johanna--ostlund

Alla inlägg under december 2013

Av Johanna Östlund - 31 december 2013 23:21

Av Johanna Östlund - 31 december 2013 08:18

Tänk att man alltid ska tröttna så fort på julen. Nu vill jag ha bort allt rött och tomtar. Helst nyss! Vad passar då inte bättre än att lägga en liten beställning på nya gardiner? Dessutom för en billig peng. Tänk vad rea är bra ändå!


Känner att inredningsfingrarna kliar. Ska försöka få bort julen i veckan och nästa vecka ska jag fixa Elias rum. Inspiration!


   

Av Johanna Östlund - 30 december 2013 19:52

Trött tröttre tröttast... En genom dålig dag. Urk för sådana.


Började redan igår kväll att Elias vägrade sova. Istället la vi oss i soffan och kollade film. Min tanke var då att jag kanske fick någon blund i ögonen. Men nja! Vid ett eller nått tror jag vi somnade.


När klockan ringade tjugo över fyra kan jag säga att jag var lagomt trött. Fy fan! Bara att kliva upp och göra sig redo för jobb. På jobbet gick allt bra till strax efter tolv. Sen ville maskinen jävlas med oss lite. Gick ändå rätt snabbt.


Innan jag åkte hem besökte jag stan en snabbis. Systembolaget - det var inte så roligt, en massa folk. Sprang in på ombonat en sväng också. Frågade Elias vad han önskade sig i present svaret jag fick var: "Lika postlåda Sara och pappa i svart och klistermärken". En postlåda fast mörkblå blev det. Hoppas den går hem. Två nya roligare lådor fick följa med hem från jysk också. 


Eftermiddagen var rätt bra men kvällen har varit till det sämmre. Att inte få sova så mycke sätter sina spår och jag blir inte allt för glad och trevlig. Lite lek med barnen och pysslat med Elias har jag gjort. Försökt att få Ida i säng x-antal gånger som vart allmänt grinig till vi förstog vad det var, feber. Lilltjejen. Nu verkar det äntligen lungt i sovrummet. Elias ska i säng han också. En liten kväll vill jag ha! 

Av Johanna Östlund - 29 december 2013 20:41

Då börjar min ledigvecka lida mot sitt slut. Tillbaka till vardagen imorgon tjugo över fyra. Jippi! Eller inte. Ibland önskar man att man hade sju till fyra jobb. Men väldigt sällan... 


Ida och jag hade en mysig morgon tillsammans. Anders åkte på jobbet och Ida och jag gjorde oss redo för dagen. Ett bad för Ida. Ut och sova en stund. Trött tjej som vaknade tidigt.


När hon vaknade åkte vi till stan. Tänte först inte åka men ångrade mig. En sväng på A&H, åhlens och Ica Maxi. Kollade efter saker till Elias rum, men inga fynd hittades. Istället blev det lite kläder. Två tröjor åt mig, två tröjor åt Ida och två tröjor åt Elias. Billigt! Älskar rea. Tillsist avslutade vi med Ica. Lite mat nyttigt behövdes i skåpen. När vi åkte till stan åkte Ida fram med mig för första gången. Tycker om den nya bilen när man kan stänga av airbagen. Inte bara det, jag kommer betydligt längre med denna än min förra. Hittills tycker jag att den är bra. 


När vi kom hem kunde jag packa upp allt och äta lite. Ida satt och sov i barnstolen. Vi myste på här hemma tills det var dags att hämta hem efterlängtade Elias. 


In i bilen igen. Vilket inte var populärt hos Ida. Hon ville stanna hemma. Men eftersom Anders inte slutat än vara det bara att åka. Även nu kan jag säga att det var bra att hon kunde sitta fram. Ge henne nappen och så. Vi möttes av en glad Elias. Härligt! Ida och Edwin snackade lite också. Han låg och kollade på henne länge. Hon ville gärna peta och ta i honom, men man vet aldrig med henne kan vara lite hårdhänt. 


Innan vi åkte hem svängde vi in en snabbis i Sågtäkten. Lite fika hann vi med innan Elias promt skulle hem. Han och jag åkte och Ida och Anders kom en stund senare. Nu är det kvällsmys.


 

Av Johanna Östlund - 28 december 2013 18:31

Snart är den här veckan slut också. När ska tiden stanna av?


En lugn morgon här hemma hade Ida och jag. Gjorde i ordning oss för dagen. Mitt i dagen kom mamma och pappa och hämtade oss. Vi följde med på kalas till Bergsjö. God mat och gott fika. Vi har alltså haft det bra under eftermiddagen. För ett tag sedan kom vi hem. Även Anders har kommit hem från jobbet nu. Ida försöker sova. Får se när hon stänger sina ögon och faller in i drömmarnas värld. Annars blir det nog en lugn kväll i detta hus.


Annars är tankarna riktade till Elias. Han fyller år om ett par veckor. Vad tusan ska man köpa? Han fick hur mycke som helst i julklapp. En sak har jag köpt. En sak som han alltid har pekat på att han vill ha när vi vart in i en leksaksaffär. En till liten sak är på väg hem som jag hoppas och tror att han gillar. Plus att jag har lite smått uppe som inhandlades vid jul. Sen hade jag faktiskt fundering om att göra om lite i hans rum. Som liksom skulle bli som en present. Svårt när de nyss har vart jul och han fått så mycke plus att han säkert får nått mer av de närmaste. 


 

Av Johanna Östlund - 28 december 2013 18:30


 

Ida
Av Johanna Östlund - 27 december 2013 19:35

Idag har vi haft en riktig mysa-hemma-dag. Myskläder, inget smink och bara göra det som faller en in. Riktigt härligt om du frågar mig efter dessa juldagar på bortaplan.


På förmiddagen blev lite gjort. Två tvättar, Anders dammsög och torkade golv, jag åkte och slängde kartonger i mängder och lite små plock. 


Till eftermiddagen efter att Ida sovit och ätit försökte jag mig ännu en gång på att klippa hennes lugg. Det blev inte rakt. Men vad kan man begära av mig som aldrig klippt förr? Aja rätt nöjd ändå. Lika söt som vanligt var hon i alla fall. 


Ida försöker nu sova, efter lite konstiga sovtider idag. Vi vuxna har intagit soffan ännu en gång denna dag. 


   

Av Johanna Östlund - 27 december 2013 17:21


 

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards