johanna--ostlund

Alla inlägg under oktober 2011

Av Johanna Östlund - 31 oktober 2011 19:57

Nu har jag väntat länge nog! Tycker att två veckor borde ha gått nu.? Snälla du kan du ringa eller skicka ett brev. Jag blir galen!!! Kan inte sluta tänka, känna och fundera.

Av Johanna Östlund - 31 oktober 2011 19:50

Har redan börjat fundera på julklappar. Jo, kanske i tidigaste laget.? Men det är bättre att vara ute i god tid så att man får det man vill ha. Även att man inte behöver köpa allt samma månad, vem vet pengarna kanske inte räcker till. Hur som haver har jag precis beställt hem ett fullt paket från ellos med en hel del julklappar åt Elias. En större sak och flera mindre. Så nu är det bara en till sak jag ska köpa åt honom sedan är han klar. Hoppas bara att han gillar de jag köpt nu, ganska svårt det där. Fast att beställa hem saker är faktiskt inte så värst kul. Men hittade så fina saker så jag kunde inte låta bli. Resten kanske köps under en resa till Sundsvall och birsta. Ja det vore en bra idé!!!

Av Johanna Östlund - 31 oktober 2011 18:39

Det blev en hel del gjort på eftermiddagen ändå. Jag som brukar kurka ur ganska snabbt jag kommer hem efter förmiddags pass. Men det är att göra något som är grejen märker jag. Började med att åka in till stan för att handla lite i mat väg. Svängde även in på DollarStore för att köpa dregglis till Elias. Blev hela fyra stycken, men det var kanon pris (2 för 30:-) så jag kunde inte motstå. Dessa dregglisar går det hårt på här hemma. På bara några timmar har han ofta använt alla vi har och det är sex stycken. Så några till skadar inte för jag vill inte att han ska bli blöt och kall. När jag kom hem blev det att packa in allt. Gick sedan ut för att slänga sopar och plocka in mina sommardäck som låg ute. Jag har även hunnit med att bädda rent sängen, tvättat två maskiner med tvätt och en med disk. 


Vad härligt det är med lite energi ibland...

Av Johanna Östlund - 31 oktober 2011 14:43

Det har vart jävlarnas dag på jobbet. Det har krånglat så mycket att vi knappt hunnit fika och äta. Då krånglar det kan jag säga. Vi körde fast som skiten två gånger, mellan plåtar och då sitter de fast. Även avlägget har rusat flera gånger och remsen har stuckit iväg så vi fått dåligt skär. Inte för att ni kanske förstår.? Men det har vart en jobbig förmiddag! Vi hoppas på att resten av veckan blir lite lugnare.


När jag kom hem hann jag mysa lite med Anders innan det var hans tur att åka och jobba. Så nu sitter jag här hemma själv. Undra vad jag ska hitta på? Skulle behöva laga någon mat så jag får matlåda tills imorgon. Men vad? Måste antagligen åka och handla någon ting, finns inte så mycket hemma. Kanske ska roa mig med det en stund. Kanske till och med lyxar till det och åker till ica i stan och handla, istället för coop i Enånger. Vi får se! Bara mitt kort fungerar idag, så blir det här bra.


Saknar dig min fina prins <3

Av Johanna Östlund - 30 oktober 2011 18:25

Imorse åkte vi till mamma och pappa för att hämta vagnen. De skulle på kalas för min kusin och tillslut blev det att Elias och jag följde med också. Trevligt att träffa en massa släktningar som man träffar allt för sällan. Elias tyckte det var roligt med all uppmärksamhet. Även tårtan diggade han rejält. Mammas lilla gottegris! Trevlig dag ute på vift.


När vi kom hem har det bara vart mys mys och mys. Måste passa på medans man kan. För aldeles nyss kom pappan och Sara och hämtade honom. Det är tråkigt men samtidigt hade han ändå inte kunna vart hemma, eftersom jag ska jobba hela nästa vecka, och då passar det bra med pappa-vecka. Hoppas att ni tar vara på tiden nu.

Nu är det bara att vänta på att Anders ska komma hem från jobbet. Som jag längtar! Idag hoppas jag på en mys kväll tillsammans. Dock blir jag nog inte uppe allt för länge. Men känner mig inte trött än i alla fall. Det är ett bra tecken för jag har vart helt död de senaste kvällarna.


Älskar mina killar

Dop

Av Johanna Östlund - 29 oktober 2011 18:53

Dagen började tidigt... Vid fem tiden ringde klockan, då var det bara att kliva upp och göra sig i ordning inför dopet. Väckte mina killar strax efter klockan sex och sedan var det bara att sätta sig i bilen. En lång färd väntade, ända ner till stockholm. Lite halv dryg resa men det gick bra för oss alla. Elias satt så snällt, även somnade en stund. Sedan blev det lite svårt att hitta. Men efter lite hysteri kom vi fram och dopet satte igång. Mysigt och fint! Sedan blev det smörgåstårta och vanlig tårta, som vi alla mumsade på inklusive Elias (min lille tiggare). Väldigt fina presenter fick hon också. Sedan blev det dags att åka hem. Väldigt skönt tror jag Elias tyckte, även om han ville ha ganska mycket uppmärksamhet från de andra. Men han var bra nog trött, innan vi knappt hunnit satt oss i bilen sova han min lilla ängel. Han sov ända till gävle eller var det strax efter?. Sov nästan i två timmar i alla fall. Sista biten var inge kul tur att vi tog en paus i Söderhamn, uppskattat av Elias så att han stog ut sista biten hem. Nu har vi vart hemma i ca en och en helv timme. Skönt! Men är grymt trött och slut i hela kroppen. Tror verkligen att höstsnuvan har attakerat oss! Alla tre är lite halv dåliga. Hoppas det vänder snart eller i alla fall inte blir värre för till veckan börjar grisveckan som vi säger på iggesund, jobbar hela veckan lång. 


 

Nu blir det mys och vila resten av kvällen.

Av Johanna Östlund - 28 oktober 2011 19:58

Mys framför bolibompa med välling. Det är mysigt!!


En farlig kille som river och sliter i allt. Så fort man vänder ryggen till gör han en massa bus. Saker han vet att han inte får rör är extra spännande. Det är väl bara att vänja sig, snart blir det nog än värre. Förstår inte att han når alla saker heller. Antra att Anders stoppat undan sin tv-spels dosa, så att Elias inte skulle nå den. Men hux flux sitter han och leker med den. 


Du är ett litet busfrö med energi till tusen!!!

Av Johanna Östlund - 28 oktober 2011 17:40

Elias och jag for in till stan för att jag skulle köpa en sak som skulle passa bra till Elias kläder som han ska ha imorgon. Jag åkte nästan inkomt för den saken. Men vad tror ni händer? När jag har plockat åt mig saker och är på väg till kassan känner jag att det är nått jag glömt. Men vad? Jag kommer verkligen inte på det. Så jag tänker det var nog inget särskilt! Men det var de ju... Även att jag gick där den där saken fanns, nästan så att jag tog i den. Ändå ringer ingen klocka i mitt huvud. Jag börjar verkligen bli less på det här! Har man för mycket att tänka på?? Känner mig lite less nu. Får se om jag kanske gör en ikväll när prinsen somnat.? För jag skulle vilja ha en, eller det är nästan omöjligt att inte ha en. 


När vi ändå var i stan passade vi på att svänga in på Anders jobb. Första gången vi var där, när Anders jobbar. Synd bara att det var ganska mycket folk. Men vi kom i alla fall. Åt en god räksmörgås! Elias fick äta citronen. Gott med surt tyckte han.


Nu har vi bara mys. Men skulle behöva dammsuga och lite annat plock. Vi får se vad vi hinner. 

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards