johanna--ostlund

Alla inlägg under juni 2019

Av Johanna Östlund - 29 juni 2019 21:33

Lördagkväll och helgen är här. Återigen har veckan gått i raket fart. När kommer tiden gå lite mer i lagom takt igen? Eller blir det bara värre??


Den här veckan har det vart fotbollsskola för Elias. Spela fotboll, umgås med kompisar, göra roliga saker och vattenkrig. Kan väl sammanfatta vecka. Som avslutning fick dom sina saker (fotboll, vattenflaska och tröja). Nöjd och glad kille. Vi har under tiden roat oss på olika vis. En dag åkte vi hem till mamma efter att vi vart på stan en snabbis. En annan dag åkte vi hem till Sofia och nästa gjorde vi bara en handling och åkte hem. Sista dagen blev det stugmys. Ja till och med en övernattning. 


Det blev ett mysigt dygn i stugan med mamma, pappa och alla syskon. Slutet blev kanske inte det bästa. Men jag var helt enkelt helt slut. Dålig sömn och gnälliga barn. Ge mig styrka liksom. Men nu när man ser tillbaka var det ändå bra. Men fy tusan vad skönt det var att komma hem. Inte samma passande. Och jag gick faktiskt och la mig. Att fungera på tre fyra timmars sömn gör jag helt enkelt inte. Borta bra men hemma bäst!!


Idag har jag vart på PerfectHome storparty. Ett tillfälle där man kan se allt och shoppa. Men även vinna saker. Umgås med härliga människor. Energipåfyllnad helt klart! Känslan när jag satte mig i bilen var tacksamhet. Jag lyckades kamma hem topp 1. Alltså den som haft störst försäljning på partyn under våren. Även flest partyn lyckades jag vinna. Och sen för att jag är guldvärdinna. Så himla mycket fint fick jag med mig hem. När hon liksom prickat in på det man gillar och verkligen känner att det här vill jag ha. Materielkärlek! 


Eftermiddagen och kvällen har vart lugn. Dom stora barnen åkte till Sågtäkten en stund. Vi vuxna har smuttat på ett glas vin. Mysigt!!!


         

Av Johanna Östlund - 23 juni 2019 17:35

En härlig midsommarhelg har passerat. Och nu taggar vi inför en ny vecka med fotbollsskola och härligt sommarväder (hoppas vi). Heja heja sommaren!


Midsommarafton blev lugn och fin. Lite oplanerat fick vi besök av Elias pappas familj som skulle hämta honom. Men innan dom for hann vi både äta en sill lunch och öppna bubbelflaskan. Barnen hann leka en massa och Agnes fick premiärbada i sin nya minipool. Ja även Elsa tyckte att den var bättre än vattenspridaren. Så himla mysigt var det!


     


Gårdagen blev en lugn historia. Vi liksom bara lullade på här hemma. Underbart! Och förberedde inför dagens kalas. Men annars var det bara lugnt, mysigt och skönt.


Idag blev det ett års kalas för Agnes. Lillgumman, jag kan fortfarande inte riktigt förstå att du är ett år. Vi fick en fin kalas dag. Innan alla kom förberedde jag det sista. Sen var det fullrulle. Grillat med hemgjord potatissallad bjöd vi på med tårta som efterrätt. Men kalasbarnet fick nöja sig med glass och frukt (jäkla mjölkallergi). Fina presenter fick hon - tack så mycket för allt. Sen alla åkte gick luften ur mig och nu har vi bänkat oss i soffan.


                     

Av Johanna Östlund - 19 juni 2019 07:58

Grattis Agnes 1 år idag!!!


Jag kan faktiskt inte förstå att ett år redan gått sedan hon kom till oss. Våran lilla glädjespridare! 


Det var en turbulent tidig morgon den dag hon kom. Vid midnatt gick vattnet (i sängen). Sedan tog det någon timme innan det satte fart och som det satte fart. Från noll till hundra, kändes det som. En timme hemma med värkar som kom konstant vågade jag inte stanna hemma längre. Så vi åkte in till sjukhuset. Men inget positivt - 2 ynka cm öppen. Och jag fick höra att här kommer det nog inget barn idag, Luften gick ur mig och jag kunde verkligen inte tänka mig att ha så där ont en hel dag. Det enda positiva jag kände var att nu hinner jag få bedövning. Att jag ens kunde tänka tanken! En timme senare var förlossningen i full gång och våran lilla Agnes kom till oss. 


Nu ett år senare har vi en glad liten tjej. Som dock fick feber igår ikväll, antagligen av vaccinet. Som så klart fick vakna av skönsång och paket. Glad och trött!!


 

 

       


Av Johanna Östlund - 18 juni 2019 21:22

Gokväll!! Och hej vad tiden går. Dagar och veckor bara rusar iväg känner. Kommer det någonsin lugna ner sig??

Vi har tagit sommarlov nu. Hur härligt är inte det? Super!! Ida sa hej då till sitt dagis förra onsdagen. Lämnade en liten present som tack för alla dom här underbara åren. Sedan gick hon med huvudet högt och kände sig nog väldigt klar med dagiset. Däremot hade nog den här mamma mer separationsångest än henne. Det kändes otroligt sorgligt. Men som tur är börjar Agnes till hösten. Så vi har inte sagt hejdå fär sista gången. Tur för mig!

På torsdagen var det dags för min stora kille att ha skolavslutning. Regn och rusk. Med härligt ändå. Men något kort på min fina kille blev det inte. Men härligt jobbat ändå. Nu är ettan över och andra klass väntar till hösten. Stora fina killen!!

Med sommarlovet kom även värmen. Så starten blev helt underbar. Vi har solat och badat. Till och med Agnes tog sitt första dopp i Sågtäkten. Lite kallt, men ändå lite roligt. Dom stora har badat där flera dagar på rad nu. Tur vi har deras pool.

Vi har även hunnit med att fira Agnes lite med hennes farmor och farfar och faster med familj. Så fina saker. Tack så himla mycket. Samma dag drog Agnes och jag till Sundsvall för lite student firande också. God mat och härligt umgänge.

Nu ikväll har vi förberett lite inför den STORA 1-års dagen imorgon. Ja tänk att våran Agnes blir ett år. Sjukt om du frågar mig. Kom hon inte nyss?
Vi har även hunnit med ett års kontroll idag oå BVC. Allt såg så bra ut. Ja förutom att hon är liten då. Vi ska försöka att ge lite mer att äta. Hur nu det ska gå? Aja hon mår bra och växer det är huvudsaken. Med mjölken fick jag lite mer kött på benen. Vi skulle köra ett halvår för att sedan börja introducera igen. Jag hoppas att hon sen kan äta mjölk igen. Håller alla tummar och tår!!.

Av Johanna Östlund - 9 juni 2019 19:06

Återigen har veckan bara sprungit iväg, söndagen är här igen. Ja jisses hur ska man hänga med i svängarna.? Nu kan vi väl få hinna njuta lite...

Vi började veckan med att köra vilse i Bergsjö. Hur kan man ens göra det? Ida hade genrep inför dansuppvisningen, men hann inte dit utan körde helt fel hela tiden istället. Tillslut lära jag fråga var det låg. Då kom vi fram tillslut. När hennes grupp var på vägen hem. Snackars barn!! Men alltså vad gör man.? Jag försökte verkligen. Men gick helt enkelt bet.

Men tisdagen kom och nu hade vi stenkoll. Ida var lite nervös. Men hon skötte sig hur bra som helst. Dom var så duktiga. Men innan vi kom iväg hände det som inte får hända. Ja enligt mig i alla fall. Agnes och jag packade in oss i bilen som vanligt för att åka och hänta Elias på skola. Vi hann inte mer än till Stamnäs när en röd triangel började lysa i bilen. Fan fan fan!!! Ringa mamma och in på bilverkstaden. Där tog fom glatt emot oss. Tror jag det. Nej men dom är alltid så vänliga där och gör allt för att kunden ska bli nöjd. Där fick den sova över natten. Pappa var snäll att hämta Elias på skolan. Och sen brummade vi i väldans fart för att hämta Ida. Rolig dag!!

Under onsdag förmiddagen var bilen äntligen klar. Hurra!! Att åka utan ac är fasiken inte roligt. Hur klarade man det förr?? Och räkningen blev inte så farlig heller. Min lyckodag! Det firade vi med att åka och shoppa två nya stolar till altanen. Ja eller komplettera rättare sagt kanske.

På torsdagen var det sveriges nationaldag och min älskade mammas födelsedag. Vi hade bestämt att barnen skulle sova över hos dom. Så mitt i dagen åkte vi. En härlig dag på mössön blev det. Soligt och varmt. Bad och glada barn. Ja den här veckan har verkligen levererat kanon väder. Framåt kvällen åkte vi hemåt.

Helgen blev lugn och skön. En massa sol. Barnen har badat i Sågtäkten. Ja så där som det brukar se ut. En fin och härlig vecka om andra ord.

Av Johanna Östlund - 2 juni 2019 22:07

Jisses vad tiden har flugit iväg. Jag hinner inte med! Dagar och veckor har verkligen rusat fram med både det ena och det andra. Ibland behöver man ha fler timmar på ett dygn.

Vad har vi nu gjort? Ja det frågar jag med mig också. Minnet är bra men kort. Och förvirringen är total.

En dag var Ida, jag och Agnes på stan med min mamma och syster. Lite shopping och sushi middag. En sån där dag man har kvar länge i minnet. Mysigt!

Ida och jag har vart och besökt hennes skola. Snacka om att jag har en tjej som är skolsugen. Hon räknar ner dagarna hon har kvar på dagis. Som just nu står på fyra. FYRA!!! Ja det är helt sjukt att min lilla Ida ska börja skolan. Tur att Agnes börjar dagis så vi får äran att var kvar på världens bästa dagis ett tag till. Hade nästan inte klarat av att lämna dom... Men det känns toppen med skolan och allt. Vi har känt oss så välkomna. Även där känns det bra i hjärtat, helt klart.

Vi har även hunnit med att fira våra mammor - morsdag. Det blev middag hemma hos mamma och pappa. Och fika hos Anders mamma och pappa. Och glada blev dom för det lilla dom fick. En liten uppskattning! Även jag hade turen att få några blommor. Uteblommor som jag fick välja själv. Tack mina fina barn! När vi hämtade Elias hade han (eller snarare Sara skulle jag tro) köpt en ros till mig. Tack min älskade kille! Som du betyder för mig.

Den här veckan har gått utav sig själv. Vi började med lite skola och dagis. Kortvecka och redan på torsdagen gjorde hela familjen helg. Vädret har vart så tråkigt och regnigt att man haft noll energi. Tröttheten var ett faktum. Men lite skräp fick vi iväg på tippen. Och idag har jag haft Perfect Home party här hemma. Lite glädje och solsken. Hurra! En mysig stund med fina människor. Och nu väntar vi spänt på leverans. Alltid lika spännande.

Nu kör vi nedräkning! 6 dagar kvar i skolan och 4 dagar kvar på dagis. Innan ett långt och härligt sommarlov tar vid. Så nu ska även jag försöka njuta av den sista tiden som mammaledig. Ja tänk om ca 2 månader ska jag börja jobba med allt vad det innebär. Nytt jobb, nytt ställe, nya arbetskollegor och ja allt nytt. Så nu håller jag tummarna för att jag gjort rätt beslut.

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards