johanna--ostlund

Alla inlägg under december 2014

Av Johanna Östlund - 4 december 2014 21:28

Två dagar springer iväg. Vips...


Gårdagen blev en fin dag. Skön dag på jobbet och en lugn kväll här hemma. Vad mer kan man begära?


När jag kom hem från jobbet var vi alla samlad en liten stund. Sen var det Anders tur att jobb. För så lever vi. Bara jag och barnen alltså. Ingen idé att lägga sig på soffan. Då dör jag! Full fart från start.


Det blev pepparkaksbak. Inte för att jag var så där super sugen. Dessutom finns det bara en kaka som är godare att köpa än göra egen och det är just pepparkakor. Jag gjorde det för barnens skull. Dom fick en sysselsättning och målet var inte fulla plåtar med kakor. Utan det var mest själva grejen vi ville åt.


Efter allt bak och mat blev det ett kvällsbad. Så roligt! Efter badet blev det mys och sen fick Ida hoppa i säng. Somnade som vanligt utan problem. Duktiga tjejen! Elias och jag bestämde oss för att städa. Deg på golvet och sånt där ni vet. Inge vidare. Rent och fint! Sen ville Elias sova, ja visst. Ändå tog det ett tag och vi hann bråka lite. Jag som trodde vi skulle få en hel dag utan en massa bråk. Halv tio blev det även nattinatt för mig.


    


Torsdag och morgon före ottan! Även fast jag la mig i tid var jag trött. Vart kom den helt plötsliga tröttheten ifrån? Det som gått så bra att jobba förmiddag, men inte den här veckan. Urk!


Efter en hel massa timmar var det äntligen dags att åka hem. Hämtade Elias på dagis. Sen for vi till mamma en snabbis. Jag har fått nått riktigt konstig på ena skinkan. Det är en liten väldigt röd prick med en klump inuti och gör skit ont. Runt om det här är det en större och mindre rödfärgad rund ring. Mycket märkligt! Trodde jag hade fått in en glasbit, men det verkade inte så. Sen fick vi bråttomt och hämta Ida på dagis. Kom lite sent men det gjorde inte så mycke.


Hem... Vi fick med oss kakdeg från mamma. Bara skära och in i ugnen. Sen blev det två kakor till också. Medans stog barnen vid diskbänken och donade. Anders kom hem då också. Barnen fick en enkel mat idag. Korv med bröd. Ibland blir det så.


Sen blev det lek och bus för barnen. Ida la sig vid halv sju och Elias var omöjlig att få i säng. Men tillslut lite väl sent kom han till ro. Jag tänker nu också tacka för mig. En sista dag att jobba och sen en ledig helg!


  

Av Johanna Östlund - 2 december 2014 20:03

Godmorgon tisdag och allihopa. Precis så var det idag. Hela familjen vaknade när jag skulle upp. Ida låg med oss och var vaken och när min klocka plingade till skulle hon såklart gå upp med mig och väckte även Elias. Gjorde mig i ordning och barnen öppnade dagens paket och chokladkalender. Vi vinkade hejdå. Elias började såklart gina, men det gick nog över så fort jag åkt. Mina fina älskade barn!


På jobbet gick allt bra. Idag var jag pigg dessutom. Hurra! Och klockan elva fick jag ett erbjudande om att köra utbildningen då istället för efter jobbet. Ja, tack gärna. Sista timmarna drack vi kaffe, åt smörgås och limmade några remmar. En helt okej avslutning på jobbdagen för min del.


Dags att åka. Men eftersom ingen skulle sakna mig där hemma förens närmare klockan sex tog jag tag i några ärenden på stan. Jag var i stort behov av linsvätska, som jag skulle ha köpt för några veckor sedan. När jag ändå var där beställde jag en synundersökning och när den ska göras ska jag köpa mig ett par "riktiga" glasögon. Dom jag har nu är en riktigt katastrof! Jag vill känna att jag kan ha dom bland folk, även om jag föredrar linser. Provade några när jag var där, och hittade nog kanske ett par som kändes bra. När jag ändå var på stan sprang jag in på HM och kollade. Jag blir helt förvirrad där inne än. Alldeles för stort! Ändå hittade jag två tunnt stickade tröjor till mig själv för endast 100 kronor. En tröja till Ida med en söt fjäril. Den får nog hamna i present högen. Sist blev det leksaksaffären. Elias har önskat sig toy story gubbar. Inte nog med det, han ska ha alla gubbar där ifrån. Där fanns i alla fall fyra av gubbarna och nu hoppas jag att han blir nöjd min lilla skitunge! Såklart hamnar även den i presen högen.


När jag väl kom hem var huset alldeles tomt. Det var inte så svårt att komma på vart dom andra var. Jag sprang in och gömde mina små hemligheter och for till Sågtäkten jag också. Kaffe och lite lek innan det var dags att åka hem. Trötta barn och trött mamma då blir det filmmys. Lite lek, mat och sånt innan det var dags för Ida att lägga sig. Ännu mer mys och lek med Elias innan även han gick och la sig. En lugn kväll här hemma. Tack!


Barnen sover och jag sitter i soffan. Slöa slöa innan det är dags för sängen.


  

Av Johanna Östlund - 1 december 2014 19:56

Välkommen december! En av dom mysigaste och förväntansfulla månaderna vi ger oss in i. Även jag känner mig lika upprymd som barnen är. Det går inte en dag utan att vi pratar om tomtar och paket. Kan inte riktigt förstå att vi ska ha "lilla julafton" med Elias nästa gång han kommer. Helt sjukt om du frågar mig! Känner att december kommer försvinna med en smäll och den vanliga lunken fortsätter.


Uj vilken natt! Ida vaknade, men det var faktiskt Anders som fick ta henne. Jag skulle upp och jobb. Inte nog med det hade jag inte ens somnat när hon började på, bara för att jag måsta se Maria Lang. Japp super viktigt. Fast min sömn är super viktig också om jag ska fungera tills det blir kväll. Även Elias vaknade i samma veva, antar att det var Ida som väckte honom. Han skulle gå ner och öppna sitt första paket i julkalendern. Suck! Men efter lite sura miner kunde vi äntligen somna.


Vips var det morgon. Ja det går snabbt att sova ca fyra timmar. På tok för lite sömn! Vilket kändes direkt från start. Hur skulle jag klara av dagen? Gjorde mig i ordning och åkte väg i det kyliga vädret. Ja åtta minus grader var det imorse. Brr!


På jobbet gick tiden segt och jag höll på somna var och varannan minut. Fy vad trött jag var. Länge sen det var så här extremt. Tillslut efter typ tolv timmar eller åtta som det är fick jag åka hem. Hurra!


Möttes av två underbara barn. Mina fina älsklingar! Det var mamma som gällde kan jag säga. Fajt! Min mamma. Jag fick se vad deras paket innehöll. Glada barn som hade lekt med sina nya saker under dagen. Elias fick en bil som man kan bada med och Ida fick mumintrollet och snusmumriken som också var badfigurer.


Efter en hel del lek, bus och mys var det dags att göra middag. Pastagratäng. Ida åt så där. Elias tyckte jag åt rätt bra. Efter maten blev det ett bad för barnen. Lortgrisar och prova sina nya saker i vattnet. Rolig stund! Sen var klockan mycke. Efter lite barnprogram var det dags för Ida att sova. Godnatt min älskade unge! Hon somnade som vanligt utan problem.


Elias ville leka och ingen ville leka med honom. Jag dog i soffan och Anders spelade tv-spel. Efter en stund kom energin tillbaka. Eller i alla fall så att jag kunde ta fram lite pysselsaker åt Elias och sätta mig själv bredvid och hjälpa vid behov och kolla datorn. Han klippte och klistra och gjorde en rolig gubbe. Så duktig min stora älskling är.


Nu är det snart dags för sängen för Elias och mig. Trött mamma men en pigg son. Det är nog bäst att jag lägger mig i tid. Blir en lång dag på jobbet imorgon, jobb och utbildning.


    

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards