johanna--ostlund

Alla inlägg under oktober 2019

Av Johanna Östlund - 27 oktober 2019 09:02

Alltså sen jag började jobba går livet i turbofart. Kan liksom inte förstå varför?. Pang så har alla jobbveckorna gått och ledigheten är ett faktum. Den swischar förbi snabbare än man hinner säga hej. Och så rullar det på.

Hösten kom som en stor besvikelse. I och med den halv taskiga sommaren hade jag hoppats på en fin höst. Men jisses tråkigaste hösten på många år måste det nog ändå vara? Eller hur? Regn, regn och lite mer regn. Inte undra på att man kännt sig otroligt trött. Ja humöret har minst sagt svajat lite.

Så ja men vs har vi pysslat med då? Jo men för någon vecka sedan var det dags för Agnes att växa lite till. Bli en lite större tjej. Hon tackade alltså sitt babyskydd för det här året och istället flyttade en maxi cosi stol in hos oss. Och gud så mycket bättre den var än vad den jag hade till dom andra var. Mammas stora tjej.

Sen har vi bakat lite. Som Agnes älskade att slicka skålen. Lillgumman bara för din skull.

Jag har kört lite renovering. Vilken energi och vad roligt att få pyssla lite. Elias enda önskan i julklapp var att få rummet uppfräschat. Lite mer cool än sött. Så det har jag pysslat med i veckan. Målat väggar. Köpt lite nytt och fixat. Så nu väntar jag ivrigt för att få hämta hem honom och visa hur det blev. Jag hoppas han är nöjd med resultatet.

Ida har vart på sitt första disco. Dansa, köpa godis och vara med kompisar. Det var en nöjd tjej och en trött mamma som åkte hem. Ja att sitta där i hög musik och en massa barn mellan 6 - 9 år kan vara rätt jobbigt.

Igår fick jag lite egentid. Ibland behöver man det. Först åkte jag och Ida på auktion. Att köpa en massa perfekt home saker till riktigt bra pris är roligt. Men vissa var lite som gamar. Även om jag hade velat ha lite mer så blev jag nöjd med den ram och julgranskulor jag kom hem med. Allt för bara 220 kronor. Sen hann jag inte mer än hem för att byta om och göra mig fin inför en middag med skiftlaget. Vilken kväll!! Vi blev bjuden på super god mat och bland det godaste vin jag smakat. Tipp topp! Och sen mina arbetskamrater. Jag är verkligen super nöjd över mitt beslut att börja på ström. Allt känns så rätt.

Idag är det söndag och nu taggar vi för höstlov. Jag har tagit ledigt tre dagar för att mysa med mina barn och för att dom ska få lite lov dom också.

Av Johanna Östlund - 7 oktober 2019 20:58

Pjuh!! Dagarna och livet går just nu i 180. Veckorna flyger iväg och jag hinner inte riktigt med allt jag vill. Men det är ju rätt härligt också på nått vis.

Nu har jag snart jobbat i två perioder på nya jobbet, snart 10 veckor alltså. Det snurrar på och jag försöker hänga med. Än så länge känns det som ett bra val jag gjort. Jag trivs och det är det viktigaste.

För alla barn går det också bra. Elias och Ida trivs på skolan. Dock är Ida lite blyg än, men börjar släppa lite. Så konstigt hur det kan vara. Hon som är så öppen och framåt bland personer som hon känner. Men blir lätt tillbaka dragen som nu i skolan när hon inte känner sig helt trygg bland alla nya klasskompisar. För Agnes går det bra på dagis. Men hon börjar liksom förstå vart hon är på väg och på vad som kommer hända. Så lite ledsen har hon börjat bli när vi lämnar henne. Men förhoppningsvis släpper det snart. För tusan vad det sliter att höra sitt barn gallskrika när man lämnar henne. Gå ut och håll för öronen. Och sen vet jag ju att bara jag går så går det bra.

Vad har vi gjort mer?? Jag kan lätt bli lite glömsk. Men jag har haft en trevlig kväll på stan med mina systrar och mamma. Ett mysigt perfect home party. Äntligen har Agnes blivit döpt. Och några härliga sensommar dagar ute. Svampplockning. Ja men lite av varje helt enkelt....

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards