johanna--ostlund

Alla inlägg under mars 2020

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill....

Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om man så lite som skulle hosta lite lätt om man var på affären.

Man blir liksom lite rädd att vara bland folk. På grund av att man ska göra nått fel, även om man absolut inte är ett dugg förkyld eller så.

Fast jag inte direkt är rädd för att få viruset. Så blir man det ändå på nått konstigt sätt. Helst skulle jag vilja låsa in min lilla familj och stanna där tills allt är över.

Snälla snälla låt oss leva normalt snart.

I måndags ringde dom från dagis. Efter bara en halv timme!! VAB hela långa veckan ut. Som tur var kunde Anders ta det mesta. Så jag blev bara hemma i måndags. För bara lite snor och hosta. Som absolut inte var nått problem veckan före eller försten hela vintern. Känns som att en lite än elva under näsan vart Agnes allmäntillstånd den här vintern. Aldrig blivit riktigt bra någon gång. Båda dom stora blev även hemma torsdag och fredag för lite halsont. Men som nu inte känner nått alls. Så det blir nog skola till veckan för dom. Känns konstigt att hålla tre "friska" (i mina ögon) barn hemma. Som sagt hade det vart veckan innan hade alla gått utan problem. Jag förstår och så klart måste man göra så. Men ändå det känns konstigt.


Annars har det liksom bara rullar på. Veckan har gått rätt fort. Och nu är det helg. En fin dag tillsammans med familjen. Ikväll fick jag mig faktigt ett glas vin eller två. Precis som en helg ska vara. Hoppas den fortsätter lika fint....

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen!

Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agnes. Kan inte komma ihåg att dom andra två blev så här dålig under sitt första vinterhalvår på dagis. Aja det är väl olika kan jag tänka.

Men att vabba när det är strålande sol och flera flera plusgrader. Ja då gör det liksom inget. Vilket vårväder det blev! Så underbart att vi började förbereda oss för våren med nya skor och lite sånt. Underbart!!!


Och så kom sportlovet med SNÖ. Ja men snälla har vi inte haft snö på hela vinter, typ. Så behövde vi väl inte nu heller. Kan man tycka. Och dessutom är det mest bara slask - försvinner så fort solen lyser lite.

Jag jobbade tre dagar. Men eftersom barnen är så pass stora nu. Ja inte Agnes då. Så fick dom vara hemma medans jag sov efter nattskiften. Det gick väl hyfsat...

Men sen fick vi några mysiga dagar tillsammans. Snö, sol och barn. Man kan inte få bättre vinterbilder än så. Så vi fick faktiskt till några fina på alla barnen. Min super trio!


Även jag fick göra mig lite fin - fransböjning. Har man väl börjat är det svårt att vara utan. Sån skillnad och man känner sig verkligen fräsch när mascaran sitter fint hela dagen.

Hann även med stan och bio med mina stora älsklingar. Den här morsan fick lite nya kläder och barnen fick en varsin ny leksak. Barnen tyckte bion var bra så det blev en lyckad dag.


I söndags var vi på 1-års kalas hos Alice. God mat, gott fika och trevligt sällskap. Och presenter gick hem. Så det var en härlig eftermiddag!


Nu är det måndag och ny vecka. Nya möjligheter och nya minnen. Nu kör vi och hoppas att detta blir en bra vecka.

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards