johanna--ostlund

Alla inlägg under augusti 2019

Av Johanna Östlund - 21 augusti 2019 19:29

Vardagen är tillbaka... Med både glädje och värme har vi alla tagit emot den med öppna armar. Eller så var det bara jag?

Som alltid rusar tiden iväg.

Förra veckan var det dagisinskolning för hela slanten. Agnes verkar verkligen trivas. Det förstår jag - världens bästa dagis. Så det gick alltså över förväntan. På torsdagen var Ida och jag med bara en timme. För sen skulle vi hälsa på hennes skola. Där gick det super bra. Lite nervositet verkar lagt sig. När vi var klara och tänkte åka till Agnes blev vi hemskickade. Lika på fredagen var hon ensam där. Lillagumman som liksom blivit en stor liten tjej.

Lite kalas hann vi med i helgen. Pappa och Charlie har fyllt år så vi firade båda. God mat, gott fika, trevligt sällskap, svampplockning, begagnade kläder och lite sånt där. Ja allt mellan himmel och jord.

Vi började veckan med att börja skolan. En pirrig Ida skjutsade jag iväg. Men jag var inte orolig. Hon är ju våran tuffa tjej! En timme var Agnes och jag kvar innan Ida tyckte att vi skulle åka. Även för Elias hade det gått bra. Idag blev det premiär på fritids också och det verkar ha gått bra för båda. Hurra vad enkelt detta gick.

Jag har börjat jobba. En lugn och skön dag. Men fy så trött jag var. Alla nya intryck nya folk hela tiden. Men det blir nog bra. Känns inte allt för jäkligt än i alla fall.

Min tanke är i alla fall att det är skönt att vara igång. Du är så välkommen vardagen!

Av Johanna Östlund - 11 augusti 2019 19:01

Hallå juli vart tog du vägen? Hur kan vi redan vara inne i andra halvan av augusti? Vardagen kryper sig allt närmare. Roligt, spännande, skönt och lite nervöst. Snart är allvaret verkligen här!

Dagar flyger iväg och vi har väl hunnit med både det ena och det andra. Så som leos lekland, kompiskalas, hjälpa till att flytta, begravning, trolska skogen, mys, shopping och säkert tusen andra saker också. Vi har helt enkelt försökt krama ur det sista ur sommarlovet.

Imorgon börjar Anders jobba och Agnes ska på sin första inskolnings dag på dagis. Som sagt allvaret närmar sig med storm steg!!

Mitt i allt planeras det för dop. Ja äntligen ska vi döpa Agnes. Även Charlie och Benjamin ska döpas samtidigt. Alltså jag verkligen älskar sånt. Planera och komma på. Jag hoppas att vi kommer skapa en magisk dag till dessa underbara barn. En sak jag alltid drömt om är att någon ska sjunga. Det har liksom aldrig blivit av eller runnit ut i sanden. Nu när det är sista gången så SKA jag verkligen fixa det. Så är det någon som känner någon som kan sjunga och spela? 22 september är dagen...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards