv. Och oj som jag donade. Vek ren tvätt, tvättade och hängde den. Rensade i min garderob, ja man kan faktiskt inte ha mer kläder än som rymmer garderoben. Slängde en del och en del ska syrran kolla på. Innan jag hämtade Ida hann jag slängde en massa skräp på återvinningen. Plus att jag hann pratat med mamma en stund. Nu är det strax lunchdags och sedan ska vi åka in till stan. Jag ska nämligen får ordning på mitt hår, eller ja kanske. Jag blir ju aldrig nöjd när jag går till frissan. Men det blir nog bra, för just nu har jag världens tråkigaste hår. och sedan får vi se vad dagen har att erbjuda. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards