johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 2 december 2014

Tisdag

Av Johanna Östlund - 2 december 2014 20:03

Godmorgon tisdag och allihopa. Precis så var det idag. Hela familjen vaknade när jag skulle upp. Ida låg med oss och var vaken och när min klocka plingade till skulle hon såklart gå upp med mig och väckte även Elias. Gjorde mig i ordning och barnen öppnade dagens paket och chokladkalender. Vi vinkade hejdå. Elias började såklart gina, men det gick nog över så fort jag åkt. Mina fina älskade barn!


På jobbet gick allt bra. Idag var jag pigg dessutom. Hurra! Och klockan elva fick jag ett erbjudande om att köra utbildningen då istället för efter jobbet. Ja, tack gärna. Sista timmarna drack vi kaffe, åt smörgås och limmade några remmar. En helt okej avslutning på jobbdagen för min del.


Dags att åka. Men eftersom ingen skulle sakna mig där hemma förens närmare klockan sex tog jag tag i några ärenden på stan. Jag var i stort behov av linsvätska, som jag skulle ha köpt för några veckor sedan. När jag ändå var där beställde jag en synundersökning och när den ska göras ska jag köpa mig ett par "riktiga" glasögon. Dom jag har nu är en riktigt katastrof! Jag vill känna att jag kan ha dom bland folk, även om jag föredrar linser. Provade några när jag var där, och hittade nog kanske ett par som kändes bra. När jag ändå var på stan sprang jag in på HM och kollade. Jag blir helt förvirrad där inne än. Alldeles för stort! Ändå hittade jag två tunnt stickade tröjor till mig själv för endast 100 kronor. En tröja till Ida med en söt fjäril. Den får nog hamna i present högen. Sist blev det leksaksaffären. Elias har önskat sig toy story gubbar. Inte nog med det, han ska ha alla gubbar där ifrån. Där fanns i alla fall fyra av gubbarna och nu hoppas jag att han blir nöjd min lilla skitunge! Såklart hamnar även den i presen högen.


När jag väl kom hem var huset alldeles tomt. Det var inte så svårt att komma på vart dom andra var. Jag sprang in och gömde mina små hemligheter och for till Sågtäkten jag också. Kaffe och lite lek innan det var dags att åka hem. Trötta barn och trött mamma då blir det filmmys. Lite lek, mat och sånt innan det var dags för Ida att lägga sig. Ännu mer mys och lek med Elias innan även han gick och la sig. En lugn kväll här hemma. Tack!


Barnen sover och jag sitter i soffan. Slöa slöa innan det är dags för sängen.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards