johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 17 april 2013

Faderskap plus annat

Av Johanna Östlund - 17 april 2013 13:44

Imorse var det dags att göra faderskap. Så vi åkte allihop till Bergsjö och skrev på lite papper. Snabbt och utan krussiduller! Tyckte det var mer omständigt när jag gjorde med Elias. Kanske har med kommunerna att göra? Så nu är Anders pappa på papper också. 


Vi sa hejdå till Anders som åkte till jobbet där ifrån. Jag och barnen for mot hemtrakten. Ett stopp på affären gjordes då jag märkte imorse att Elias hade bara någon blöja kvar. Vi åkte även till Stocka för att hämta ut ett paket. Mina systra fyller år snart och det var en present till en av dem. Men även Elias och Ida fick en varsin sak eftersom jag inte kom upp i två hundra som man måste beställa för. Elias fick en tröja med döskalle på och Ida två par strumpor. 


När vi kom hem stannade vi ute på Elias begäran. Men oj vad det blåste. Fast det var inte kallt ändå. Härligt med tio plus grader eller vad vi har. Medans vi var ute satt Ida i hallen och sov. Sedan vaknade Ida och då tyckte jag att det var dags att gå in. Men inte Elias! Någon tår och sedan var det bra. Vi gick in och lekte istället. Som var roligt tills Elias ramlade och slog i näsan. Då la vi oss i soffan och myste. Efter ett tag somnade han. Oturligt nog när jag är ensam med barnen hela dagen så är Elias inte riktigt pigg, lite feber. Men men vi ska nog klara det. Som sagt sover barnen nu och jag har gjort korvstroganoff som vi ska äta när Elias vaknar. Sedan kanske vi går ut igen. Lovade att vi skulle cykla och hämta posten idag. 


Hoppas på en lika bra eftermiddag!


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards