johanna--ostlund

Alla inlägg under februari 2018

Av Johanna Östlund - 22 februari 2018 20:34

Oj vart har alla dagar tagit vägen? Dom har verkligen rent ut sagt bara försvunnit. 


Vi börjar med helgen. Vi hade ett kalas inplanerat. Klart vi ska fira våran 5 åring. Ja även jag har hunnit fyllt år, usch nu är det bara ett år kvar till tretti. Men som sagt, kalas blev det. Med tårta och paket. Ingen var lyckligare än Ida. Härligt att få allas uppmärksamhet. 


När kvällen kom där på söndagen var det dags att åka och hämta Elias. Ja han hade ett kompiskalas han skulle på. Så det blev lite sent, men ibland blir det så. Äntligen får vi rå om honom i en vecka. Min älsklings kille.


Måndagen började i ottan. Ja nu är sista veckan här. Sista veckan jag går skift, sedan drar dagtis jobb igång. Jag hade möte efter jobbet. Så det blev en lång dag för oss alla. När vi var klara med alla bestyr var redan kvällen här. Ja det blev en kort dag.


Tisdagen kom på besök. En lång för min del. Ja hann inte sitta på röven mer än fem minuter. Det började med att när vi skulle åka hem jag och Elias så kom vi inte riktigt hem. En olycka på E4:an gjorde att vi fick åka omvägar hem. Lite stressad över att vi skulle komma sent och hämta Ida. Men efter att jag ringt till dagis kunde jag åka i min takt och ta det lugnt. Hem och äta mat, tur vi hade rester. Vänta in Anders och sedan åka igen. Dags för fotbollsträning för Elias. Även denna sväng måsta vi ta omvägar för att komma fram. Elias var så duktigt så. Och sen kunde vi ragga hemåt riktigta vägen. Vi kom hem närmare åtta. Ja så det blev ingen kväll. Hem och duscha och kvällsfika sedan blev det sängen.


Igår var det onsdag. Ja vi gjorde inte så mycket mer än jobba och vara på dagis/skola. Jag längade efter en eftermiddag hemma. Men en handling var välbehövlig. Och faktiskt var det skönt att åka en sväg helt ensam. Även om det var en tråkig handling som skulle göras. Sen försvann kvällen fort som vanligt.


Idag hade jag verkligen hoppas på att få sitta i soffan hela kvällen. Men det sprack även idag. Vi åkte en sväng till Sågtäkten. När vi kom hem var det återigen dags att göra kväll. Aja men snart är helgen här och kanske lite vila? 


         

Av Johanna Östlund - 14 februari 2018 20:40

Veckan springer på som vanligt. Vi har redan kommit till mitten av den här veckan. Sjukt om du frågar mig. Fattar inte hur dagarna bara kan springa iväg så här.?


Igår hade vi en fixar dag. Men innan vi började dona var vi bänkade framför tv. Ja vem vill missa när Sverige tar OS GULD i sprint.? Nej ingen jag vet. Sen var det dags att ta tjuren vid hornen. Vi började med att åka till affären köpa hem veckans ranson av mat. Sedan blev det så klart tvätt, städ och fix här hemma. Hemmet blev rent och fräscht! 


Att vara inne en sån fin dag går bara inte. Så innan vi började med maten gick vi ut. Ut och andas friskluft och bara njuta av solen. Så himla härligt!


Kvällen gick som vanligt fort. Vips är det godnatt. Det ska duschas, kvällsfikas och sånt. Sen får man andas en stund...


Idag började vi dagen lungt. Mysa i soffan och ha det bra. Men sen var det dags att åka mot stan. Jag hade nämligen en klipptid inbokad. Att skämma bort sig själv en stund kändes inte helt fel. Att får håret tvättat och till och med få inpackning. Hur underbart? Sedan klippte vi lite på topparna och gjortde en liten frisyr av det som blev kvar. Inte nog med det fick jag håret lockat och ompysslat. Jag slog till och med på stort och köpte mig en "hudkräm" för håret. Då det framkom att mitt hår är väldigt torrt. Lite lyx får man unna sig. Dessutom doftade det ljuvligt. Hur kan frisör produkter lukta så mycket godare än allt annat? Under tiden jag satt och nöjt var Ida med mormor och sprang lite på stan.


Sedan hoppade vi in i bilen och åkte mot Sundsvall. Shopping och bara ha det bra. Jag hade inget speciellt på listan men lite smått och gott blev det allt. Bland annat en overall till Ida som jag hoppas att hon kan ha till nästa vinter. Ja bäst att passa på vid halva priset. Små söta bebisbyxor till lillasyster i magen kunde jag inte heller låta bli att köpa. Vi fick en bra eftermiddag på språng helt enkelt.


Sedan kom vi hem till världens bästa man. Ja han kom ihåg vilken dag det var. Och ett paket med tulpaner och hjärtan stog på bordet. Så underbart! Tack världens bästa! 


Nu är kvällen här och jag sitter och myser med lillhjärtat i magen som bökar runt. Ja dom andra har tackat för sig ikväll. Men lite bok och tv får nog avsluta min kväll.


     

Av Johanna Östlund - 12 februari 2018 20:52

Helgen är äntligen slut. Ja ibland vill man liksom ha måndag. Eller hur? 


Min sista eftermiddagsvecka är gjord. Lite med sorg i hjärtat. Ja nu dröjer det länge tills nästa gång. Och visst är det lite skrämande att börja dagtid. Jag vill inte. Jag har praktiskt taget aldrig jobbar dagtid, om man inte bortser från något sommarjobb. Och det är de sista jag vill göra. Men jag får väl stå ut i tre månader helt enkelt.


Och med byte av vecka så åkte Elias hem till sin pappa i söndags. Nu när han börjat skolan hinner jag inte träffa honom nästan någon ting under dessa eftermiddagsveckor. På så vis blir det nog bra med dagtid.... Kanske.


Idag började vi dagen täppt. Någon mer som blir täppt i näsan vid graviditet? Jag håller på att dö. En vecka klarade jag utan nässpray, men nu kommer det nog bli min last till lilldonnan vill komma ut. Ja tänk att vara helt täppt i båda varje dag och varje minut. Nej fy det var hemskt. Att sova var en lögn. Och igår tog den alltså slut.... Så när ica öppnade åkte vi direkt dit. Som en dröm.


Annars har jag hunnit med lite här hemma. Tvättade några maskiner med tvätt och vek den rena tvätten. Fyllde diskmaskinen och plockade ur den igen för att fylla på nytt. Tog det lungt i soffan medans Ida spelade tv-spel. Hjälpte Ida att knyta vänskapsband eller armband, som hon fick igår i present av Edwin med familj. Så snällt och vilka saker. Tusen tack! Efter en slow cooker middag ala hel kyckling åkte vi till Sågtäkten och tog oss en kopp kaffe. Kvällen gick fort och nu sover nästan hela familjen...


 

Av Johanna Östlund - 9 februari 2018 11:16

Äntligen äntligen kom vecka 20. Ett delmål liksom, "halvvägs". Det har avrt dryga veckor sedan jag blev tillbaka flyttad. Göra om samma veckor igen. Jag vill se framsteg inte gå tillbaka. 


Nu börjar jag komma på rätt spår igen. Det känns helt okej, även om jag börjar bli rätt less på ett sätt liksom. Nej nu får de gärna hända mer i utvecklingen.


Att känna av våran tjej har jag gjort länge nu. Igår kväll när jag kom hem från jobbet och la mig i sängen hade hon världens gympapass. Då kände jag verkligen henne, ja till och med utan på magen. Jag vill ha mer sånt så barnen kan bli mer delaktiga. 


Annars vill jag tja gå till barnmorskan se att allt ser bra ut. Och nu håller jag tummarna för att andra halva går lite lite snabbare. Vi vill ha våran tjej här och NU...


 

Av Johanna Östlund - 8 februari 2018 20:29

Igår var ingen vanlig dag det var Idas födelsedag. Min lilla tjej fyllde hela 5 år. 5 år? När blev du så stor? Visst är det hemskt vad tiden går?

Vi väckte henne med sång och paket på sängen, precis som det ska vara. Hon blev glad och det är huvudsaken. Själv var jag nog lite missnöjd, så svårt att köpa saker tilm henne. Antingen ska hon ha saker som hon redan har tio stycken av eller saker som kostar multum. Men som sagt hon blev nöjd och då är jag nöjd.

Efter att vi skjutsat Elias till skolan tog vi det lugnt. Spelade pippi-memory som hon fick i present. Men jisses vad bra hon var, slog mig med hästlängder. Och lite mys hann vi med också. Till kvällen blev hon firad av farmor och farfar. Så jag hoppas att hon tyckte att hennes dag blev bra ändå.

Idag var det dags att gå till barnmorskan. Tydligen har dom börjat med något nytt. Att kolla hur man mår. Jag vill nog säga att jag mår fint ändå. Inga konstigheter eller så. Trevligt men nu längtar jag tills mitten på mars, då ska vi mäta och lyssna på våran lilla flicka.

Annars då? Jag har dille på bebiskläder. Blir man så här när man vet att det är sista bebisen? Jag har köpt mycket sött och mer hinner det bli. Låt tiden gå fort!!! Vill vi att du ska komma snart.

Av Johanna Östlund - 5 februari 2018 10:23

Och så var det måndag och ny vecka, igen. Jag börjar fundera om vi hoppar över vissa dagar. För just nu känns det som att det bara är måndag och fredag. Tiden bara flyger förbi...


Helgen började lugnt. Vi myste på här hemma under förmiddagen. Ungefär mitt i dagen åkte vi mot forsa. Först handlade vi och sedan åkte vi för att hämta Elias. Men att bara hämta funkar ju inte. Så klart blev det lek för barnen och kaffe och prat för oss vuxna. Ja mycket bebisprat denna gång. Det är så underbart och jag är så glad att vi har den relation vi har till varandra. 


När vi sedan kom hem fick barnen ett efterlängtat paket. Där i låg saker, kläder, som visade vilket kön våran bebis i magen har. Och det blev en FLICKA. Precis som magkänslan haft redan från start. Jag har liksom alltid tänkt på flicknamn, kollat på flickkläder, sagt hon. Det blev helt enkelt som vi alla trodde eller ville på vårt egna vis. Elias ville ha en tjej för att dom är mycket lugnar än pojkar, så vild vill jag väl inte påstå att Edwin är. Ida önskade sig en tjej direkt när hon fick veta att det låg en bebis i min mage. Och jag och Anders hade känslan för en flicka.


Resten av lördagen blev lugn och full av mys. 


Igår kom söndagen och ÄNTLIGEN slutade det snöa. När kom det så här mycket snö senast? Vi har alldeles för mycket om du frågar mig. Eftersom det istället blev sol passade vi på att gå ut och leka lite. Åkte pulka ner från slänten och byggde snögrotta. En härlig stund ute!


Dagen till ära provade jag för första gången en julklapp - slow cooker. Det blev kalpos och smakade gudomligt. Nu känns den helt klockren. Den kommer definitivt användas nu när jag snart börjar jobba dagtid. Då måste den verkligen vara helt perfekt. Maten är klar när man kommer hem på eftermiddagen.


Och vips kom kvällen. Barnen duschade och åt kvällsfika innan det blev hopp i säng. Godnatt mina skatter.


Idag är det måndag... Vi var uppe med tuppen. Elias skulle till skolan så det var bara att masa sig upp och göra sig redo. Det blev ett chok artad uppstigning - kallt. Kallt ute och kallt inne. Hela -25 grader stog termometern på. Brr!!! Men vi kom upp och iväg till skolan i lagom tid. Vi lämnade en glad kille. Så härligt att han trivs. 


Nu bara väntar vi eller ja mest Ida för att även hon ska få åka iväg till dagis. Det är lite orättvist det där att brosan får åka mycket tidigare. Men snart, om någon timme är det även våran tur att åka till jobb och dagis. Men först försöker vi få tillbaka värmen här hemma. Elda elda elda. Och det värsta är att veden är slut. Så jag fick göra min egen av spillvirke. Funkar de med. 


 

Av Johanna Östlund - 1 februari 2018 19:59

Torsdag och snön faller utanför. Ja nu har vi verkligen fått vinter här. Och dessvärre verkar det som det inte kommer sluta heller. Ska bli spännande att se hur bilen ser ut imorgon när man ska iväg vid fem. Brr!!!


I tisdags hämtade jag ett paket. Ett paket som innehöll nya soffklädsel. Ja vi hade lessnat på våran vita, den som inte var vit längre. Och inte går det bort i tvätten heller. Så nu tog vi grå. Det blev mörkare och mer ombonat. Och pricken över i:et var att jag köpt nya kuddar som passade perfekt. Nya plädar fick jag i julklapp som åkte fram. Härligt med nytt och fint! Visst blir man glad av det?


Igår hade vi vårt efterlängtde besök inbokat, ultraljud. Att man ska bli så nervös! Och när man sedan får se bönan, okej snarare mini-människan just nu. Alltså den känslan. Vi hade en bra sköterska som hela tiden förklarade och sa allt hon såg. Om det såg bra ut eller inte. Så det var verkligen skönt man behövde inte fundera så mycket. Och med våran mini-människa såg allt mycket bra ut. Pjuh! Dessvärre blev jag som alltid tillbaka flyttad en vecka, så nu har jag BF 5 juli. Ja nu får vi helt enkelt se om den blir en juni eller juli bebis. Jag gissar på juni.... 


Idag har det inte blivit så mycket. Jobbade förmiddag och sen var jag tvärslut. Somnade med Ida på soffan och är nu dessvärre pigg. Vi gick ut och skottade lite. Försökte tina fram bilarna. Nu har vi intagit soffan. Kanske skulle läsa lite?


   

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards