johanna--ostlund

Alla inlägg under januari 2020

Av Johanna Östlund - 18 januari 2020 02:34

Jag tror vi äntligen har hittat vardagslunken. Hurra!! Tycker den här mamman. För fy bubblan för trötta och griniga barn HELA eftermiddagarna. Så nu kör vi. Vårterminen här kommer vi!

Vi har haft en lugn vecka. Eller ja... Jag kör ju grisveckan på jobbet. Anledningen till att jag är vaken så här sent en fredagskväll. Och bara om helgen vill gå så jag får liiite ledigt. Innan det är dags att kliva på igen och invänta den lååånga ledigheten. Men annars går det bra just nu. Den värsta natten är gjord, första. Så nu kan det bara bli bättre liksom.

Det roliga vi haft i veckan är några leveranser. Jag fick bland annat en ny bästis. Säg hej till min nya kompis Bosch. Så skönt med en fräsch tvättmaskin. En som till och med kan torka. Yes efter mycket om och men så valde jag en kombinerad. Dels för att spara utrymme i tvättstugan. Och sen för att det kan bli sjukt mycket tvätt som man liksom inte hinner med att ta. Då kan det vara skönt att kunna göra båda delarna på en och samma gång och ta reda på det när man får tid.

Inte nog med det har vi fått hem lite annat smått och gott. Mest till Idas rum. Ja hon ska också få en uppfräschning i hennes rum nu när hon fyller år. Ja alltså kasoet som blir där är svår att ta reda på. Men snart hoppas jag kunna råda bot på detta. Spännande! Hon längtar så mycket. Men hon får snällt vänta tills hon fyller år. Tänk att få öppna dörren och se allt. Vilken dröm! Nu får jag bara hoppas att det blir så bra som jag tänkt också.

Idag var det dags för Elias att ha kompiskalas. Bowlingkalas. Och jag han var super nöjd med kalaset och då blir ju en annan också galet nöjd. Så härligt att se honom med sina kompisar. Fika och bowla. Tackade för otroligt fina presenter. Tummen upp på den! Och en lycklig Ida fick också vara med.

Av Johanna Östlund - 11 januari 2020 22:41

Sa jag verkligen att jag längtade efter vardagen? Jag tror jag vill ta tillbaka det. Det har vart en ganska trött vecka här hemma. Ja fy tusan vad barnen haft konstig rytm. Och dessutom känns det inte riktigt som att våra tjejer riktigt kommit in i rutinerna vi hade innan jul. Suck! Jag hoppas dom snart kommer in i det.

Annars var det rätt skönt att börja jobba igen. Även om en annan vart lite trött också. Men härligt att komma hemifrån och träffa annat folk. 


Utöver dagis, skola och jobb har vi inte haft någon utsvävning. Som sagt det tar på krafterna att komma tillbaka i vardagen. 


Idag är det min stora killes födelsedag. Ja tänk att han nu blir 9 år och jag har vart mamma i 9 år. Helt sjukt, om du frågar mig. Tänk att han den där lilla killen som kom och tog mig med storm har blivit så stor. Han som gjorde mig till mamma. 


Han fick så klart sång och paket på morgonen. Jag tror det mesta gick hem. Han fick en klocka, skidhjälm, eltandborste, lego, ryggsäck och kläder. Av Ida fick han fortnitegubbar. Som han tackade så artigt för och blev uppriktigt glad. Grattis på din dag älskade barn!


Sedan var det faktiskt dags för ett besök hos tandläkaren för honom. Allt såg bra ut och gick bra.


Väl hemma igen var det dags att förbereda till kalas. Jag tror och hoppas att han är nöjd med sin dag. Ännu fler fina presenter, god mat och härligt fika. En fin dag tillsammans med våra nära och kära. Alltid lika härligt att ses.


                     

Av Johanna Östlund - 5 januari 2020 19:59

Sista lediga dagen för min del. Och det känns som att vi ändå fick ett fint avslut på dessa veckor. Så det ska faktiskt bli rätt skönt att få vardag igen. Heja vardagen!

Helgen inleddes med middag ute på stan för mig och Anders. När hände det senast liksom? Men hur mysigt som helst. Barnen åkte till Sågtäkten för en övernattning. Och vi gjorde oss i ordning för en kväll på stan. Vi började med ett glas. Då vi kom inte en timme före innan vi fick vårt bord som vi bokat. Efter en super god middag gick vi till olearys. En drink och lite shuffelboard innan vi tog bussen hem. Alldeles lagom och skönt att komma hem i tid.

Att få börja lördagen med sovmorgon var skönt. Även om man inte sover hur länge som helst är det skönt att inte höra en massa grin och mamma så fort man vaknar. Lördagen fortsatte rätt lungt. Tills jag kom på att jag borde baka om vi ska ha nått fikabröd tills nästa helg då vi ska fira Elias. Så ja åkte lite snabbt till affären och handlade det som behövdes. Sen blev det bullbak och kärleksmums. Snacka om att Agnes blev rätt nöjd när hon fick slicka skålen. Det tog sin tid och framåt åtta var jag äntligen färdig.

Idag var det min och Idas dag. Vi har haft en helt underbar dag hon och jag. Mitt i dagen åkte vi in till stan. Först blev det shopping. Och ja det blev lite fynd. Sedan var det dags för bio - frost. Vilken film, faktiskt rätt bra. Ida gav den högsta betyg. Den var faktiskt bättre än första. Efter bion var vi så hungriga. Tur för oss att vi bokat bord på pinchos. Så innan vi åkte hem blev det alltså mat på stan. Ida var så glad och snäll hela tiden. Det känns så bra att ha fått gett henne denna dag. Mammahjärtat slår volter och jag lovar dig att det inte var sista gången.

Nu börjar jag tagga för förmiddagsjobb imorgon... Skönt med ett härligt avslut på denna ledighet.

Av Johanna Östlund - 1 januari 2020 23:18

Att avsluta året med sjukdomar var inte planerat. Men det känns som hela december inneburit sjukdomar. Så även nu i mellandagarna. Men lagom till nyårsafton kunde vi nog kalla oss friska.

Så våra mellandagarna har helt enkelt inneburit hemmamys. Aptråkigt om du frågar mig. Men ibland är det bara så. Att känna sig fast i sitt eget hus är ingen rolig känsla. Nu håller vi tummarna för att vi får vara friska länge.

Nyårsafton började lungt. Och fortsatte så hela dagen faktiskt. Vi vinkade hejdå till Elias som stannat några extra dagar i och med trolig magsjuka här hemma. Så det var mysigt att få rå om honom lite extra.

Trots att vi inte gjorde nått speciellt ville jag ändå lyxa till maten lite. Oxfilé med potatisgratäng och melonsallad stog på våran meny. Glass med en massa tillbehör till efterrätt. Otroligt gott om du frågar mig. Men Agnes gillade glassen mer än maten.

Resten av kvällen spelade vi bingolotto och några vanliga spel. Och något glas bubbel fick den här mamman också.

Ida gick och la sig efter sista bingon. Medans Anders och jag stannade uppe för att vara med på tolvslaget. Vi gick upp på övervåningen för att se raketer. Och så var våran nyårsafton slut.

Nyårsdagen idag. Ja tänk att de nu är januari 2020. Helt knäppt! Återigen har vi mest slappat. Men efter maten åkte Anders och barnen till Sågtäkten. Jag själv åkte till syster för att fixa mina fransar. En härlig stund att bara vara. Kanske precis vad jag behövde. Konstigt det där vad ett par timmar själv kan göra. Resten av kvällen har spenderats i soffan... En rätt härlig start på det nya året!

VÄLKOMMEN 2020!!

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards