johanna--ostlund

Alla inlägg under mars 2012

Av Johanna Östlund - 31 mars 2012 21:05

Elias har vart fortsatt snorig och hostig idag. Efter middagen märkte jag att han hade lite feber också. En alvedon och han var som vanligt igen. Då beslöt vi att följa med Anders när han skulle klippa sig hos sin faster. Där for Elias runt som en vilde. Lekte med bilar och fikade. Sedan for vi en snabbis till Anders föräldrar. Blev inte allt för länge då Elias började bli trött. Men lite lek och även fika där hann vi med. När vi kom hem var han ändå uppe i varv. Efter lite om och men så gick det, nu sover han sött. Vi har intagit soffan. Men blir inte allt förlänge till, imorgon ringer klockan 4.20 och ett förmiddagspass står på schemat. 


Trevlig kväll!

Av Johanna Östlund - 31 mars 2012 20:53

Innan middagen ville Elias gå ut och självklart fick han det. Vi gick ute och myste på framsidan. Elias lekte mest med bollen vi har ute. Måste köpa lite mer saker som han kan leka ute med. Var inte direkt skönt ute, men solen var varm. En mysig eftermiddag ute hade vi i alla fall.


 

Av Johanna Östlund - 31 mars 2012 12:43

Idag stog det klädbytardag på schemat. Ojojoj! Mycket folk, mycket kläder och svårt att ta sig fram. Jag tycker inte riktigt om denna hysteri, men jag får skylla mig själv när jag är där när det öppnar. Ändå hittade jag lite i alla fall, känner mig nöjd med fynden. Vi pallade inte att vara där allt för länge. Nästa gång ska jag gå helt själv, om det går. 


       

Av Johanna Östlund - 31 mars 2012 08:39

Här har vi inte alls haft en bra natt. Först vägrade Elias sova, men vid nio tiden jag jag och la honom i våran säng och efter en stund kom han äntligen till ro. Under kvällen hörde jag något jag kände igen. Efter någon timmes sömn vaknar Elias och hostar ansträngt, men förkylningskrupp, men som tur är var det en lättare variant. Jag kände igen det och hörde att det inte alls lät som det gjort de andra två gångerna. Så jag kände mig oförskämt lugn. Vi gick ut i tio minuter, det ska vara bra. Blev inte bättre direkt och inte kunde han somna heller. Försökte få honom att somna i vagnen, tillslut gav jag upp och vi satte oss framför tv:n till strax innan klockan tre. Efter en stund somnar Elias och sov till åtta. Antar att han kommer vara trött idag, men en hel del förlorad sömn. Nu hör man inte alls av någon förkylningskrupp, så det är skönt. Men han hostar och snorar för fullt. När ska min älskade kille få bli helt frisk? Ja, han har ju inte vart det sedan inskolningsveckan på dagis. Det var i början på februari. 


Älskar dig min fina kille <3

Av Johanna Östlund - 30 mars 2012 17:49

Idag blev Sundsvall och birsta. En del saker blev inhandlade. En duschdraperistång och duschdraperi, vilken skillad blev lite mer ombonat där inne nu. Två mattor in till Elias rum, ska bara handla halkskydd så blir det bra. Våran soffa fick sig ett nytt överdrag, det behövs verkligen. Ska nu försöka få till det vi har idag också, bra att kunna alternera. Elias fick även ett par shorts och en t-shirt, väldigt söta! Men framför allt kollade vi in en fåtölj och tv-bord. Som vi hade tänkt beställa hem från hemsidan, enkelt och bekvämt. Kollade även in trädgårdsmöbelsetet som jag hittat. Kan bara säga att jag blev ännu mer sugen på dem, så de ska nog inhandlas! 


En bra dag helt enkelt!


       

Av Johanna Östlund - 29 mars 2012 21:13

För mig började morgonen med sovmorgon, vilken lyx. Medans grabbarna gick upp, stannade jag kvar i sängen en timme. Men min lille kille kom och myste med mamma en stund, han verkade sakna mig! Känns som att den timme gjorde mycket. Var pigg och glad när jag gick upp, vilket har stannat kvar hela dagen. 


Mitt på dagen åkte Elias och jag till en kompis. Ett kärt återseende! Vi har inte träffats sedan i sommar, så det var verkligen dags. En massa prat, lunch, fika och bus med Elias hann vi med. På vägen hem slockade Elias på några sekunder, en trött kille. När vi kom hem stannade jag ute en stund, eftersom Elias sov i bilen. Anders var också ute när vi kom, han hade gjort ordning i garaget, nu kan vi till och med gå där inne. Bra jobbat! Efter ett tag vaknade Elias, han ville också lapa lite av den sol som fanns idag. 


På eftermiddagen var vi bara inne och tog det lugn. Anders åkte på träning, och Elias och jag fortsatte med inne myset. Till kvällen vid sex tiden började våran kvälls vana. Bad, tandborstning, lek, soffan med välling och sedan sängen. Idag gick nattningen bra! Börjar undra om han sover för mycket på dagen? Idag sov han nämligen mindre än vad han gjort dagarna innan. Ja, nej jag vet inte...


Nu är det soffläge som gäller!

Av Johanna Östlund - 28 mars 2012 22:16

Ikväll vann jag en auktion på tradera, ett par skor till Elias. ÄNTLIGEN! Precis sådan jag har kollat på, och nästan klickat hem från nätet. Skomärket är vincent, ett helt underbart skomärke med super fina skor. För 114:- blev skona mina! Ser knappt använda ut. Nu får vi hoppas att han kan ha dem, är nämligen lite osäker på storleken.


 


I min lilla tradera hysteri kom jag på ikväll, eller jag har tänkt på det ett tag men satte det i verk ikväll, att jag själv ska prova att sälja barnkläder där. Känns lite tråkigt! Men jag vet med mig själv att har jag inte använt dem till ett barn kommer jag inte göra det till nästa heller, om det nu blir något/några. Ska prova och se om det är någon som nappar. Går det bra blir det nog att sälja lite mer, annars är ju klädbytardagarna ett sätt att bli av med lite kläder. Återstår och se!

Av Johanna Östlund - 28 mars 2012 19:42

Både igår och idag var Elias väldigt svår att natta. Undra om det har någon med att vi ställde fram klockan? Det har blivit ljusare på kvällen, vilket blir att det bli ljusare i rummet han sover i. Det verkar som att han inte kommer till ro när det är ljust och man försöker få honom att sova inne. Satte en mörk filt över fönstret och igår kom dörren in, så den stängdes så klart. Ändå blir det inte samma "mörkhet" som det var innan. Undra om en rullgardin täcker bättre? Ja något måste göras, det kommer att var ljust ute när nattningen sker i några månader. 


Nu sover i alla fall lilleman och det är mamma-egen-tid nu! Får se vad jag hittar på.? Den vanliga kvälls plock rundan, hänga en tvätt och äta något. 


Trevlig kväll!

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards