johanna--ostlund

Alla inlägg under december 2011

Av Johanna Östlund - 15 december 2011 15:19

Man har tänkt, funderat, bestämt sig och väntat och väntat och väntat. Men idag blev allt klart! Jag är överlycklig!

Av Johanna Östlund - 14 december 2011 21:18

Snart har denna dag också gått. Sitter på jobbet och väntar på att få åka hem. Lite trökigt nu eftersom vi står stilla på grund av att vi inte har några rullar. Annars har det gått bra på jobbet.


Innan jobbet myste jag med min son! För nu får jag inte träffa honom förrens på fredag en snabbis, sedan åker han till pappan i helgen. Ta vara på de få stunder som finns. Men kanske hinner ge honom en snabb puss på vägen hem. Ska nämligen hämta lillasyster hos en kompis och skjutsa hem henne. Sedan blir det väl hem och mysa med Anders innan jag stupar i säng.


Trevlig kväll

Av Johanna Östlund - 13 december 2011 19:02

Idag tänkte jag att dagen är här. Dagen då Elias ska sova i sin säng. Och detta skulle inte gå att diskuteras. Nix pix! Som jag gissade skulle det protisteras rejält, som det gjorts förut då jag provat. Men idag gav jag inte med mig. Även om jag tycker att det är jobbigt att han grinar hysteriskt. Efter många sittande, stående och lägga tillbaka honom så kom han faktiskt till ro. Han förstog nog att det inte skulle gå. Sedan somnade han som den finaste prinsen i världen. Nu ska detta bli en vana! 


Mamma är stolt, glad och samtidigt lättad. Hur mycket man än vill ligga och mysa med honom på natten så är det påfrestande också. Man sover inte alls bra och speciellt inte nu när han börjat krypa iväg, ligger liksom på aga. Hoppas att han tänker sova hela natten.


 

Av Johanna Östlund - 13 december 2011 15:02

Sista förmiddagen gjord och bara fem dagar kvar. Dagen idag har vart upp och ner på jobbet. Det började mindre bra. När vi kommer säger de att det är mycket utskott på rullarna, men bara i början och slutet. Vi kör så! Men hux flux märker vi att vi kollat på fel sida, det var motsidan vi skulle kolla. Jaha! Då börjar sanering. Vi måste kolla pallarna vi kört. Mycket riktigt vi har kört utskott. Så har det vart hela dagen när vi kört. Jag ber till gud att alla dessa rullar (hörde ett antal av 600 st, vet ej om det är sant eller inte) är utklassad imorgon när vi kommer. Går inte att köra så där. Det var min dag på jobbet.


Nu är jag hemma och Elias somnade precis och Anders har åkte på jobbet. Så nu sitter jag här själv. Men tänkte passa på att vika lite kläder som borde ha vikt för flera dagar sedan. Sedan tänker jag inte göra så mycket idag. Punkt och slut. Bara lite kvällsstädning.

Ute

Av Johanna Östlund - 12 december 2011 16:26

Efter att jag kom hem från jobbet gick vi ut en stund. Fast Elias ville inte gå ut, det var stora protester! Men när vi väl var ute tror jag han tycker att det var lite kul i alla fall. Först satt han bara i snön men sedan blev det fart. Han fick även åka i snöåkan, han ville knappt gå ur sedan. 

Mysigt att vara ute. Men vi skulle haft en pulka.


   

Av Johanna Östlund - 12 december 2011 10:28

Jag väntar, väntar och väntar. Varför ska allt ta sån tid?

Av Johanna Östlund - 12 december 2011 06:56

Då har grisveckan börjat, denna snöiga måndagsmorgon. Grisvecka betyder jobb hela veckan lång. Men sedan tar jag julledigt nästa vecka dock börjar jag att jobba på julafton igen. Som tur har jag förmiddag och då hinner jag ändå vara med på allt roligt plus att stor kovan ramlar in i januari och det tackar man inte nej till.


Hoppas på att vädret håller i sig. Dock vore det bra om det slutat snöa tills jag slutar jobba. Om det inte hinner bli allt för mörkt ska jag försöka jaga ut mina killar och leka lite i snön. Vore mysigt! Nu skulle man haft en pulka eller nått som Elias skulle kunna åka i. Bra julklapp kanske? Även att jag skulle behöva köpa mig ett par täckbyxor.


Nej återgå till jobbet kanske.

Av Johanna Östlund - 11 december 2011 21:08

Ja kalaset gick bra. Elias verkligen njöt av all uppmärksamhet och kakorna, bullarna och tårtan. Han satt snällt i morfars knä och smaskade. Fast tillslut måste man tabort alla godsaker, finns liksom inget stopp i denna lilla magen när det gäller sånt. Hitta på nått annat och glömma bort. När alla hade åkt var Elias trött och grinig. Det blev en lite sovstund, kanske lite sent men välbehövligt. 


På eftermiddag/kvällen for vi in till stan för att hämta Anders bil. Blev lite mer under vägen också. Eftersom vi inte ätit någon middag åkte vi in och tog oss varsin hamburgare. Även en sväng på ica maxi blev det. 


Sedan har vi bara haft mys. Förutom att jag ändå måsta göra lite mat, eftersom jag ska jobba förmiddag imorgon.. Eller jag började men Anders tog över. Det blev biff, potatis och sås. Elias var mycket glad först eftersom han somnade i bilen hem, men sedan blev han ett litet monster som grinade så fort han inte fick som han ville. Och inte kom han i ro för att sova heller. Tog väldigt lång tid! Vill få in lite rutier vid sovningen nu och att han börjar sova i sin säng. Börjar bli lite jobbigt att ha honom i sängen varje natt. Men vad ska man göra när han gallskriker så fort han får se spjälsängen? 


Nu blir det lite vuxen tid innan sängen väntar.

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards