johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 14 april 2013

Söndag

Av Johanna Östlund - 14 april 2013 11:12

Ja men se där. Då har ännu en vecka gått, och vi har fått den efterlängtade söndagen. Härligt! 


Igår hade vi en riktig hemma dag. Nått som var annorlunda var att vi fick ha pappan hemma. Han som normalt jobbar varje helg. Men denna är han ledig. Dagen gick utan något speciellt hände. På kvällen som oftast kom energin till mig. Jag planterade frön som jag köpte i fjol men aldriga fick tummen ur och plantera. Nu är de i jorden och vi hoppas att det kommer upp fina änglatrumpetar. Kanske inte bästa blomman när man har barn, lite giftig tror jag, men det ska nog gå bra. När jag sedan gick in i vardagsrummet och kollade ut fick vi äntligen syn på rådjuren som finns här omkring. Vi vet att de brukar vara på gården men har aldrig sett dem. Så det var roligt, tre stycken var dom. Sedan blev det dags för Ida att få sig ett kvällsbad, hoppa i pyjamasen och sova. När hon sov fortsatte jag att sätta in kort som jag började med för någon kväll sedan. Nu har jag bara ett år kvar att sätta in! Mycket kort har man. Samtidigt som jag satte in kort spelade Anders och jag super mario. Roligt till en början men sedan började Anders dö och blev sur. Annars brukar det vara jag som blir sur och vill sluta, eftersom jag är lite dåligare i vanliga fall. När vi slutade var klockan REDAN halv elva och då blev det hopp i säng för mig med, bäst att sova så man är pigg när Ida vill upp.


Fick en liten sovmorgon idag. Halv åtta gick vi upp, men det var bara för att Ida fick sin morgon välling i sängen och somnade om. Blev lite mys i soffan innan vi började dagen på allvar. Då tog jag tag i städningen, var nog en vecka sedan vi dammsög och torkade golven så det var dags. Bytte sängkläder. Och städade toan lite snabbt. Rent och härligt. Vad vi ska göra med utav den här dagen vet jag inte. Men det lockar att gå ut en sväng, riktigt härligt och varmt väder idag. Sedan till eftermiddagen ska jag hämta min älskade prins. Mammavecka! 


    Ida mår äntligen bättre. Hostan är som bort blåst. Bara lite snorig. Skönt! Men när det ena blir bra är det nått annat. Nu har hon fått utslag över hela kroppen. Torr! Jag smörjer & smörjer, och byter krämer & försöker men inget gör det speciellt bra. Ni ser hur flammig och röd hon är i ansiktet. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards