johanna--ostlund

Alla inlägg under oktober 2014

Av Johanna Östlund - 31 oktober 2014 23:49

Äntligen fredag och äntligen helg. Nu börjar det närma sig ledighet. Jippi!

Idag kom min efterlängtade sovmorgon. Halv nio sov jag till och kände mig riktigt pigg när jag vaknade. Fick gosiga kranar av en gosig tjej när jag klev upp. Sen lät det bara "Mamma mamma mamma".

När jag var redo för dagen for jag till affären en snabbis. Glömde att hämta ut ett paket igår när vi var och handlade. Typiskt! Lite helg gotta fick följa med hem också. Lämnade av lite papper och kartonger på återvinningen innan jag for hemåt.

Packa upp och mera "mamma". Anders höll på att städa när jag kom hem. Fick order om att torka lite varstans. Helg fint!

Sen var det dags för mig att fara. Dags för däck byte även för mig. Åkte som vanligt för tidigt och eftersom jag visste att dom hade lunch före var det ingen idé att åka dit. Hann in en snabbis på Kjells. Där jag hittade en massa fina saker till kransar. Det blev även en stomme. Kransbindning innan till veckan. Däcken byttes på mindre än en halv timme. Nu åker jag säkert.

Mot jobbet. En rätt okej dag faktiskt. Nu återstår två enkla innan ledighet.

Kom in på en ny hemsida här om dagen. Hittade en söt tunika och leggins till en liten tjej.

Av Johanna Östlund - 31 oktober 2014 00:03

Torsdagen startade strax före sju för vissa i familjen. Soffmys! Och en trött mamma. Inte nog med att jag måste kliva upp så tyckte Ida att vi väcker några till när vi ändå är i gång. Helt på egen hand ringde hon till mormor och morfar. Hörde hur signalerna gick fram och skyndade mig att lägga på. Såg en massa fyrkanter, så min tanke var att det inte gick fram till någon. Men jodå hon kom som sagt fram till mammas mobil. En yrvaken mamma ringde upp, hon trodde såklart att det hänt nått. Istället blev det ett tidigt morgonsamtal.

Sen var det dags att ta tag i dagen. Klä på och göra oss i ordning. Morgonkaffe. Hela familjen skjutsade Ida på dagis. Sen for Anders och jag till affären för att fylla på här hemma. Det ekade tomt!

När vi kom hem bytte Anders bil och for in till stan. Hans bil var färdig. Jag blev själv en bra stund och donade en massa under tiden. Plockade in all mat, tvättade bilen, hängde tvätt och en tidig lunch.

Sen dog jag! Tröttheten kom. Skulle göra allt för att få vara ledig och hoppas de tre sista skiften går fort och ledigveckan tar vid.

Mot jobbet. Trött och segt. Men det gick och på slutet fick vi ett gott skratt åt oss själva. Tillslut fick jag åka hemåt.

Nu blir det sängen och en sovmorgon imorgon. Punkt slut!

Av Johanna Östlund - 29 oktober 2014 23:55

Kvällen här och jag är dödstrött. Japp så är det. Det är som vanligt alltså.

Morgonen var lugn här hemma. Ida och jag gick upp vid åtta. Tror att klockframställningen var bra. Sen dess har Ida sovit rätt länge på morgonen. Vilket den här mamman gillar.

Morgonmys i soffan blev det såklart. Sen var det påklädning och göra oss i ordning. Ida lekte och myste om vart annat.

Mitt i dagen kom tröttheten till mig. Orkade inget och ville inte göra nått. Tur jag hade min karl hemma som fixade lunch och matlåda. Ida var inte sugen på någon middagsvila. Inte förens sen jag åkt gick hon i säng. Lilltjejen börjar bli stor tror jag visst.

I vanlig ordning for jag mot jobbet strax före ett. Dag tre av sju. Idag gick det i alla fall lite bättre. Klockan gick. Men vi hade rätt mycket att göra också. Skönt med en sån dag. Det känns verkligen att jag "inte hade" någon ledighet. Ska aldrig mer göra fler än ett extraskift under ledigveckan. Urk! Hoppas söndag klockan sex kommer snart!

Lite nytt till hemmet. Jotex körde en drive idag med halva priset på rean. Allt detta fick jag för under två hundra kronor. Nöjd!

Av Johanna Östlund - 28 oktober 2014 23:33

Två sjukt sega och trötta dagar. Nu vill jag ha härligt kalluft och sol. En riktigt fin höstdag helt enkelt. Samla energi! Vad får jag istället. Jo värembölja! Termometern i bilen visade 16 grader nu när jag for från jobbet. Värme den här tiden på året för inte bara gott med sig. Nej vi får en envis blåst vilket jag helst slipper.


Jag har eftermiddagar på jobbet. Gud vilken seg start det var. Två sjukt sega dagar. Vet inte om det beror på att dom inte ställt om klockan. Man blir så glad att tiden gått snabbt innan man inser att det är en timme för mycke. Ställ om klockan för gus skull! Annars har det vart bra. Bra körning, inte allt för mycke.


Igår innan det var dags för jobb hade vi en riktig hemma mysa dag. Vi gjorde inte alls speciellt mycke. Lekte med Ida och myste i soffan.


Idag var det andra bullar. Ida åkte på dagis. Anders skulle göra prov. Jag fick helt enkelt tid över. Vad göra? Började med tvätthögen, som var mer som ett berg IGEN. När jag var uppe insåg jag att golven inte var allt för fräscha där. Dammråttor! Fram med dammsugaren och golvmoppen. Även toaletten behövde lite kärlek. Rent och fint blev det! Sen fick jag tråkigt. Åkte lite tidigare. Behövde köpa med mig mat och då passade jag på att åka på IcaMaxi. Var länge sen jag var där nu. Hittade underbart söta barnkläder som jag köpte. Ett paket till Idas nya kusin. Alltså man blir lite bebissugen när man ser dessa underbara kläder och inte tror jag att man blir mindre sugen när man får se en liten knodd. Det är tur barnen påminner ibland vilket jobb och slit det verkligen är med ett barn. Men ack så underbara. Nu väntar vi med spänning på den lilla pojk som ska komma snart.


    

Av Johanna Östlund - 26 oktober 2014 21:51

Söndagen är här. Sista dagen på den här veckan. Dom praktiskt taget försvinner om du frågar mig. Snart har vi november här och sen blir det jul.


Vi började dagen klockan sju. Men egentligen var klockan åtta, och det kändes. Himlans vad pigg jag kände mig. Värre är det nu när klockan är tio och egentligen elva. Ida och jag myste i soffan innan grabbarna kom ner. Kaffe! Sen vinkade vi hejdå till Anders som for på jobbet.


Förmiddagen försvann... Vi donade på som vanligt. Barnen lekte och jag gjorde mig i ordning. Sen bestämde vi oss för att åka till mormor och morfar en sväng. Jag skynde iväg, för klockan var ju elva, trodde jag. Så fel jag hade, den var bara tio. Vi fick en timme längre där helt enkelt. Kanske dags att ställa om klockan så jag slipper bli så flokig.


Strax efter ett begav vi oss. Mor Forsa för att lämna av Ida. Hon skulle få leka med Edwin under tiden Elias och jag for på gympa. Idag var det handboll. Lite olika övningar med boll blev det. Hålla bollen på huvudet med båda händerna och sen med pekfingrarna. Rulla bollen framför sig med händerna. Kasta bollen mellan två personer. Håller bollen mellan två personer, mage mot mage och så vidare. Just idag verkade dom flesta barnen väldigt ofokuserad. Vissa stunder sprang dom och gjorde andra saker. Innan vi sa hejdå fick barnen en varsin boll med sig hem. Lycklig kille.


Mot Forsa igen. Lämna av min älskade prins och hämta min princessa. Fast Ida ville inte alls följa med. Hon hade nog haft det bra där. Topp betyg från henne. Tillslut fick jag i alla fall på henne kläderna och vi rullade hemåt.


Väl hemma fick jag ett ryck. Åkte på sopsorteringen med alla kartonger och papper. När jag kom hem skulle Ida visst åka till farmor och farfar. Vi fick någon timme för oss själva här hemma. Jag dammsög och torkade golven. Hann även med att sy en fodradmössa åt Elias och sydde nästan klart en ny tröja åt Ida.


Sen kom hon hem vår underbaring. Rätt uppspelt. Andra andningen. Hon har inte sovit nått idag, om man inte räknar med dom tio minutrarna hon sov i bilen. Kvällsfika och sen blev det hopp i säng för henne. Under tiden blev hennes tröja klar.


Kvällen har vart lugn. Tittat lite tv och målat naglarna. Snart blir det hopp i säng för att tagga inför kommande vecka med eftermiddagsjobb. Jippi - eller inte.


  

Av Johanna Östlund - 25 oktober 2014 22:37

Nej men nu får det räcka med skit väder!! Vi har försökt att gå ut nästan varje dag den här veckan, men det har bara regnat. Jag vill ha en fin höstdag med solsken och härlig burrig luft. Ge mig!


Vi började dagen klockan åtta. Ida och jag kollade barnprogram bra länge innan Elias vaknade. En trött kille efter gårdagens shopping. Morgonen flöt på en lagomt tempo. Hade en tomtenisse på besök som även klädde en julgran. Han är ute i god tid min lille kille.


På förmidaggen åkte vi till affären. Varför jag åkte var för att jag skulle köpa batterier till alla mina ljusslingor. Kom jag ut med det? Nej. Alltså va fan! Ha dom på ett bättre ställe så man kommer ihåg.


När vi kom hem blev det lunch. Gårdagens stek som vi inte åt av. Min älskling hade ordnat så fint och så skulle vi ju iväg. Så kan det gå. Men gott var det.


Barnen myste på hela eftermiddagen. Lördagsmys. Film. Och en massa lek. Innan maten gick vi upp för att byta sängkläder. Så skönt det kommer bli att lägga sig ikväll. Älskart!


Renskavsgryta med potatismos blev det idag. Båda barnen åt riktigt bra. Hurra! Lek och barnprogram och vips var klockan mycke.


Kvällsbad för barnen. Efter ett tag blev det hopp i säng för Ida. Elias och jag myste i soffan en stund. Lite syning hann jag med också. En fodrad mössa och "halsduk" till Ida.


Nu blir det hopp i säng. Plocka ihop efter Elias först bara. "Ja mamma, jag ska plocka ihop". Jo visst! En dusch lockar också.


          

Av Johanna Östlund - 24 oktober 2014 22:29

Fredag startade inte på bästa vis. Alldeles för tidigt. Vid ett tiden, mitt i natten, vaknade Ida och vägrade sova. Väckte Elias. Tillslut trodde vi att läget var under kontroll. Nix! Elias behövde gå på toa och sen satte Ida igång igen. Soffan nästa. Efter dryga timmen la jag Ida i sin säng, men Elias kunde inte sova. Tillslut vid halv tre gick vi till sängen. Japp snart ska jag kliva upp och har inte sovit mer än två timmar. Det värsta var att jag inte hade ro och somna om Heller, vaknade titt som tätt.

Vid fyra när det var dags att kliva upp var jag lagom mör. Och tröttheten har följt mig hela dagen. På jobbet var det ibland svårt att hålla ögonen öppna.

Jag fick smita lite tidigare, innan avbyte kommit. Tack! Hem och vända. Tog med mig Elias och lämnade en ledsen Ida. Kändes i mammahjärtat. Vi for till Harmånger för att möta upp mamma/mormor. Mot Sundsvall och Ikea.

En eftermiddag kväll på birsta. En hel del shopping. Lite julklappar, lite till mig och lite till barnen.

En rolig och skön kväll. Vid åtta åkte vi hemåt. En trött kille. När vi kom hem packade jag upp allt och sen tog luften slut. Jag bara orkar inget mer. Sömn sömn sömn. Vore inte helt fel.

Av Johanna Östlund - 23 oktober 2014 21:11

Jag startade dagen åter med en tidig morgon, näst sista. Gjorde mig i ordning och for på jobbet. Där rullade allt på, en ganska bra dag faktiskt. Dock lyckades jag skära mig några gånger på pappret. Fy satan vad det gör ont. Vips var det dags att fara hemåt.


Väl hemma möttes jag av mina underbara barn. Ropet av mamma och en massa pussar och kramar. Det slutar inte där, jag tror dom inte sagt nått annat än mamma sedan jag kom hem. Visst är det trevligt att dom vill vara med mig. Men ibland måste man göra annat än att gosa och leka också. Så fort jag var utom synhåll hörde jag rop efter mamma och små fötter som tassar efter.


Förutom att lyssna på ordet mamma har jag lyckats tvätta tre tvättar. Nu är tvättkorgen tom. Men högen med ren tvätt bara ökar. Dags att ta tag i den snart!!? Mat har vi fått i oss. Sen blev det mys med filmen frost även idag. En ny favorit!


Strax efter klockan sex var det dags för Ida att lägga sig. Försökte då med Elias också, men det blev bara spring. Vänta en stund. Men faktiskt så somnade han före halv åtta. Bra att han laddar batterierna inför morgon dagen.


Det blev en lugn kväll är hemma. Jag satte mig och sydde. Alltså jag mår verkligen bra av det. En sån härlig känsla. Idag blev det en tröja åt Ida i världens sötaste tyg. Helt underbar! Nu tror jag det får bli sängen för mig med. Som sagt imorgon väntar en fullspäckad dag.


    

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards