johanna--ostlund

Alla inlägg under februari 2017

Av Johanna Östlund - 27 februari 2017 21:15

Måndag och ny vecka. Den där helgen såg man inte mycket av. Dessutom är det mars om ett par dagar. Va? Började inte februari alldeles nyss?. Mot åren och härliga tider.

Helgen försvann lika fort som den kom. I fredags åkte barnen med mormor och morfar. Bowling och bad. Till kvällen kom Elias hem, ja han ville vara ensam barn här hemma. Det fick han och som han nöjt. Medans Ida nöjt minst lika mycket av att få åka hem till mormor och morfar.

Under lördagen och söndagen hade vi riktiga hemma dagar. Mys med barnen. Fixa lite och ja dom dagarna gick dom med. Det var även dags för Elias att åka hem till sin pappa.

Vi började veckan med en rivstart. Förmiddagsjobb för min del. Upp i ottan! Men det gick bra och dagen rullade på. Och efter jobbet blev det en snabb handling innan jag hämtade Ida på dagis. Det var en trött tjej. Vi stannade ute en stund, ja det hade kommit lite snö som skulle bort. Ida lekte och jag skottade. Sedan var det dags att göra mat och typiskt nog somnade Ida. Vaknade efter någon timme, suck. Vi får se hur den här kvällen blir. Känner att det snart blir sängen för mamman i alla fall.

En rätt bra start!

Av Johanna Östlund - 23 februari 2017 21:23

Som vanligt går dagarna och veckorna fort. Mer än halva ledigveckan är REDAN gjord. Jag kan verkligen inte förstå. Kan vi stoppa tiden nu, för att ha en chans att hinna njuta lite. Det gäller verkligen att ta vara på dagen.


Igår var det BVC på schemat. En tidig morgon för oss som gällde, eller ja kliva upp i tid i alla fall. Efter en lugn morgon med kaffe var det dags att åka. Ida var duktig och fick godkänt i allt. Först fick hon rita, gubbar och lite sånt. Även berätta färgen vilket gick galant, alla rätt. Till den jobbiga biten, att leka pirat. Nej det var ingen höjdare att ha en lapp för ögat. Men måste man så måste man. Och hon såg allt på tavlan, till och med det minsta som man inte behövde se. Som avslut kollade vi hörseln. Ja hon hör, även om det ibland inte riktigt känns som det. 


Innan vi åkte hem var det lite saker som skulle uträttas. En snabb handling på byggmax, även ica maxi och A&H. Sedan kände vi oss nöjda och for hemmåt. 


Hem till våra killar. Ena tv-spels galning och andra renoverings sugen. Ja det var väl bara att kavla upp ärmarna och köra. Anders tog tag i garderobsdörrar och jag fick äran att fixa till dörrfoder vid ytterdörren vi inte använder. Slipa, latexfoga (japp första gången någonsin och det blev rätt hyffsat) och måla en vända. Där försvann våran eftermiddag och kväll. Efter att vi lagt barnen fick vi en liten kväll innan vi också gav upp.


Idag blev det en morgon fylld med en massa göra. Ja jag fattar inte riktigt hur jag hann med. Städade toaletten. Gick ut för att ta in soptunnan och insåg att en skottning behövdes. Tydligen hade det snöat i natt också. Suck! Sedan gick tvättmaskinen för fullt och jag hann även med att dammsuga och torka golven både uppe och nere av bara farten liksom. Men först fick jag mig en lugn morgon med en kopp kaffe. Ja man får tydligen mycket energi då.


Efter lunchen gick vi alla ut. Vilket väder. Jag måste nog ändå säga att det är rätt härligt när solen lyser och det finns snö på marken så att man kan göra nått när man är ute. Anders och jag satt i solen med en varsin kopp kaffe medans lekte barnen i snöhögen som blivit. Sedan gick vi till slänten för att åka lite snowracer. Ja rätt roligt för vuxna också. 


När vi kom in lite halvfrusna myste vi på olika håll. Lite tågspel hann vi med också innan det var dags att göra sig i ordning och laga mat. En skön dusch för min del. Tog även bort plasten från min tatuering, så nu kunde jag äntligen se hur det verkligen såg ut. Jag är fortfarande nöjd. En pizzamiddag och lite kaffe med svärmor hann jag med innan det var dags att åka mot stan. 


Ja lite egentid så där på kvällen var välbehövligt. En riktigt bra kväll, bio med Sara. Det var inte vilken bio som helst utan vi fick äntligen se andra film med mr gray. Den var betydligt mycket bättre än första. Ett bra avslut på en bra dag helt enkelt.


     

Av Johanna Östlund - 21 februari 2017 19:19

Tisdag och här började vi dagen lugnt. Barnen donade med sitt och jag kunde kunde dricka kaffe i lugn och ro. Bästa starten, enligt mitt tycke. 


Sedan avslöste det ena bråket efter det andra. Sura och glada miner. Grin och skrik. You name it. Det lugnade ner sig som tur var. Dom höll sig på sin kant och allt var frid och fröjd. 


När vi var redo för dagen gick vi ut. Snön som kommit skulle skottas bort. Ja fy fan, vad ska man säga. Varför? Inte vill vi väl ha någon snö nu. Lite sent på tänkt kan jag tycka. Men barnen tyckte det var roligt. Vi skottade upp en liten backa som man kunde åka pulka i. Oturligt nog sägs det att det kommer mer i veckan också. Suck! Men visst det var rätt härligt nu när det var sol...


Sedan gick vi in för att fylla på magarna - dags för lunch. Väldigt glamoröst som i blodpudding och potatisbullar. Barnen åt som hästar. Och då blir man glad. 


Den eviga väntan började. Barnen väntade och jag väntade. Det var ju dagen D för min del. Dagen då jag skulle tatuera mig. Hjälp! Jag höll på att bli tokig på väntan. Ville liksom ha det gjort. Och jag hann tänka mer än en gång vad jag gett mig in på.


Tillslut var det dags att åka för mig och barnen. Innan vi mötte upp mamma åkte vi både till elgiganten och jysk. Nya kuddar för min del och Elias skulle köpa en ny gubbe till sitt spel. Sedan blev barnen glad över för att få vara med mormor en stund. Under tiden jag tatuera mig gick dom på en shopping runda. Ja hur gick det nu då för mig? Ja vad ska man säga. Det kändes och eftersom jag var extremt nervös, som alltid när det är första gången man gör nått. Så blev jag lite yrslig. Jag har en tendens att bli det. Svimmade när jag exempel tog blodprov. Och nu var det liksom inte läge att göra det. Som tur var gick det fort, eftersom det inte var någon stor tautering. Men jag är så himla glad och stolt att jag vågade gör den. Och ja det blev verkligen som jag tänkt mig. Nöjd med allt. Efteråt avslutade vi vårt stads besök med lite McDonalds. Alla nöjda och glad.


Väl hemma har det inte blivit så mycket. Anders har renoverat lite och jag har bytt sängkläder i alla sängar. Och nu snurrar tvättmaskinen. Så mycket mer tror jag det inte blir. Nu gör vi kväll. Barnen myser framför tv:n och ja snart är det dags att lägga sig. Och en mysig kväll för oss vuxna väntar.


 

Av Johanna Östlund - 20 februari 2017 20:12

Helgen gick som smort. Ja, veckan gick faktiskt otroligt bra. Inte ofta det händer. Och igår eftermiddag/kväll gick jag alltså på ledigvecka. Inte nog med det åkte jag till forsa för att hämta Elias. Hej mammavecka! Ja vad ska man säga. Härligt härligt!

Idag måndag och en ny vecka har rullat igång. Idag tog vi en härlig hemma dag jag och HELA min lilla familj.

En handling, lite tvätt och dammsugning. Lite smått och gott har faktiskt blivit gjord här hemma. Annars har vi myst och haft det rätt bra.

En härlig lugn start på veckan. Och nu taggar vi inför resten...

Av Johanna Östlund - 17 februari 2017 16:57

Fredag och helg för många. Själv får jag försöka stå ut i 29 timmar till och längta till söndagkväll. För ja då blir det helg för mig!

Förmiddagar hemma har gått fort med min lilla familj. Ja dom andra två hade turen att få vara ledig, nästan hela veckan. Fusk! Jag vill också vara ledig.

Jag har varit lite väl trött. Vet inte vad det är??. Kanske sol och utevistelse som fattas. Alltså har det inte blivit så mycket gjort. Men lite....

Dessutom har jag hunnit med att fylla år. 28 år!! Nu är det verkligen snart 30. Många säger 30 års kris. Jag har inte det direkt. Men just 30 har varit en stor ålder för mig. En ålder då man liksom ska vara "färdig" och ha uppnått vissa saker i livet. En lång lista. En hel del är klart men några punkter har ännu inte fått sin bock.
Jag blev i alla fall väckt med skönsång av Ida och presenter av Anders. Oj så nöjd jag blev, han vet vad jag vill ha. Tack älskade ni ?

Nu är det sista eftermiddagen i alla fall. Och sedan bara helgen kvar, som sagt. Jag hoppas på tre snabba och sedan en härlig ledigvecka.

Av Johanna Östlund - 15 februari 2017 09:29

En ny vecka har rullat igång. Den veckan jag mesta dels ska spendera på jobbet. Hittills har den gått otroligt fort och det är jag tacksam för. Ju fler dagar som känns bra är en bonus. Bara fem dagar kvar...


I måndags började jag redan klockan tolv. Så förmiddagen hemma gick i rasande fart, om man säger så. Väl på jobbet gick faktiskt dagen överförväntan. Det kan bli en dryg dag, men den gick bra. Klockan blev elva så jag fick åka hem och sova.


Igår var det dags för en handling. Efter att Ida och jag gjort oss redo för dagen åkte vi till affären. Där väntade ett paket också. För ja det var ju faktiskt alla hjärtans dag. Och jag hade beställt lite till Anders och även barnen. Det blev ingen romantiskt present, men saker han faktiskt behövde. För det hoppas jag att han blev glad. Barnen fick ett varsitt par slalomglasögon. Innan vi for mot dagis och jobb hann vi äta lunch och göra matlåda. Som alltid lika stressigt.


Lämnade en glad tjej på dagis. Och sedan hade jag faktiskt lite tid över. Och vad gör jag då? Jo lite nervös och rädd går jag in på tatueringsstudion dom har här i hudik och bokar en tid. Nu har jag bestämt mig, barnens namn ska hamna på min handled. Åå jag är redan nervös. Väl på jobbet gick dagen faktiskt bra även om man vi hade samma skit som förra veckan. 


När jag kom hem igår stog en fin bukett tulpaner på bordet. Tack min fina älskling.


Idag är det onsdag och jag hoppas att även denna dag går bra och fort. Snart lediga va?


   

Av Johanna Östlund - 12 februari 2017 22:06

Söndagen är här och min lediga helg lider mot sitt slut. Ja nu är det bara att tagga för en hel vecka med jobb. Suck! Hoppas den blir bättre än den här veckan var och hoppas att den går FORT.

Söndagen började med mys morgon. Barnen vaknade tidigt, som vanligt. Vid halv åtta när jag klivit upp och gjort kaffe så låg dom på sina rum och kollade på film - dagens ungdom. Rätt skönt för trötta föräldrar så där på morgonen.

Förmiddagen rullade på. Jag åkte iväg med en massa kartonger. Så skönt när det är gjort. Synd bara att det fylls på så fort. Sedan tyckte jag att vi alla behövde lite frisk luft. Att sitta i solen på trappan var inte helt fel. Men efter en fotbollsmatch och en lite skoj blev det kallt. Så vi gick in i värmen.

Efter lite lunch blev det spel - så härligt att lägga ifrån sig tv, dator och tv-spel för en stund. Det blev ticket tog ride och ett frågade spel för barn. Oj så roligt ticket tog ride var. Jag är ingen spel människa. Fråge spel är jag urusel på och monopol och sånt är rätt tråkiga enligt mig. Just detta var verkligen något i min smak. Så det kommer vi helt klart spela fler gånger.

Framåt eftermiddagen kom Elias pappa med familj - dags för pappavecka. Dom hade med sig paket till både mig och Ida. Tack så mycket! Fika och lek blev det innan dom for hemåt. Syns om en vecka!

Kvällen blev lugn. Anders for på innebandy. Ida och jag blev själva någon timme. Ett kvällsbad blev det för Ida och lite kvällsfika innan det var dags att hoppa i säng. Jag själv satt och kolla typsnitt. Japp nu ska jag göra det, jag vågar (tror jag) och hoppas att det blir snyggt. Jag tänker tatuera in barnen, något jag har velat göra länge. Så vi får se jag kanske får tummen ur.

Nu tänker jag säga godnatt....

Av Johanna Östlund - 11 februari 2017 20:03

Lördag och det var dags för fyra års kalas, plus 28, men det var inte så viktigt. Alltså var det en massa förberedande innan alla gästerna kom. Men eftersom jag var lat och gjorde det lätt för mig hade jag inte så himla mycket att göra - läget under kontroll. Vilken härlig känsla. 


Men allra först hade vi en mysig och lugn morgon. Kaffe vid köksbordet i lugn och ro. Det är min melodi. Fast ja, jag tror jag börjar bli lite snurrig. Eller vad det nu kan vara. Jag yrade lite, ja närmare bestämt kvart över fem var jag påklädd och klart. Klar för vad tänker ni? Jo men jag var helt inställd på att åka till jobbet då, lite sen och stressad så där. Men jag kunde hinna dit innan klockan blev sex. Sen kom jag på mig. Frågade Anders om jag verkligen skulle jobba. Svart blev NEJ. Lika bra att sova vidare.


Framåt tio var jag klar med allt. Tårtan var redo. Alla såser vad gjorda och potatisen var skalad. Anders hade dammsugat och jag hade tvättat lite. Ja men då så, nu får gästerna komma. En lång väntan, tyckte barnen. Mitt i dagen kom dom första, moster Erika och Patrik. Efter någon timme var vi alla samlade. Kalaset kunde börja.


Både jag och Ida fick mycket fint. Ida fick mest pengar. Men jag tror nog hon blev väldigt nöjd med tv:n som hon fick av mormor och morfar. "Nu kan jag kolla på vad jag vill mamma". Dessutom var det en smart tv så hon kunde använda netflix och sånt också. Jag fick fina ljuslyckor, pengar och lite gott och blandat från Erika och Patrik, ja sånt där roligt. 


Efter paket öppningen var det dags för mat. Olika fiskar med potatis, sås och grönsaker. Sedan blev det fika med tårta och kakor. Så klart hann vi med en hel del annat också. Barnen hann lek med dom flesta, spela spel och kortspel. Tack för allt alla som kom. Det är så roligt att ses.


Nu är kvällen här och luften gick ur mig. Tröttheten kom liksom som ett brev på posten när alla åkte. Nu ligger barnen i sina rum och kollar på film, en lugn kväll. Men nu ska dom nattas. Och jag hoppas på en lugn kväll i soffan.


             

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards