johanna--ostlund

Alla inlägg under april 2013

Av Johanna Östlund - 4 april 2013 21:02

NU vill jag att min älskde dotter ska bli fri från sin förkylning. Jag vill ha min "vanliga" Ida, som hon hann vara någon vecka innan helvetet bröt ut igen. Vi saknar dig!


Igår bara åt och sov hon hela dagen lång. Tyckte dock att pipande ljudet som hörs när hon andas att det var värre. Men antar att det inte är så farligt som det låter eftersom hon lät så när vi var till doktorn också. Idag har hon inte alls vart nöjd. Grinat mest hela dagen. Bara bil åkande och vagn åkning har gjort så hon kunde sova. Tycker att pipande har vart lite bättre idag, skönt. Äter bra gör hon igen också. 


Är hon på bättringsvägen mån tro? Vi får hoppas på det. För som sagt nu vill vi ha våran "normala" Ida igen.

Ida
Av Johanna Östlund - 4 april 2013 20:44

Idag började Anders sin rätt långa period som kock. Vilket betyder att jag får vara själv med båda barnen under dagen. Man kan ju säga att det kunde börja bättre. 


När jag är själv har ALLTID någon av barnen en dålig dag. Idag var det Ida. Hon har grinat mest hela tiden. Därför måsta jag hitta på saker som jag vet att hon sover av. Därför blev det en sväng in till stan. Skulle ha grädde till maten och då fick det bli Ica Maxi som har lite roligt att kolla på. Hade även sett att de hade rea på kepsar, som skulle bli perfekt till Elias i sommar. Blev att vi köpte två stycken för hundra kronor. Egentligen hade jag tänkt köpa en solhatt åt Ida men de var bara stora storlekar. Där dödade vi en och en halv timme. Sedan blev det hem och en liten vila, Elias somnade i bilen och fortsatte sova när vi kom hem. Men Ida bara grina att jag trodde att jag skulle få nått fel. Därför kom jag på att vi kunnde gå till pizzerian och posta ett paket som skulle postats för länge sedan. Så fick det bli och när vi ändå hade kläderna på oss stannade vi ute ett bra tag sedan vi kom hem. Ida sov ute i vagnen och det gick rätt bra för det mesta. När vi var ute kom Anders hem. En sten lättade från hjärtat. Äntligen är vi två som kan ta hand om barnen. Får så dåligt samvete för Elias när jag bara säger "måste ta hand om Ida". Ååå vad jag längtar tills hon blir lite äldre och kan roa sig själv.


Sedan har eftermiddagen och kvällen bara rullat på. Ja svisch så hade tiden gått. Lek. Mat. Youtube tittande. Glass ätning. Bad. Kvällsfika. En liten olycka. Och hopp i säng. Nu myser vi i soffan i lugnet. Båda barnen sover. Jag måste erkänna att det är lite skönt. Men om en inte allt för lång stund blir det nog sängen för mig med. Tidiga mornar gör att även kvällarna blir tidiga. 

Av Johanna Östlund - 3 april 2013 19:17

Just nu är det en hel del nytt som händer i Elias liv. Nya steg - till en stor kille.

Förra veckan började Mattias och Sara med att han bara fick ha napp till vilan mitt på dagen och när han ska sova. Kände att det var lika bra att göra samma här. Så att det blir lika hos båda. Än så länge går det bra. Ibland när han blir ledsen och vill ha napp säger han att han ska vila. Men det går inte mamma på. Duktig kille!

Han har även börjat "pottränat" lite här. Försöker få honom först och främst att vilja vara utan blöja. Och det går bättre. Men han har nog svårt att känna när han är nödig. Påminner och påminner men ändå kommer det på golvet eller i kalsongen. Bara idag har han kissat på sig två gånger och bajsat en gång. Dock har han vart utan mer än vanligt. Är han mogen eller ska man vänta? Känns som att han blir generad också när det händer en olycka även fast vi säger att det inte gör nått och att det händer alla. Försöker lite till för att se om allt faller på sin plats.

Vi skulle även behöva ta tag i sovningen. Ändå sedan vi flyttade upp sovrummen har han sovit i vår säng. Han vill liksom bara inte sova i hans rum vet inte varför. Ska göra det mysigare och sedan kanske det går bättre. Kanske är för att han är ovan att sova i det rummet också. Men det här väntar vi med ett tag, inte allt för länge bara.

Som sagt mycket som händer och sker. Vi tar en dag i taget och hoppas på fina framsteg. Min älskade stora prins!

Av Johanna Östlund - 3 april 2013 11:03

Vilken mysig morgon! Först var det bara Ida och jag. Ja vi har vart vaken sedan klockan fem. Urk! Nu börjar jag hitta orken även om jag känner mig lite trött. Ja vi myste i soffan... Dock somnade Ida lite till och från. Sedan vid sju tiden var det någon som ropade mamma där uppe. Hämtade ner en gó och glad Elias. 


När han kom ner hade Ida somnat och jag kunde ägna tiden åt honom. Vi satte igång och lekte i lekrum nästan på en gång. Han sprang i bara kalsonger hela morgonen. Sedan hände en olycka. Jag hade vart dålig att påminna honom om att han inte hade blöja. Då fick det bli ett bad. Ett härligt morgonbad! När han var ren och fin dukade vi fram frukost. Oj vad vi vart dålig på det ett tag nu. Men så mysigt det är att börja dagen så. Ändring på det! 


Nu har killarna gått ut i det fina vädret. Även Ida och jag ska nog klä på oss också och få lite sol på oss. Härliga vårväder! 


       

Av Johanna Östlund - 2 april 2013 19:59

Just för tillfället känns det som att nästan alla kläder till Ida är för små. Nått måste ha hänt!? Hon verkar ha spurtat iväg på längden. Nu mera får man dra ihop body för att kunna knäppa. Byxorna slutar alldeles för långt upp på benen. Stor tjejen!


Än har vi knappt nå kläder i den storlek som passar, storlek 62. Hittade bara kläder i 68 på klädbytardagen i Harmånger. Nej nu längtar jag till klädbytardagen som kommer till helgen. Hoppas att vi fyndar lite. Även Elias skulle behöva mer i 98. Så det hoppas jag också på att hitta lite. 


Älskar klädbytardagar!

Ida
Av Johanna Östlund - 2 april 2013 17:36

En lugn och skön förmiddag har vi haft. Lite mys och lek. Sedan blev det affären för att fylla på i skåpen här hemma. För på eftermiddagen väntades besök. Bäst att få allt gjort på förmiddagen alltså. 


Och så kom eftermiddagen. Vilken glädje! Elias sken upp som en sol när han fick se mormor och moster Sofia. Sen första stund var det Sofia som gällde. Mormor fick mysa med Ida. Hon lyssade lite och tyckte vi skulle åka och kolla henne. Så då ringde jag till hälsocentralen och vi fick en tid två timmar senare. Anders, jag och Ida åkte till Harmåger och mamma och Sofia var hemma med Elias. Som tur var lät allt bra, en helt vanliga förkylning helt enkelt. Skönt att veta! När vi kom hem igen kom även Lena en sväng. Lite dop prat blev det och ett datum är förmodligen fixat bara att ringa kyrkan och hoppas att det är ledigt. 


Nu har alla åkt hem. Elias blev så klart ledsen när mamma och Sofia åkte. Men vi tröstade med att han skulle sova där på fredag och då blev det bättre. För tillfället myser Ida och Anders i soffan, Elias diskar och jag fick en stund över till datorn.


En bra dag börjar lida mot sitt slut.

 

         

Av Johanna Östlund - 1 april 2013 21:22

Måndag - ny vecka. Med nya veckor kommer nya tag. Vi får hälsa april månad välkommen också. April vårens första månad. Vi har haft ett underbart väder idag. Varmt & skönt. 


Förmiddagen spenderade vi hemma. En massa mys och bara ha det bra. Även fast vi inte gjorde nått speciellt har tiden gått. Tidiga eftermiddagen åkte Anders på jobbet. En stund senare packade jag & Ida in oss i bilen och for till mamma och pappa. Första och främst för att det var länge sedan vi sågs och vi behövde komma hemifrån. Men även för att jag ville att mamma skulle lyssna lite på Ida. Min personliga sjukvårdsrådgivare. Vi får se hur allt utvecklar sig, om hon blir sämmre blir det till att åka till sjukhuset. På hemvägen hämtade vi Elias, eftersom vi byter veckor för tillfället. Så himla mysigt att få rå om honom en vecka nu. När vi kom hem blev det bad för båda barnen och sedan lite mys i soffan. En rätt ledsen Ida fick jag försöka lugna medans Elias kollade på Byggare Bob. Tillslut somnade hon och vi myste vidare en stund innan det blev sängen. Nu sover båda barnen och jag väntar på att Anders ska komma hem från jobbet. 


En bra dag börjar lida mot sitt slut.

 

 

Av Johanna Östlund - 1 april 2013 11:15

Min älskade lilla familj vad jag tycker om er. Ni betyder så oerhört mycket för mig. Vad skulle jag göra utan er?


 

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards