johanna--ostlund

Alla inlägg under december 2012

Av Johanna Östlund - 31 december 2012 00:23

Då har vi precis påbörjat den sista dagen på det här året, 2012. Tänka sig vad fort tiden går. Om du frågar mig har ändå 2012 levererat en hel del braiga saker.


Jag har fått flyttat in i mitt alldeles egna hus tillsammans med min lilla familj.

Jag har fått firat min sons första födelsedag. Världens finaste och bästa!

Jag fick reda på att jag väntar en till liten godbit.


Nu väntar jag med spänning på det nya året som kommer. Vi får hoppas att även de året har en hel del bra saker att komma med.



Gott nytt år!

Av Johanna Östlund - 30 december 2012 00:54

Som alltid nu för tiden har jag svårt att sova efter nattskift. Eller rättare sagt sedan vi flyttade upp till övervåningen. Det är så lyhört där och så blir det ljust. Innan sommaren SKA det finnas rullgardiner! Får kanske göra i ordning extrasängen som står i vårt gamla sovrum och sova där efter nattskiften?


En tidig morgon gör en trött. Därför har jag mest legat i soffan idag. Kollat på skidor, läst bok och sovit om vart annat. Men faktiskt har två maskiner tvätt tvättats också. Tur Anders kom hem så jag fick komma igång. Vi åkte till Sågtäckten till Anders föräldrar. Lite fika...


Nu här på jobbet fick jag sådan lust att göra vår i hemmet. Flytta ut julen och välkommna våren med härliga ljusa färger. Ja jag är faktiskt trött på allt rött och mysigt nu. Till veckan (om jag hinner) blir det nog att ta tag i hemmet. Hoppas att min lille kille tillåter mamma att göra lite fint. Om vi inte blir sjuka vill säga. Magsjuka verkar härja hemma hos dem nu, men med munförsvar av stål hoppas jag att den inte kommer in i vårt hus.


Snart snart har halv natten gått!!

Av Johanna Östlund - 28 december 2012 23:13

Jag kan inte fatta det... Allt har kännt så avlägset en längre tid. Nu står vi snart och knackar på den där dörren. Med i natt har bara nio skift kvar att göra innan jag inleder en mammaledighet på ca 7-8 månader. Samtidigt som jag tycker att det ska bli skönt börjar jag ändå gruva mig. Vad ska jag göra så himla länge hemma? Plus att jobbet kan vara rätt skönt att gå till ibland.


Idag har jag haft en "ledig" dag. Himla skönt! Lite fick jag gjort också. Dammsög både uppe och nere, tvättade, vek tvätt. Sedan har jag gottat mig i min bok. Har blivit en bokmal, läst två böcker på mindre än en vecka, inte likt mig. Ett litet avbrott blev det i läsandet när jag fick sms om att Elias present kommit. Kunde bara inte låta bli att bygga ihop den, riktigt snygg stol faktiskt. Blir perfekt!


Nu hoppas jag på tre snabba nätter!

Av Johanna Östlund - 27 december 2012 21:02

Idag var det återigen MVC-besök. Hittills har besöken legat långt mellan gångerna. Nu kommer de att ske oftare, varannan vecka fram tills den lille vill komma. Nästa gång ska vi prata förlossning. Jag vet redan hur jag vill ha. Så det blir en lätt match. En sak som jag ska göra är att packa BB-väskan i tid den här gången. Sist saknade jag hur mycket saker som helst. Kan i och för sig beropå att jag blev kvar mer än en vecka. Nu hoppas jag att vi nästan får åka hem samma dag. Aja går nog bra det här!


Bebis i magen mår bra! Pjuh... Min mage växer och ligger strax ovanför normalkurvan. Har jag en stor bebis i magen??? Sf-måttet, som det kallas, låg på 32 cm. Lillskrutten där inne hade ett hjärtljud på 150 slag/minut. Något högre än vad min älskade lille kille hade när han låg där inne.


Vi längtar efter dig <3

Av Johanna Östlund - 26 december 2012 20:04

Gårdagen gick i trötthetstecken... Ja gisses vad trött jag var. När jag kom hem från jobbet la jag mig i soffan. Somnade en timme och läste sedan bok resten av kvällen. Det enda jag orkade med helt enkelt. På tok för lite sömn och tidig morgon är ingen bra kombination. Egentligen var det tänkt att jag skulle åka till Anders farmor och äta middag. Men nej blev inte så. Vilket i och för sig var tråkigt. Känner man sig inge pigg och orkar vara trevlig är det nog bäst man stannar hemma och inte träffar någon.


Idag på förmiddagen åkte jag in till stan. Den traditions enliga mellandagsrean hägrade. Inte var det spreciellt bra inte, men hade inte väntat mig det heller. Hittade ändå lite... Lite kläder åt Elias som han ska få i present och ett påslakan. En tröja, en blus och en bok till mig själv. Träffade även på mamma och mina två mostrar. Gick en stund med dem och blev även bjuden på fika. Där bestämde mamma och jag att vi skulle dela på en ny matstol till Elias när han fyller år. Han har fått så himla mycket nya leksaker och kläder att han inte behöver nått mer. Bättre att ge nått som han får användning för och dessutom tror jag han kommer tycka om den. Han sitter hellre på våra vanliga stolar än i sin stol. Hade vela haft en tripp trapp, men 1.800 kr tycker jag är lite övermäktigt. Istället kollade jag runt lite på nätet när jag kom till jobbet. Hittade en som ser nästan precis ut som en tripp trapp för den nätta summan 1.000 kr. Den klickade jag hem! Är typ redan färdig med Elias presenter nu, väldigt skönt. Som sagt befinner jag mig på jobbet nu och en och en halv timme till. Sedan blir det hem och mysa en stund innan sängen hägrar.


Bättre dag idag än igår kan jag säga.

Av Johanna Östlund - 25 december 2012 12:40

Då var riktigt julafton över för den här gången. Bara några mellandagar kvar och sedan får vi se framemot de kommande året.


Jag började julafton med att kliva upp kvart över fyra. Packa och dona, stress! Åka till jobbet och se snöflingorna segla ner på marken. Fint! På jobbet gick det bra. Vi hade gröt och skinkmacke ätning. Även julklapp delades ut, som en liten rolig grej. Bra start på dagen.


Efter jobbet åkte jag mot Enånger och mormor och morfar. Det blev jul där i år. Eftersom mormor inte är helt kry. God mat och ostkaka. Grejer det! Sedan blev det ett stopp hos mamma och pappa för paket öppning där oss i mellan. Fin fina klappar! Tack!


Framåt halv elva kom jag äntligen hem. Packade in allt. Satte mig i soffan, inte mer än två sekunder, innan jag kännde att det här går inte. Intog säng länge och vad skönt det var!


Fast någon riktigt jul var det inte utan Elias. Men nästa år är det min tur igen och det ser jag fram emot enormt mycket. Dessutom har jag två busfrön då!

Av Johanna Östlund - 23 december 2012 20:14

Idag har vi haft julafton med Elias. Tråkigt att inte få ha honom på självaste dagen. Tycker inte om det! Vill vara med honom jämt. Men nu går inte det....


Vi har haft en bra dag i alla fall. Förberedelser, mat, vänta på tomten, öppna julklappar och bara haft det bra. 


 

I väntan på jultomten.... Sitter på paket och kollar tv. 


 

Äntligen kom tomten eller? Elias blev livrädd för tomten. Efter att tomten hade delat ut två paket fick vi säga åt honom att gå. Min rädde kille kunde inte ens kolla på honom utan att vara skräckslagen. Men paket fick han, måste vart otroligt snäll i år. 


 

När alla åkt hem blev det lek med julklapparna. 


En bra dag börjar lida mot sitt slut...

Av Johanna Östlund - 22 december 2012 23:44

Ikväll kom tomten och lämnade julklappar. Undra vad Elias säger imorgon när han får syn på dem? Hur många gånger han tänker öppna något paket? Gäller att ha koll imorgon. 


Som ni förstår har det vart sista julstöket här ikväll. Julklappar inslagna, dock inte alla. Min kropp sa ifrån efter alla Elias klappar och några till. En kväll imorgon också. Hemmet är städat och rent, skönt. Slipper förhoppningsvis stressa allt för mycket imorgon. "Lilla" julafton here we come. 


   

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards