johanna--ostlund

Alla inlägg under oktober 2013

Av Johanna Östlund - 30 oktober 2013 23:04

Vi har redan kommit till onsdagen. Dessa två dagar som gått har verkligen sprungit ifrån mig. Vips blev det onsdagkväll...


Igår började jag dagen med ett förmiddagspass på jobbet. Jobbade min gamla arbetskamrat. Då längtar man tillbaka på det som varit, vill ha det igen. Nu är läget som det är och jag hoppas att allt löser sig tillslut. 

Innan jag for hem stannade jag snabbt till på jysk. Lite shopping... Rullgardin till vårat sovrum. Behövligt! Förstår inte varför vi inte köpt det tidigare. Bara Elias rum kvar. Stolsdynor till stolarna i köket. Blev riktigt mysig. Har tänkt på det ett tag och nu fick jag fingrarna ur när det var lite rea på dom som passade bäst in hos oss. Och lite tyg.

När jag väl var hemma rullade eftermiddagen och kvällen på. Började med ett litet "projekt". Virka en julmatta. Vet inte om jag tagit mig vatten över huvudet. Återstår att se. Ångrar bara valet av tyg, det som de skulle vara, går inte att dra isär så det tar en evighet att klippa till alla dessa remsor. Det blev årets hitte på. 

Natten blev desto jobbigare. Precis när vi lagt oss tycker Ida att det är dags att vakna och vägra somna om. Åååå NEJ! Var bara att kliva upp igen. Satte henne framför tv och själv la jag mig i soffan och somna. Där blev jag visst hela natten. Dock hade Anders i alla fall bärt Ida till sängen när hon somnat. 


Imorse var jag trött efter en natt på soffan. Tog hela förmiddagen innan jag var människa. Badade Ida och sen kom frisör mamma på besök. Äntligen slipper hon luggen i ögonen igen. Dessutom blev jag rätt nöjd med tanke på att det var bara tredje gången i hela mitt liv jag sätter en sax i ett hår. Sen var det dags för Ida att sovamiddag. Som hon sov, två timmar. Medans pysslade jag med mattan. 

När eftermiddagen kom åkte vi till stan för en liten handling. Anledningen att vi åkte dit var att vi behövde nya flask nappar till Ida. Våra dumma kattungar tycker att det är en rolig syssla att bita sönder dess. Jag blir galen! Hittade lite annat smått och gott med, bland annat en sak till Elias paketkalender. Köpte med oss god mat hem som Anders tillagade. En bra köttbit, klyftpotatis, sparris och svamp. Gott! 

Sen kom kvällen. Ida la sig. Sen dess har jag igen pysslat med mattan. Hoppas bara att jag orkar göra klart den. Kommit ca 40 cm så det är lite kvar. 


Nu tror jag att det får bli sängen. Trött tröttare tröttast...


   

Av Johanna Östlund - 28 oktober 2013 20:00

Ännu en ny vecka har dragit igång. Min älskade ledigvecka har börjat. Nya möjligheter sägs det.


Dagen började lugnt. Anders hade gått upp med Ida. Ska jag vara ärlig hörde jag inte det. Annars hör jag allt under natten. Så det blir lite spring. Vaknade jag pigg och utvilad halv åtta åtta. Riktigt skönt! Som sagt en lugn och mysig morgon här hemma. 


Framåt mitt i dagen hörde bilverkstaden av sig, Anders bli var färdig. Då beslöt vi oss för att åka till stan. Blev en hel del shopping. Julklappar bland annat. Lite saker till Elias adventskalender. Hade lite förträngt den i år, men lika bra att göra lika som förra året och göra som dom gör hos hans pappa. Så får det bli. Innan jag for hem åkte jag och hämtade ut paket. När jag kom hem hade Anders fixat mat. Gott! 


Sen har eftermiddagen rullat på. Anders städade i tvättstugan. Jag tvättade min bil, dock bara utvändigt tänkte göra invändigt också men det får bli en annan dag. En hel del mys med Ida. Min lilla underbara unge! 


Halv sex hoppade hon i säng. Sen dess har det vart lugna gatan. Fick ett underbart samtal från min underbara son. Han skulle tydligen ringa mamma. Han ville att jag skulle komma dit och kolla lite bara. Underbara unge! Tänk om man bott lite närmare hade man faktiskt kunna umgås lite fast han är hos pappa. Leka i lekpark eller nått sånt. En liten julklapps inventering har jag gjort. Känns bra, läget under kontroll.


Nu är det lite soffmys framför drömkåken. En lugn kväll och inte allt för sen. Klockan ringer halv fem imorgon.


 

Av Johanna Östlund - 27 oktober 2013 19:11

Fy sjutton vad skönt det känns just nu. Ledig! Äntligen helg, eller vad man ska säga. Ledig en veckan förutom på tisdag då har jag tagit på mig att jobba extra. Lite extra kosing så där inför jul. 


Att sova en timme extra gjorde inte speciellt mycke. Trött i alla fall. Tröttheten har följt med hela dagen. Efter ca halva skiftet började jag även få ont i huvudet och må illa. Men så fort jag gick upp och bytte om försvann allt. Skönt! Efter tolv timmar på en arkmaskinen är man rätt slut. Tur det bara sker en dag var tredje vecka. Annars gick det bra på jobbet...


När jag kom hem hade Elias precis åkt. Gör lite ont i mammahjärta att inte ens få säga hejdå. Men så är det. Ida blev i alla fall glad av att se sin mamma. Lilla lilla góunge. Lite mys och stå övning innan det var dags för tjejen att lägga sig. Nu är det lugna gatan, rätt skönt om jag får säga så. För min del blir det en lugn kväll. Trött trött trött...


Älskar mina goa ungar! Vad skulle jag göra utan er!


 

Av Johanna Östlund - 26 oktober 2013 23:30

Lördagen kom och gick lika fort. Snart var den här helgen över. Längtar fast ändå inte. Ledigvecka men utan Elias, har knappt hunnit träffa varandra. Nej den här skiftgången passar inte varannan vecka liv.


Imorse gick jag upp med Ida halv åtta. Började direkt att göra smörgåstårta, blev så sugen på de igår. Han precis klart tills der var dags att åka på jobbet. Under tiden kollade Ida på tingeling och sprang runt i gåstolen. En rätt bra början...


På jobbet gick det bra. Jag hängde bara med, känns så när man inte kör maskinen. Ingen direkt koll. Skönt med bara ett åtta timmars pass. 


Hem hem hem.... Fick träffa båda barmen innan de somnade på tok för sent. Tog tillvara på varje minut med min älskade son. Vet inte om jag hinner träffa honom imorgon innan han åker till sin pappa, eftersom jag jobbar till klockan sex. Mys med barnen, smörgåstårta och godis har våran kväll bestått av. 


Nu är jag så jäkla trött. Sängen skriker efter mig. Tur jag får sova en timme längre! Längtar efter ledigt.....


Av Johanna Östlund - 25 oktober 2013 20:48

Fredagen börjar lida mot sitt slut. Vips har snart den här veckan gått. Vad har jag gjort? Jo jobbat jobbat jobbat och jobbat.


Morgonen och förmiddagen hemma gick fort. En liten sovmorgon efter att ha sovit på soffan med Elias sedan halv fyra. Dålig vana att vakna när jag göra mat åt Ida. Vakna rätt pigg. Gjorde i ordning mig för dagen. Sen rullade allt bara på. Lek med Elias. Byggde pärlplatta. Elias var ute en stund själv när Ida sov. Allt han frågade om hela morgonen var "åka mormor snart?". Jo han hade visst ändrat sig. Han ville mer än gärna åka till mormor och morfar.


Mitt i dagen begav vi oss. En stolt kille som sa till Ida "bara stor killar åka mormor och morfar". De skulle åka och bada och ha fredagsmys. Kan tänka mig att det inte går någon nöd på honom.


Två timmar kvar tills jag slutar. Heja heja!


 

Av Johanna Östlund - 24 oktober 2013 15:12

I natt fick jag en jobbig natt. Elias vaknade klockan fyra och kunde inte somna om. La oss i soffan och kollade film. Jag somnade och Elias hade stökat runt med att byta film varannan minut (såg det ut som), tagit av sig blöjan och donat på. Ops! Sen när jag började kvikna till sov han i soffan. Gounge!


Förmiddagen sprang iväg som vanligt. Mys med barnen. När vi alla var redo för dagen for vi till affären och fyllde på skåpen här hemma. Sen var det inte många timmar kvar. Började göra mat. Snabbt och enkelt med köttfärssås. Vi åt och lite mys efteråt hanns med. Elias blev idag också ledsen när jag for. Lilla lilla vän. Snart måste det bli bättre!?


Nu är det jobb för hela slanten tills sent ikväll. Apropå jobb. Kännt att det liksom aldrig kan gå som jag vill. Just nu har jag lite medvind ändå. Fick besked om att jag fått förlängt tills sista januari och kunde troligtvis bli ännu längre. Vilket känns toppen. Nu har jag en plats.... Får jag inte jobbet som jag sökt och var på intervju finns det ju en liten chans att jag kanske blir kvar här nere ändå (i och med pensionsavgångar nästa år). Liten sten släppte.


 

Av Johanna Östlund - 23 oktober 2013 19:25

Den där helt underbara julen börjar ploppa upp allt mer i mina tankar. Oj som jag ser framemot december. Den där stämmningen som blir under advent. Magiskt!


Jag skulle vilja julpynta och bara känna den där sköna känslan genom hela december. Sen har vi julafton! Första julen med Ida. Roligt att se hennes reaktion på allt. Dessutom får jag spendera julen med min lille älskling. Det kan alltså inte bli bättre. En underbar dag med HELA familjen plus släktingar!


Julklapps köpen är jag så gott som klar med. Hur skönt är inte de? Bara en julklapp till Anders som fattas. Jobbigt att han fyller år och julafton på samma månad. Svårt att komma på nått bra. Men som sagt så gott som klar. (I år har jag bestämt att barnen inte ska få så tok mycket julklappar som Elias fått andra år. Någon måtta måste det vara när dom blir fler och fler.)


Annars har dagen vart bra. Intervju på jobbet på morgonen. Lagomt trött! Imorgon blir det sovmorgon! Sen har jag mest myst med barnen. Lite lek inne på Elias rum. Anders föräldrar kom förbi en sväng på förmiddagen. Elias blev ledsen även idag när jag for, dock inte lika mycket. Hoppas att han snart förstår att mamma kan inte alltis vara hemma. Får se om han åker till mamma och pappa på fredag. Jag kommer ändå inprincip bara jobba. Fast han har sagt att han inte vill. Vi får se, hinner nog ändra sig. Nu är det arbete till elva som gäller. Jag längtar redan efter sängen.


  

Av Johanna Östlund - 22 oktober 2013 18:53

Gårdagen hade gått bra för Anders. Ja kanske förutom att Elias vägra sova och var fortfarande vaken när jag kom hem halv tolv. Han skulle minsann vänta på mamma. Fast i och för sig tog han sig en väldigt sen middagslur, mellan fem och sju. Hoppas att han kommer i säng ikväll i alla fall.


Morgonen och förmiddagen har sprungit förbi. Vaknade klockan åtta av att telefonen ringer. Elias vaknade då också, som nog egentligen hade behövt sova en stund till, i och med den sena läggningen. Gick upp och umgick med barnen. Anders for till sina föräldrar och fixa nått med en ny tv. Kom hem precis tills jag skulle åka till frisören. Idag tog jag farväl av mitt långa hår. Sån skön känsla! Fast jag hatar den nyklippta och liksom perfekta känslan på håret. Någon dusch och sen känns det bra igen. Vart faktiskt nöjd. Inte ofta jag gått nöjd ut från en frisörsalong. När jag kom hem var det dags för Ida att sova. Elias och jag gick ut en sväng. Gick till skogen och pangade älg, Elias jobb säger han. "Skjuta en stor älg jag mamma". "Kolla mamma - blodig!". När vi kom in var det dags att göra sig i ordning och åka till jobbet. En ledsen Elias som tycker att mamma skulle stanna hemma. Förklarade att jag måsta jobba för att jag ska ha råd och köpa leksaker åt han och Ida. Jag fick då svartet: "Mamma behöver inge leksaker jag. Du stanna hemma.". Min lille älskling! Blir nog bättre sen när både han och Ida börjar dagis.


Det är alltså jobb för mig fram till elva. Sen ska jag hem och gosa ner mig i sängen bredvid världens underbaraste son.


      

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards