johanna--ostlund

Alla inlägg under november 2017

Av Johanna Östlund - 28 november 2017 18:55

Vi avslutade helgen med en massa skoj. Lördagen började med att åka på ett "storparty" med perfecthome. Jag hade inte turen med mig att vinna nått roligt, men vi fick en trevlig stund.


Sedan framåt kvällen åkte Ida till farmor och farfar och vi vuxna till Enånger på 50-års fest. Min morbror fyllde år och då vankades det fest. God mat och roligt att träffa några ur släkten som man inte träffar så ofta. Kvällen slutade tidigt för oss, rätt drygt att vara nykter på en sådan tillställning. Istället åkte vi och hämtade Ida och sedan blev det direkt i säng. 


Söndagen började med lite städning. Inför jobbveckor vill man gärna ha det rent och snyggt. Men jag hade ju även bjudit hemma några härliga tjejer på ett perfect homeparty till eftermiddagen. Då vill man också ha lite fint. Och vilken eftermiddag vi fick. Härligt umgänge, fina priser, fika och mycket shopping. Ja jag fick äntligen beställa några guldkorn jag har sett ut. Spännande! Tror det är fler med mig som längtar. 


Och vips blev det mammavecka och ny vecka. Ja vi har vi gett oss ut i det sista av november månad. Jag har två här hemma som längtar till fredag. Då börjar nedräkningen på riktigt. Dags att börja öppna kalendrarna, kolla på julkalendern och längtas till julafton. Nu börjar den mysigaste månaden på hela året. Och snön kom tillbaka. Så nu börjar julkänslorna komma och ja jag längtar nog minst lika mycket som barnen. 


Vi har haft en trött start på veckan. Men att kliva upp i ottan gör att eftermiddagarna blir lite trötta. Så nu är det mys för fulla muggar och snart är det dags för sängen. 


 

Av Johanna Östlund - 23 november 2017 19:02

När livet bara rullar på och tiden går alldeles för snabbt, då blir det så här. Man vet inte riktigt var man sist var. Vart man ska börja. Hur man ska skriva. Alldeles för mycket har hänt....


Det jag vet är att idag är det torsdag. Vintern som kom försvann i natt och ersattes av regn och barmark. Det var dom julkänslorna. Eller äsch, att redan ha julpyntat och ordna till det här hemma gör att man längtar. Ida och jag trotsade vädret och åkte in till stan en sväng idag. Blev inte riktigt som vi tänkt oss men det gick och vi fick våra ärenden uträttade. Men jag längtar mest till imorgon, då kommer våran julklapp. Hoppas att det blir som vi tänkt oss. Till helgen har vi en del inplanerat, så det kommer bli roligt. Ja annars rullar våra dagar mest bara på.


Annars då? Man hade kunna mått bättre mitt i allt detta. Det har varit en jobbig period och tyvärr verkar den inte vilja ge med sig. Jag håller alla tummar jag kan för att i alla fall snart snart snart... 


 

Av Johanna Östlund - 13 november 2017 09:39

Hej härliga måndag och den nya veckan. Nu har vi en helt ny vecka framför oss och kan verkligen göra den till den bästa, om vi vill. Ja vi styr själva. Jag hoppas att vi gör denna vecka till nått bra.


Men vi börjar med helgen. Vi har inte direkt haft en händelsrik helg. Hela lördagen gick åt till att slappa. Ja ni vet när veckan är över och man är så jäkla trött att man knappt vet vad man heter. Ungefär så. Plus att det var lite mer som spökade. Nej det blev nog historiens slappaste lördag. Skäms nästan. 


Söndagen blev lite bättre. Efter det obligatoriska morgonmyset hände det lite i alla fall. Jag städade toaletten, dammsugaren kom fram lite snabbt, tvättmaskinen fick snurra två gånger och plus att jag vek lite tvätt. Sedan någon gång mitt i dagen åkte Ida och jag vi väg. Lite handling först och sedan hämtade vi världens bästa kille. Ja som inte var på bästa humör. Men alla har vi dåliga dagar. När vi kom hem åkte vi till Sågtäkten. Ja det var ju farsdag igår. Så vi firade nästan alla våra pappor. Anders fick sig lite lotter och en olja till skägget, så det ska bli mjukt och gosigt plus lukta gott. Anders pappa fick lotter och tårta. Där blev det fika och lek innan vi åkte hem och hade lite mys. Klockan gick fort och det var dags att göra kväll med ny duschade barn. 


Idag är det som sagt måndag. Vi var uppe med tuppen. Ja vi har kommit till den här veckan som jag gruvat mig så för. Att jobba kväll och sedan kliva upp i ottan, ja det kan gå hur som helst känner jag. Ja just idag hade jag en känslig kille här hemma. Som tyckte att det var rätt orättvist att Ida fick vara hemma mycket längre än honom. Han frågade flera gånger när Ida skulle på dagis. Och jag försökte ljuga ihop nått som lät bra. Nej just idag var det ingen bra dag. Det var faktiskt första gången han fick dom där tårarna i ögonen och man känner bara NEJ NEJ NEJ. Så jäkla jobbigt. Hoppas veckan går fort! Nu är vi hemma i alla fall och jag har precis fått i mig min första kopp kaffe, jäkla illamående. Men snart dags att göra lunch och sedan dra oss mot jobb och dagis. 


 

Av Johanna Östlund - 8 november 2017 19:24

Tiden har verkligen sprungit i från mig. Ja, dagar och veckor till och med har bara försvunnit. Nu är vi på onsdag den 8 november. Började inte november alldeles nyss? Nej tydligen har det redan gått åtta dagar. Som sagt jag hänger inte med längre!


Förra veckan var jag ledig. Ja till viss del i alla fall. Två nätter och en dagtid var inplanerad. Dom dagarna bara flög förbi. Skjutsa hit och dit. Lämna barnen. Jobba och vardagen.


Och vips kom fredagen och helgen. Vi började med en lugn fredag. Ja efter allt fläng var det skönt att ha en hemma dag. Medans lördagen och söndagen innehöll kalas. Först 3-års kalas för Idas kusin Arvid. Lunch och en massa lek för barnen. En trevlig stund för oss vuxna också. På söndag var det dags för halloween kalas för Edwin. Läskiga och söta barn kom på det kalaset. Fika och härligt umgänge. Där fick vi säga hejdå till min älskade kille. Ses om en vecka! 


Ännu en ny vecka kom. Det var dags för förmiddagsvecka för min del. Och ja vad ska man säga. Det är stopp på resten av fabriken. Vilket gör att vi får mer jobb och inte kan jobba som vi brukar. Krångel och lägre farter. Men vad ska man göra? Bara att streta på. Bara två dagar kvar nu.


Annars då? Jag har dragit på mig världens trötthet. Så jobbigt att inte vilja göra nått. Inget är roligt. Vi får hoppas att det går över. Annars rullar dagarna på och vi överlever.


 

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards