johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 24 april 2017

En vecka rusade iväg

Av Johanna Östlund - 24 april 2017 08:06

Godmorgon måndag och sista veckan i april. Ja här sitter jag och försöker vakna till med en kopp kaffe. 


Veckan rusade verkligen iväg. Jag hann verkligen inte med. Jag hade som sagt lång vecka på jobbet, jobb hela veckan. Och barnen hann jag bara träffa på förmiddagen. Och dom bestog av blandad kompott.


Jag hade tagit mig i kragen och fixat tid för däckbyte. Men innan det var dags för mitt däckbyte måste vi åka in till stan för att lämna däck till Anders som också skulle byta och fixa nått mer på sin bil. Inte nog med det trodde jag att det var nära för ett besök på verkstaden för min bil. Sidospegeln höll på att lossna, själva spegeln alltså. Efter någon dag kunde jag se att det nog bara var att limma fast den igen. Och mycket riktigt så var det. Vilken tur för mig.


Barnen han bara skrapa ihop en dag på dagis. Som alltid kommer det nått ivägen. Anders slutade tidigt. Ida blev lite förskyld och jag tyckte det var bästa att hon fick vara hemma eller ja hemma hos mormor och morfar. Dom fick även vara med moster Sofia en dag. Ja så kan det gå. 


Jag var alltså på jobbet till sena kvällen. Vilket gör mig extremt trött. Men det går. Bara barnen kunde sova lite längre på morgonen hade det vart riktigt bra. På jobbet har det vart bra. Jag slutade till och med lite tidigare igår. Det var otroligt skönt. Men kan vi inte köra så är det väldigt meningslöst att stanna när vi får stämpla ut kvart över fem utan avdrag på lönen. Då gör man ju det. 


Att lämna Anders hemma själv en ledigdag är farligt. Då kan det hända saker. Samma visa igår. Vips hade vi visst en dörr in till tvättstugan från hallen. Ja att måla så mörkt blev inte bra. Vi går tillbaka till vitt. Och kanske att jag får min vilja igenom att ha en garderob där inne - stilrent. Och en ny dörr för ljusinsläpp. Ja det blir nog bra.


Idag tar vi oss en hemmadag. Vi ska städa och greja. Dessutom ser det ut att bli finväder så vi kan nog gå ut en stund också. Sedan resten av veckan har vi en hel del inplanerat. Föräldramöte inför skolstarten till hösten, klippahåret, möte på jobbet, kalas och säkert nått mer.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards