johanna--ostlund

Alla inlägg under augusti 2012

Av Johanna Östlund - 28 augusti 2012 21:12


 

Av Johanna Östlund - 28 augusti 2012 21:06

Idag blev det en sväng på stan. Jag skulle lämna in bilen för att byta däck. Nu kör jag lagligt igen! Efteråt var det dags för lunch och den åt vi på mc donalds. Elias fick en ballong där som han blev glad över. Sedan kom han i himmelriket igen, blev en sväng på leksaksaffären. Han var mest ute efter bilar men även något slags hus tyckte han om där han kunde ha in saker. Han fick med sig hem en radiostyrd bil, rätt så uppskattad. Vid det laget tyckte Elias att det var nog men blev en snabbis på både kjelles och loppisen under Ica. På kjelles blev det en höstblomma, ja för det verkar som den kommit, och på loppisen blev det en byrå som ska vara i Elias rum, som så klart ska få sig en uppfräschning. En mysig dag tillsammans!

Av Johanna Östlund - 27 augusti 2012 21:14

Lyckligaste lycka! Lycklig av att få rå om min son. Lycklig av att det börjar bli mer verkligt. Lycklig av att älska.


Blev väckt av min underbara son strax innan ett, bästa sättet. Mys med mina killar. Sedan sov Elias middag och Anders for på jobbet. Ensam kvar och funderade vad vi skulle hitta på i eftermiddag. Blev en sväng till mamma. Vilket uppskattades av Elias, lite mormor sjuk. Han ville stanna där och sova. Lite protester i bilen men tillslut somnade han. Enkel läggning, vilket jag behövde ikväll, lite seg idag. Nu njuter jag av ensamheten och lugnet. Kollar på ensam mamma söker, en favorit. Sedan blir det nog sängen.


En lugn och skön dag!

 

     

Av Johanna Östlund - 25 augusti 2012 21:59

Ja nu är det faktiskt bara två nätter kvar för den här veckan. Även om jag tycker att det räcker mer än väl just nu. Man blir rätt sliten av att jobba en hel vecka. Sedan finns andra saker som gör att man inte jämnt är på topp. Det vänder nog, hoppas jag.


Ledigt till veckan, UNDERBART! Då kommer även mammas gófis och förgyller vardagen. Som vi längtar. Ja tror att det blir en bra vecka. Fixa i Elias rum. Hoppas bilderna kommer. Hoppas jag hittar det jag söker till rummet. Även en tripp med mormor är bestämd dock inte vilken dag ännu.


Älskar ledigt och älskar mammaveckan!


  

 


Av Johanna Östlund - 24 augusti 2012 22:55

En liten uppfräschning kommer ske i Elias rum inom närmaste framtiden. Känns så sterilt och inte alls som ett barnrum. Dessutom tycker jag att det blev trångt och ser väldigt stökigt ut där inne i och med den nya sängen.


Har köpt två tavlor på tradera som ska få pryda väggen. Sedan skulle jag även vilja byta ut hyllan mot någon ting mindre, känns så stor och klumpig. Kanske ska kolla på någon loppis till veckan.? Lite nytt och smått & gott.


    

Av Johanna Östlund - 23 augusti 2012 19:11

Några saker gjorda idag! Skönt att ha ur världen. Besiktning av bilen och en fungerade telefon. Besiktningen gick bra, två anmärkningar men ingen ombesiktning. Ena däcket var helt ner slitet, inte mycket mönster på det. Besiktnings gubben sa kom får du kolla "bäst att du byter det här däcket innan farbror polisen tar dig". Sagt och gjort skrämde han upp mig och vi åkte och beställdet ett däck efter att vi vart där. Lika bra liksom! Även någon konstig lampa var trasig, aja byta den och då. Sedan fick Anders min telefon att fungera. Jag som köpte nytt kort och allt eftersom jag trodde att de var trasigt, men det var nått annat som spökade. Huvudsaken att den fungerar igen!


Nu vill jag att denna vecka ska gå så att jag får hem min underbara prins igen. Längtar som en tok till söndag!

Av Johanna Östlund - 21 augusti 2012 10:52

I början på sommaren blev min kamera hel knasig. Det blir liksom nått konstigt på bilderna, ett vittljus typ och bilden blir suddig. Vilket jag inte vill ha, men det verkar inte som att det går att göra någon ting åt. TYPISKT!! En kamera måste man ha när man har barn, går liksom inte att leva utan, man vill kunna minnas tiden som varit.


Tänker och funderar på hur det ska gå ihop. Jag ska försöka spara så mycket pengar som möjligt, kan behövas lite extra senare när man inte får lika mycket. Om jag nu ska köpa en kamera tänker jag slå på stort, inte köpa nått billigt skit för det vet jag hur det går med det. Kanske ska kåda ut lite semester, en liten ökning på lönen? Eller ska jag önska i julklapp? Men jag vill ha en kamera nu! Fast jag har min mobil, men det är inte samma sak. Hur svårt kan det vara?!


  

Av Johanna Östlund - 18 augusti 2012 20:00

Fyndade precis en vinteroverall till Elias på tradera. För bara 225 kronor fick jag ny overall. Hoppas att han kan ha den nu, men det tror jag. Blev storlek 86 och ytterkläder brukar vara rätt stora i storleken. Väntar med spänning tills den kommer!


 

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards