johanna--ostlund

Alla inlägg under september 2017

Av Johanna Östlund - 30 september 2017 22:21

Helgen är här och veckan är snart slut. Alltså hur fort kan egentligen en vecka gå? Nu tycker jag att detta går lite överstyr. Jisses jag tyckter det bara är en dag per vecka. Stoppa tiden!!


Vi började denna vecka med två dagar VAB. Två dagar inlåst i hemmet, typ. Man vågar sig liksom inte ut. Tänk om hon smittar? Kommer det komma tillbaka? Ja men ni vet hur det är med magsjuka. På tisdagen fick jag nog och vi åkte till mamma och umgicks med henne lite. Så skönt att komma hemifrån. Ida verkade tycka att det var roligt att göra nått annat också. 


När onsdagen kom var hon pigg och smittfri. Vilket hon nog redan var på tisdagen, men man vet aldrig. Så det blev dagis och jobb för oss också. Ja en otroligt snabb vecka på jobbet. Tredagars, det skulle man ha fler av. Väl på jobbet var det lugnt och skönt. Ja en bra vecka helt enkelt. 


Och vips blev det fredag. Fredagsmys! Det blev det verkligen. Gjorde lövbiffsrullader med potatisgratäng till middag. Sedan blev det mys i soffan med hela familjen och en påsegodis. Så mysigt! 


Idag har vi vigt dagen till Idas rum. Ja under veckan har jag hunnit måla och tapetsera. Så idag var det taket och golvet som kom på plats. Tjoho! Jag börjar äntligen se ljuset i denna renovering. Nu är det bara lister kvar. Fy tusan så skönt. Eftersom det tog lite tid blev det pizza till middag och mys i soffan till kvällen. Ja en rätt bra dag kan jag tycka. 


Nu är det nog snart dags att jojna resten av familjen i sängen. Det är en dag imorgon också skulle jag tro.


 

Av Johanna Östlund - 24 september 2017 18:24

Söndag och helgen börjar närma sig sitt slut. Fast ja, jag tror vi tar två extra dagar här hemma. 


Vi började helgen med att besöka buspalatset. Lyckliga och glada barn! Efter några timmar med en massa lek åkte vi och köpte hem lite helgs gott. Kvällen avslutades med en massa mys. Jag sydde mig även ett par nya gardiner till sovrummet. Det brukar inte hände, men eftersom jag promt skulle ha den färgen fick jag så lov. Men snyggt blev det och dom passade in riktigt bra.


Lördagen började med spya. Jippi! Vi hinner inte ens in i oktober så kommer sjukorna. Ida åkte på magsjuka. Två kräkor och en massa bajs. Att hon var pigg och glad fattar jag inte. Hur orkar barnen? Men att vara sjuk var inte speciellt roligt. Grannbarnen kom i helgen och när man har magsjuka får man så lov att vara inne. Elias var mest ute hela dagen han och lekte. Igår blev inte så mycket gjort. Förutom att tvätta, torka och städa. Ja jag får lite mani när det går magsjuka här hemma. Tvättar händerna så fort jag går förbi en kran. 


Idag var hon betydligt bättre. Hon har ätit och druckit normalt. Även bajset var fast och fint. Så nu kan man väl börja räkna dom där 48 timmarna? Idag fick hon faktiskt vara ute lite. Så barnen har lekt mycket ute. Mitt i dagen kom jag på att det var klädbytardag i forsa. Så Elias och jag bestämde oss för att åka på det. Det blev inte speciellt lyckat. Dom stängde om tio minuter. Snacka om att stressa. Men jag hittade tre tröjor till Ida. Leksakerna glömde vi helt av att kolla på. När vi ändå var i Forsa skjutsade jag hem Elias. Kaffe och bebismys. Och skönt var det att komma iväg en sväng, efter gårdagen. När jag kom hem fick jag ett litet ryck. Städade i ordning Idas leksaker på övervåningen. Jag vill bli klar NU!


Annars då? Jo jag har kommit in i en sälj period. Har sålt av lite saker som vi inte kommer använda efter renovering och byte av säng. Jag lägger ut dom billigt och hoppas att vi får iväg dom bara. Skönt att bli av med lite saker.


   

Av Johanna Östlund - 21 september 2017 11:26

Veckorna går som alltid fort. Nu är det torsdag igen. Snart helg och den tänker jag njuta av så mycket det går. En ledig helg med hela familjen.


Så vad har vi gjort? Mest jobbat för min del. Efter den tunga och tuffa eftermiddagsveckan med helg Var det dags att gå på två extra nätter. Att jobba natt var inte igår, men jag klarade det över förväntan kan jag tycka. Förr låg jag som ett slakt hela dagen. Nu är det gjort och jag känner mig nöjd. 


Sedan har vi ju fått träffat Elias söta lillasyster Elsa som inte vågade annat än befinna sig utanför magen på söndagen. Skämt och sido. Men hon kom och vilket underverk. Så himla söt och go. Nu längtar man ju inte direkt minder efter en egen. Det blir kanske som förra gången, nio månder efter varandra.?


Barnen har gått på lekis och förskola. Glada och nöjda. Dessutom har Elias fått sova hos mormor, ja äntligen är dom hemma. Mest av praktiska skäl faktiskt. Då det blev lite tokigt när jag jobbade natt och Anders samåkte med någon här i kring och behövde därför vara väldigt tidigt på skolan. Att Elias skulle få sova var rätt så orättvist tyckte Ida och grinade därför hela måndags eftermiddagen, typ. Men på tisdagen hade hon turen att tjata till sig en övernattning hon med. Nöjd och glad om man säger så.


Idag har jag städat och donat lite. Ja man får en hel del gjort när man är uppe med tuppen. Ritkigt skönt att ha ett rent hem. Önskar bara att allt vore rent. Övervåningen ska vi inte prata om. Saker överallt! Men snart kanske Idas rum är klart. Ja man kan ju alltid hoppas. Det har stått still ett tag. Men det blev lite gjort igår när jag var iväg och köpte färg och tapet. Målade väggen som skulle målas. Men Anders blev inte riktigt nöjd. Så vi får se vad han hittar på. Men snart så!!


     

Av Johanna Östlund - 14 september 2017 09:16

Godmorgon torsdag! Helgen börjar närma sig och ledigheten lika så. Eller föresten? Ledigheten? Jag ska ju jobba måndag och tisdag till veckan med. Ångrar mig nästan, men när det väl är gjort känns det bättre och inte alls lika farligt. 


Här hemma ramlar dagarna på. I tisdags väntade vi på sängleverans. Tjoho!!! En ny och skön säng. Vilken skillnad att gå från 160 till 180. Det kändes inte alls lika trångt när ett litet barn också ligger där. Och snygg var den också. Nu vill jag bara fixa väggar och tak. Sedan kommer jag vara 100% nöjd. Men det får väl vänta ett tag. Barnens rum först!!!


Igår blev det en shopping dag. Men allra först väntade vi på en tjej som köpt våran gamla madrass till sängen. Ja varför ha den liggandes här hemma när den inte alls är så himla gammal? Lite pengar blev det, bättre än inget. Sedan var vi redo för shopping. Köpte lite nytt på mio. Krukor, ljuslyktor och dekorstege. Jag hade ju en rabattcheck som självklart användes. Lite nya blommor både ute och inne. Mysigt med nytt! Eftersom tiden var knapp blev det McDonalds lunch innan vi åkte hem. Hem för att dona in det nya och sedan var det direkt dagis och jobb som gällde. 


Idag tar vi en mys dag här hemma. Inga måsten, ingen ting. Vi har inte ens klätt på oss. Vi bara skrotar runt. Eller ja Ida har kommit på vad hon önskar sig i julklapp. Ett leksakskök med spis, kylskåp och tvättmaskin. Vi kollade runt lite och inte mindre än 2000 kronor kostade det. Men är det hennes enda önskan kanske hon ändå får ett sånt. Måste klura lite.... Men snart är det väl dags att ta tag i dagen? Lite köttbullar ska göras så det är nog bäst jag sätter igång ifall det ska bli nått här hemma.


 

Av Johanna Östlund - 11 september 2017 11:40

Ännu en vecka har tackat för sig och en ny har tagit vid. Ja så var det måndag, igen. Jag har sagt det förr men säger det igen. Hur kan veckorna gå så fruktansvärt snabbt? Jag fattar inte!


Innan veckan tackade för sig fick vi en rolig och mysig helg i Stockholm. God mat, shopping, öl, bowling och sova på hotell. Vi åkte på lördag förmiddag. När vi kom fram var det dags att få i sig lite mat. Inte helt lätt att hitta något matställe som passade alla. Det fick bli buffé. Sedan var vi redo att shoppa. Eller jag och Sandra var det medans våran män gick till

o´learys för att kolla fotboll och dricka öl. Men jisses att shoppa i Stockholm är fasiken inte lätt. Helt slut! Inte blev det bättre av att jag var väldigt förkyld. Tung i huvudet och kände mig allmänt risig. Men lite fick vi med oss hem i alla fall. På kvällen blev det nått uteställe som hade bowling. Mer alkohol och bowling i en timme. Sedan var det verkligen godnatt för min del. Så himla trött, typiskt att jag skulle bli förkyld just då. På söndagmorgon innan vi åkte hem blev det super god hotellfrukost. 


Vi kom hem i lagom tid. Man orkade fixa alla väskor och sånt. Barnen blev nöjda och glada för sin nya leksaker och kläder. På eftermiddagen åkte Sandra och jag iväg på ett homeparty. Lite mer handling. Elias åkte hem till sin pappa. Men jag kom precis hem innan dom skulle åka så jag hann puss och krama hejdå en gång till. Och sedan gick vi alla hem till dom för att hjälpa till med en bänkskiva i köket som skulle på plats. Klockan tiackade på och inte för ens vid åtta tiden var vi hemma. Mys i soffan innan vi gjorde kväll.


Idag har jag vart seg. Men det är bara att köra på en då. En handling har blivit gjord, gräset har jag klippt, matlådor har jag lagat, plockat av allt från sänggaveln, för ikväll ska sängen monteras ner och imorgon kommer den nya. Så himla roligt och jag bara längtar. Lite lunch har vi fått i magarna och snart är det dgas att åka till dagis och jobb, hej eftermiddagsvecka!


 

Av Johanna Östlund - 8 september 2017 18:51

Fredagen är här och med den kom helgen. Äntligen lite ledigt och bara njuta av dagarna. Kan det bättre? Nej, härligt!


Men innan helgen har vi haft en hel del att göra. I onsdags var det dags för fotbollsträning. Ja hem och vända. Men lite mat hann vi få i oss. Elias var riktigt taggad. Så roligt att se! Duktigt var han också. Han börjar få koll på bollen och gör mål på matcherna. Själv satt jag bara och njöt under en timme. Rätt härligt faktiskt.


I torsdags var det sista dagen för den här veckan på jobb, dagis och skola. Ja vi gjorde helg redan då. På jobet gick det bra, men hemma hade jag så ont i min snetå. Det gick knappt att gå faktiskt. Jag hoppas och vill inte att det ska bli värre. Inte är det snyggt heller. En knöl på sidan och tån blir sne. Idag har jag köpt nått man skulle lägga mellan tårna som skulle hjälpa. Hoppas hoppas!


Idag hade vi alltså en ledig dag jag och barnen. Hur ska man sammanfatta den? Jo mest grin, skrik och bråk. Ja om man säger som så, jag har fått nog flera gånger om idag. Det hade fasiken vart lugnare och jobbat. Men eftermiddagen blev rätt bra. Barnen var snälla i alla fall. Vi gick en sväng på marknaden i regnet. Vi åkte karusell, spelade och handlade leksaker. Sedan åkte vi hem nöjda och glada. Nu sitter jag här i soffan och fryser nästan ihjäl. Ja man blev lite frysen. Kvällen blir tidig känner jag. Ja, en förkylning börjar spöka i kroppen också. Nyser och snorar. Hoppas det inte blir värre. 


   

Av Johanna Östlund - 5 september 2017 20:53

Tisdag kväll, godkväll från en virrig, glömsk och väldigt trött mamma. Ja jag vet inte vart jag ska börja. Jag har vart väldigt virrig den senaste tiden, ja mer än vanligt. För att inte nämna glömsk. Sjukt jobbigt. Med det en trötthet som bara small till ganska mycket mer än vanligt. Jag brukar vara trött på förmiddagsveckan, men så här? Nej. Och min stackars familj får utstå min arg-sur-trötthet. Vi får hoppas att det blir bättre.


Förra veckan hade jag en fixar vecka här hemma. Ja både det ena och det andra blev gjort. Byrån i "hallen" fick en grå bets på lådorna. Och den vita färgen ska fixas till, men inte just nu. Rätt snyggt faktiskt. Bryta av mot allt det vita. En leverans från ikea kom. Skrivbord till Ida, hylla som blev vedförvaring och förvaring till skrivbordet i datorrummet. Snyggt och bra! Lite rensning av handdukar, sängkläder och barnsaker har gjorts. Till vi får våran nya säng har jag förberett. Vi har ju haft våra kläder i lådorna under sängen så dom har fått bytt plats. Barnens leksaker och kläder har fått sig en omgång och jag sålt i väg lite på klädbytardag. Tjänade ihop en slant som går direkt till shoppingkassa när vi åker till Stockholm i helgen. Härligt!


I söndags började jag min förmiddagsvecka. Ja lite extra jobb är bra för plånboken. Och nu är det bara två dagar kvar innan jag gör helg. Så skönt att få en dag till ledigt. För barnen har det gått bara bra i veckan. Elias har gått på fritids för första gången på morgonen. Han har vuxit så mycket och verkar så himla glad när man hämtar honom. Från att inte alls vilja gå i skolan till att inse att det inte var så hemskt. Jag säger det igen. Jag hade aldrig kunna drömma om att detta skulle gå så himla bra som det har gjort för honom att börja skolan. Min duktiga kille! 


Eftermiddagarna har sprungit iväg. Igår gick vi till skogen en sväng efter maten. Hittade lite trattisar som vi stekte upp och blev till kvällsfika. Vi kollade även om det hade blivit några potatisar på våra plantor. Jodå vi fick ihop till en middag, om än väldigt små och söta men otroligt goda. Så nästa år ska vi sätta fler. Idag var det föräldramöte på Elias skola. Bra information men oj så trött jag blev. Efter hämtade jag barnen hos svärföräldrarna. Ja Anders fick vända i dörren när han kom hem. Någon avgrävning eller nått sånt där, så det blir väl jobb långt in på natten för honom, stackarn. Barnen sover och jag ska nog göra detsamma. Som sagt jag är ju lite överdrivet trött den här veckan.


     

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards