johanna--ostlund

Alla inlägg under maj 2017

Av Johanna Östlund - 28 maj 2017 20:04

Söndag och idag firar vi alla våra mammor. Grattis på morsdag.

Dagen till ära blev det morgon klockan sju för min del. Alla sov utom jag. Men jag kunde bara inte somna om. Sviter efter förmiddagsveckan skulle jag tro. Efter ett tag kom Elias och sen Ida. Mysig och lugn morgon.

Efter allt morgon stök gick vi ut. Lite kyligt var det men det blev bättre. Vi byggde lite på altan och sedan satt vi bara och njöt i solen. Medans lekte barnen med grannbarnen.

Framåt eftermiddagen åkte vi. Första stoppet blev på Kjelles. Lite blommor. Och tydligen var det inte bara vi som skulle ha blommor. Vilken kö! Och en snabbis in på A&H.

Sedan åkte vi till mössön. Ja vi måste ju fira världens bästa mamma/mormor. Hon fick en morsdagsbox från glossybox. En sån där klockren grej till henne. Hon som använder allt krims krams. Och det var riktigt bra saker nästan så man skulle prova den. Vi fick både mat och tårta. Även lite lek blev det innan vi åkte hemåt.

Nu till kvällen har vi spelat tv-spel. Jag har planterat mina blommor. Så fint det blev. Bara vi får ordning på altanen så kommer ena passa perfekt.

Kvällen kom fort och nu är det dags för barnen att sova. En ny vecka börjar och jobb hela veckan lång för min del. Så ja det är bäst att samla kraft.

Av Johanna Östlund - 27 maj 2017 20:56

Lördag och helgen är här! En ledig helg för våran del. Hur härligt? Hela familjen och ledigt.

Efter en snabb förmiddag på jobbet blev det äntligen helg. Jag började helgen med ett besök på hälsocentralen. Fler blodprov är inplanerad. Jag hoppas snart att läkaren kommer fram till nått. Även en handling skulle göras. Men urk vad folk. Så det skippade jag. Hem och hjälpa Anders med altabygget istället. Ja den börjar ta igen, men än är det långt kvar.

Idag började jag dagen med en storhandling på maxi. Lugnt och skönt. Precis min melodi. Sedan var det faktiskt dags att hämta Elias. Han hade en fin blomma till mig. Tack världens bästa kille! Och tack till Sara som jag antar styrde upp det.

Sen vi kom hem har barnen lekt med grannbarn. Så roligt. Anders och jag har kunnat köra på med altanen. Och när kvällen kom var vädret helt underbart. Jag stannade ute och fixade lite i rabatterna. Hyffsat ren och snygga.

Nu är det soffmys som gäller. Fast snart är det nog dags att sova.

Av Johanna Östlund - 24 maj 2017 20:18

Onsdag är här, redan i mitten av den "nya" veckan. Dagarna går, minst sagt. 


Denna vecka är det förmiddagsjobb för min del. Inga sovmornar här inte. Men jag gillar förmiddagar, dom går liksom otroligt snabbt. Snabba dagar på jobbet gillar jag.


Eftermiddagarna snurrar på dom också i hej dundrande fart. Man hinner inte mer än hem förens man ska sova. Men lite har vi ändå hunnit med. Vi har fortsatt med altanen, det går sakta men säkert framåt. Lite tvätt, matlagning och sånt har jag också hunnit med. 


Annars då? Återigen var det dags för blodprov och jag blev mer förvirrad än någonsin. Suck! Och imorgon kommer tak killen och fixar taket. Det känns verkligen skönt att få det gjort. 


Nej lite soffhäng innan det är dags att sova.



Av Johanna Östlund - 21 maj 2017 21:46

Vilken helg vi fick! Sol och värme. Nu fick vi verkligen mer smak av sommaren. Ge oss mer! Våran helg har spenderas ute från morgon till kväll. Så underbart!

För oss vuxna har det vart altanbygge. Vi började igår med att gräva ner alla plintar. Om jag säger som så hade jag ont i kroppen i morse. Riktigt skit jobb var det.

Idag har en del av "ramen" kommit på plats. Resten får göras under veckan. För att förhoppningsvis kunna lägga trallen nästa helg. Ja snart är det kanske en altan.

Barnen har verkligen njutit av att vara ute. Och det har vart mycket barnbarn hos grannen som barnen har lekt med. Så roligt för dom.

Nu på eftermiddagen kom Elias pappa med familj. Ja det är dags för pappavecka. Innan dom för hemåt hann barnen leka och vi vuxna kunde dricka kaffe och prata. Syns snart igen!

Nu är kvällen här. Ida somnade fort och vi vuxna kollar hockey. Men jag känner att det snart är dags för sängen. Ja det vankas förmiddags jobb för mig. Ingen sovmorgon alltså.

Av Johanna Östlund - 19 maj 2017 21:08

Fredag och helgen är här. Ja veckorna går minst sagt fort och det gäller att ligga i för att hinna med.

I onsdag var det återigen dags att ta ett blodprov. Vi får hoppas att värderna blir bättre. Nått annat är inte att tänka på. Nej operation eller någon slags medicin vill jag verkligen inte vara med om. Så jag hoppas på det bästa. Medans var barnen i Sågtäkten och lekte. Och sedan kom även Anders så då blev det fika där innan vi tackade för oss.

Igår tog vi en riktigt borta dag. En dag med mormor. Lek, fika och mat. Riktigt bortskämda blev vi. Efter några timmar var vi tvungen att åka. Det var familjedag på Elias dagis. Sång och picknick. Efter det ville Elias åka hem till pappa och det gick bra så det fick han väl. Ida och jag åkte hem för att vänta in ännu en tak kille. Och jag kan väl säga som så att vi nu har tjänat 40.000 kronor. Hur kan det vara möjligt att samma jobb kan kosta så olika. Vi är nöjd och hoppas nu att taket blir bra när han väl sätter igång.

Denna dag har gått riktigt fort. Vid tolv var det dags att hämta Elias på dagis. Men innan handlade vi lite och sedan blev det lek i lekparken alldeles vid dagis. Och sen kom en glad kille, över förväntan. Dom hade fått rita, leka och varit ute på rast. "Jo jag gjorde till och med mål mot dom STORA grabbarna mamma". Så jag tror nog ändå att det hade känts rätt bra för honom. Hurra! Innan vi åkte hem blev det lunch på max. Ja ibland får man. Sen har barnen vart ute hela eftermiddagen. Lekt lite med grannbarnen. Anders och jag har satt igång med altanen. Att gröva hål och få det rakt och försöka förstå hur allt ska byggas är inte lätt för en annan. Men jag hjälper så gott jag kan. När vi kom in blev det sen middag, som alla verkligen sluka i sig. Och sen tv häng och lite gott. Nu sover barnen och ja även vi vuxna blev riktigt trötta. En dag imorgon också va?

Av Johanna Östlund - 16 maj 2017 22:36

Dagarna ramlar på som aldrig förr. Som vanligt då... Vi har kommit till tisdag.

Tisdag och en riktig hemma dag fick det bli för oss. Vi hade nämligen några som skulle komma på obestämd tid. Alltså sånt där hatar jag. Man gör inget utan bara väntar och väntar.

Vi fick hem allt till altanbygget. Eller ja i alla fall nästan. Lite smått kvar. Till helgen ska vi bygga. Spännande! En tak kille skulle komma förbi också och kolla. Tror ni han gjorde det? Nej! Suck! Här sitter man och väntar och väntar och så kommer dom inte ens. Dåligt...

Mellan allt detta har jag haft glada barn, bråkiga barn, retsamma barn. Ja ni vet? Ena sekunden är dom sams för att i nästa ryka ihop. Och Ida hon har slutat lyssna, bara kör på fast vi säger nej. Då blir jag galen. Tror ni hon lyssnar nästa gång? Nej precis. Undra om hon har en vaxpropp eller så kanske detta är en underbar period hon är i just nu.

Nu ljuger jag faktiskt lite. Jag fick faktiskt åka till affären helt ensam. Vilken lyx! Jag var tvungen att handla lite innan jag kunde börja på med maten. Jag tror jag lyckades med min köttfärslimpa. Oj som barnen åt. Elias åt flera skivor och Ida åt bra hon med. Och ja det var faktiskt gott.

Annars då? Jo fy fanns säger jag bara. Detta som hänt runt knutarna här omkring är helt ofattbart. När jag igår skulle åka till jobbet tig jag som vanligt ölsundsvägen efter att jag lämnar Elias på dagis. Det jag inte riktigt var beredd på var att få fyn på helikopter, polisbilar och avspärrningar. Jag visste så klart vad som hänt, men mer än så hade jag inte hunnit snappa åt mig. Så hemskt det var att bara åka förbi platsen. Jag ryser! Då blev det liksom verkligt. Man fick sig en tankeställare. Jag vet inte hur många gånger jag har kramat och pussat på mina barn idag. Och sagt jag älskar dig. Dom tror nog att mamma har blivit knäpp. Men jag vet inte vad jag skulle göra om dom en dag bara är bort. Hemskt är vad det är...

Av Johanna Östlund - 15 maj 2017 08:27

Jobbveckan är över och nu väntas lite ledigt. Eller ja, idag ska jag faktiskt jobba eftermiddag. Kan inte förstå att jag kunde tycka att det lät så bra för två veckor sedan? Nu känns det så där, men det brukar gå när man väl kommer dit. 


Helgen gick som vanligt fort. Tur att vissa dagar liksom bara rusar på. Annars har det varit lite hipp som happ. Man har inte vetat på vilken maskin man ska vara. Ja lite allmänt förvirrad alltså. Inget ovanligt. Men nästa period ska bli skön när allt är som vanligt igen. 


Igår kom äntligen Elias hem igen. Nu är det alltså mammavecka. Vilken lycka.


Annars då? Här hemma har inte så mycket blivit gjort. Nej man hinner liksom ingen ting när man knappt är hemma.


Göra oss klar för dagen och invänta jobb och dagis....

Av Johanna Östlund - 11 maj 2017 08:36

Att förlora gör ont. Men jag var förberedd och jag kunde ta det förvånadsvärt bra. Man blir kanske starkare och klokare med åren? Hur som haver svaret blev nej. 


Dagarna springer iväg även denna vecka. Vi har redan kommit till torsdag. Fast ja, jag är nog mest glad att veckan går fort. Det blir lite väl mycket jobb för mig.


Ida hon har varit hos moster Sofia och Wille från igår. En glad tjej som skulle få sova där. Hon har säkert haft det bra. Skönt var det att få en morgon helt för sig själv. Och ja det är väl bäst att man börjar på att göra sig i ordning för dagen. Hon ska hämtas och lämnas på dagis och sedan blir det jobb.


Då var det dags...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards