johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 17 april 2013

Gårdagen

Av Johanna Östlund - 17 april 2013 13:17

Gårdagen blev en flängig dag. Vi åkte hit och dit, kors och tvärs. Men riktigt roligt att göra nått ibland också.


Förmiddagen spenderade vi hemma. Var ute och lekte. Inne lek. Lite som en vanliga dag helt enkelt.


Vid halv tolv packade vi in oss och barnen i bilen. Första anhalten var leksaksaffären. Oj vad Elias trivdes! Lekte med tågbanan som var uppbyggd och till för att lekas med. Kollade på lite uteleksaker. Skulle vilja haft nått mer... Såg en sparkcykel! Vet inte om han är för liten för det än? Finns så mycket man vill köpa till sina barn. Det vi kom ut med var en väska och vattenpistol till Elias. Nöjd och glad!


Sedan var det dags för BVC. Ida bara växer och växer. Nu väger min lilla tjej 5664 gram och är 57.5 centimeter lång. Ida har blivit grymt torr över hela kroppen näst in till. Så det var bra att vi hade en tid NU. Vi fick en salva utskriven på recept som ska hämtas ut så snart vi får tid. Dessutom kunde jag använda den på Elias så det ska jag göra. Mina torra barn!


Vi besökte även TO´s. Ny kyl och frys är köpta. Härligt! Köket kommer nog kännas lite bättre då. Inte för att jag tycker att det är sååå hemskt, men inte direkt så att man jublar heller. Aja blir nog bra det här tillslut!


När vi ändå var i närheten hade vi bestämt oss för att åka till mamma och pappa. Lite mat var beställd. Vi fick typ kasslergratäng. Gott! Elias tyckte som vanligt om att vara där. En favorit! Provade nya cykeln, hoppade i vattenpölar, fikade och myste.


Innan vi kom hem besökte vi ica maxi också. Lite som fattades här hemma. Men sen kom vi hem trötta och nöjda med en dag ute på.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards