johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 9 mars 2020

Tiden alltså...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen!

Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agnes. Kan inte komma ihåg att dom andra två blev så här dålig under sitt första vinterhalvår på dagis. Aja det är väl olika kan jag tänka.

Men att vabba när det är strålande sol och flera flera plusgrader. Ja då gör det liksom inget. Vilket vårväder det blev! Så underbart att vi började förbereda oss för våren med nya skor och lite sånt. Underbart!!!


Och så kom sportlovet med SNÖ. Ja men snälla har vi inte haft snö på hela vinter, typ. Så behövde vi väl inte nu heller. Kan man tycka. Och dessutom är det mest bara slask - försvinner så fort solen lyser lite.

Jag jobbade tre dagar. Men eftersom barnen är så pass stora nu. Ja inte Agnes då. Så fick dom vara hemma medans jag sov efter nattskiften. Det gick väl hyfsat...

Men sen fick vi några mysiga dagar tillsammans. Snö, sol och barn. Man kan inte få bättre vinterbilder än så. Så vi fick faktiskt till några fina på alla barnen. Min super trio!


Även jag fick göra mig lite fin - fransböjning. Har man väl börjat är det svårt att vara utan. Sån skillnad och man känner sig verkligen fräsch när mascaran sitter fint hela dagen.

Hann även med stan och bio med mina stora älsklingar. Den här morsan fick lite nya kläder och barnen fick en varsin ny leksak. Barnen tyckte bion var bra så det blev en lyckad dag.


I söndags var vi på 1-års kalas hos Alice. God mat, gott fika och trevligt sällskap. Och presenter gick hem. Så det var en härlig eftermiddag!


Nu är det måndag och ny vecka. Nya möjligheter och nya minnen. Nu kör vi och hoppas att detta blir en bra vecka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Av Johanna Östlund - 1 februari 2020 18:55

Vardagen har verkligen tagit oss med storm. Och jag har dom senaste veckorna bott på jobbet känns det som. Nackdelen med skift jobb, ibland träffar man arbetskamraterna mer än familjen. Men nu så har jag gjort både grisvecka och sistaveckan. Och är n...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards