johanna--ostlund

Alla inlägg under januari 2013

Av Johanna Östlund - 31 januari 2013 20:29

Kvällen kom lika fort som jag anade att den skulle komma. En dag som helt enkelt bara försvunnit.


Vid sex tiden fick jag upp min kille. Snacka om trött. När han äntligen började bli människa gick vi ner och kollade på boliobompa. Myste ner oss i soffan och Elias tog sin godisskål och tog faktiskt några stycken. Efter att han vaknat till på riktigt gick vi och lekte i lekrummet. Fast han klagade mest på magont. Vet inte men känns som att det kan vara för att han är hungrig?. Svårt det där. Frågade om han ville ha nått att äta och det ville han. Men när vi kollade vad som fanns hemma var det inget som passade, ville inte ha nått. Så har det vart flera gånger idag. För att få honom på andra tankar blev det ett bad för både honom och mig. Mysigt! Nu har vi intagit soffan igen och bara myser.


En bra kväll börjar lida mot sitt slut.

 

     

Av Johanna Östlund - 31 januari 2013 17:06

Idag har jag en piggare kille här hemma. SKÖNT! Kanske iprenen gjorde susen? Men faktiskt hade han feber bara på morgon igår och sedan inte förrens på kvällen igen. Så han var kanske på bättringsvägen redan då. Idag har han lek och till och med ätit lite, dock ingen mat, men jag är glad bara han stoppar i sig nått annat än bara saft och saftsoppa. Nästan min vanliga kille igen!


Dagen har bara sprungit förbi oss. Vet knappt vad vi gjort.  Dagens lek för Elias har mest bestått i att diska. Vet inte vart han fått det ifrån? Blir helt galen om han inte får göra det och njuter som bara den när jag ger med mig. När eftermiddagen kom var Elias trött, försökte få honom flera gånger att lägga sig på soffan och slummra en liten stund. Tillslut blev det sängen uppe och youtube. Han somnade på en gång och när jag går ner och börjar på att plocka undan lite inser jag att klockan är halv fem. Herre jisses! När blev klockan så mycket liksom? Trodde den var tre eller nått och därför tyckte att han kunde sova en stund. Snart dags att väcka honom tror jag annars blir han nog uppe tills jag vet inte när. 


Göra lite nytta och sedan får min prins allt ta och kliva upp.

 

   

Av Johanna Östlund - 30 januari 2013 15:48

Vid två tiden fick vi tid på vårdcentralen. Allt var bra, antagligen influensa. Skönt att veta. Nu är det bara att fortsätta med febernedsättande, skulle prova nått annat så köpte med ett paket ipren och hoppas att de ger honom mer energi, han skulle även ta hostmedicin (de hade vi hemma redan) och nässpray på kvällen. Sedan får vi hoppas att han blir en frisk kille. 


Efter besök hos doktorn åkte vi till mamma och pappa. Passa på när vi ändå är i farten. Först satt Elias bara i mitt knä och ville inte göra nått men nu har han fått lite energi i alla fall. Om ett tag blir det att bege oss hem. Men först behöver vi besöka en mataffär, skulle behöva fylla på lite i skåpen. Fylla på med nått gott som Elias gillar så han får i sig nått att äta. Igår åt han inte mycket och idag har han bara fått i sig några ostbollar här hos mamma. Tur att han vill dricka i alla fall. Sedan blir det nog bara mys hos oss i kväll. Jag ser fram emot Mia på grötö, hoppas att Elias tillåter mig se det. 


En sten har släppt!

Av Johanna Östlund - 30 januari 2013 11:12

Andra natten som rubbas. Elias har sovit väldigt dåligt och i natt vid ett tiden vägrade han sova nått mer. Sa bara bupp bupp bupp. Frågade om vi skulle gå ner och kolla film, det godkännde han i alla fall. Somnade några gånger på soffan men bara korta stunder. Tillslut ville lite ro i hans kropp komma, men inte förrens vid halv fyra, då gick vi och la oss nere i sängen. Han har mest snurrat runt och inte fått riktig ro i kroppen. Min stackars älskade kille! 


Han har fortfarande feber idag. Så jag bestämde mig att ringa vårdcentralen. Sex dagar med feber där går gränsen för mammahjärtat. Hon jag pratade med trodde att han bara hade influensa men att sex dagar med 40 graders feber lät mycket. Vi får hoppas att allt är bra... Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite. 


Dessutom tär det lite på mig med. Att en son inte mår bra gör en orolig och de gör att jag får allt fler förvärkar. Jag hoppas verkligen att de inte sätter igång någon ting. De har tilltagit en del i smärta, ökat i antal och ett fruktansvärt trycker nedåt när jag får dem, men absolut inte regelbunden. Så jag är inte orolig än så länge, men man ska aldrig säga aldrig. Just nu vill jag lägga min energi på min lille sjukling och inte låta mig och förvärkarna gå före. 


Hoppas att min älskling blir frisk snart och att bebis vill komma till oss!

Av Johanna Östlund - 29 januari 2013 20:12

Idag har det inte vart lätt att heta Elias. Skulle göra vad som helst för att göra honom frisk. Min stackars älskade kille.


Trodde att han var på bättringsvägen igår, i och med att han bara var hängig och hade ingen feber. I natt kom den tillbaka och har fortsatt hela dagen. Det märks verklingen att han inte vart pigg. Kläng och häng på mig näst in till hela dagen. Någon liten utan-feber-kick har han dock haft, men gått över rätt fort.


Vi får hoppas att morgondagen blir till den bättre och att han blir frisk. Tycker så synd om honom! Gör riktigt ont i mammahjärtat.

Av Johanna Östlund - 28 januari 2013 20:55

Ännu en vecka har passerat och en ny härlig vecka har vi fått. En vecka går alldeles för fort. Även om jag just nu inget annat önskar än att de få veckor som är kvar innan bebis vill titta ut ska gå i rasande tempo. Sedan får det mer än gärna lugna ner sig lite. 


Dagen har gått väldigt snabbt. Prinsen gjorde morgon klockan nio. Blev en liten sovmorgon för honom, men antar att det beror på att han inte är helt hundra och att han la sig sent. På förmiddagen blev det lite lek, ett bad, mys i soffan, tupplur och lunch. När eftermiddagen kom åkte Elias och jag till mamma och pappa. Där blev vi hela kvällen. Vi fick mat, fika och myste i soffan. Till en början var Elias inte alls särskilt pigg, hängde och klängde på mig, vilket inte händer speciellt ofta när vi är där. Efter maten, eller rättare sagt kokosbollen, fick Elias lite energi och då blev det "bommo" som gällde. När det blev fika, ja då blev det fika för Elias. Han hade en skål med "bollar" (ostbollar), en kexchoklad, festis, saft och en halv semla. Efter allt det där, inte för att han åt upp allt men ändå, så blev det fart. Energi till tusen! Hoppa och sprang i soffan, dansade och var allmänt tokig. Halv åtta blev det hemgång. Elias somnade i bilen och fortsatte sova när jag la honom i sängen. Jag har donat lite och nu tänker jag lägga mig på soffan och kolla på familjen annorlunda, tycker de är ett mysigt program. 


Bra start på nya veckan!

Av Johanna Östlund - 28 januari 2013 04:39

Hallå snälla! När ska jag få tillbaka min förmåga att sova? Det går inte att kliva upp klockan fyra och vara pigg, eller i alla fall så pass att jag bara vrider och vänder på mig i sängen. Det är inte ens roligt! Jag som vill ligga bredvid mina killar som vanligt, men bättre de får sova, dom som kan. 


Igår fick jag äntligen hem min älsklings kille. Rara, söta, underbara du. Rena lyckan. Vi hoppas på en kanon vecka tillsammans. Vi fick en mysig kväll tillsammans alla tre. Elias ville inte sova, kom alldeles för sent i säng. Nu för tiden måste man visa film för att han ska kunna koppla av. Youtube på mobilen, igår var det alfons som visades. Men rätt skön läggning de ändå tycker jag. Natten har gått bra. Förväntade mig nått annat eftersom de sa att han haft feber och haft det värst på natten. Ingen feber så långt ögat kan nå, hoppas att den gett med sig. En aning som sitter i halsen, men nu köra vi med astma medicinen och hoppas på att kunna kontrollera det. 


Hoppas att vi går en dag underbar dag till mötes!

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards