johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 11 december 2011

Kalas, en sväng till stan och bara mys

Av Johanna Östlund - 11 december 2011 21:08

Ja kalaset gick bra. Elias verkligen njöt av all uppmärksamhet och kakorna, bullarna och tårtan. Han satt snällt i morfars knä och smaskade. Fast tillslut måste man tabort alla godsaker, finns liksom inget stopp i denna lilla magen när det gäller sånt. Hitta på nått annat och glömma bort. När alla hade åkt var Elias trött och grinig. Det blev en lite sovstund, kanske lite sent men välbehövligt. 


På eftermiddag/kvällen for vi in till stan för att hämta Anders bil. Blev lite mer under vägen också. Eftersom vi inte ätit någon middag åkte vi in och tog oss varsin hamburgare. Även en sväng på ica maxi blev det. 


Sedan har vi bara haft mys. Förutom att jag ändå måsta göra lite mat, eftersom jag ska jobba förmiddag imorgon.. Eller jag började men Anders tog över. Det blev biff, potatis och sås. Elias var mycket glad först eftersom han somnade i bilen hem, men sedan blev han ett litet monster som grinade så fort han inte fick som han ville. Och inte kom han i ro för att sova heller. Tog väldigt lång tid! Vill få in lite rutier vid sovningen nu och att han börjar sova i sin säng. Börjar bli lite jobbigt att ha honom i sängen varje natt. Men vad ska man göra när han gallskriker så fort han får se spjälsängen? 


Nu blir det lite vuxen tid innan sängen väntar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards