johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 4 december 2014

Två dagar

Av Johanna Östlund - 4 december 2014 21:28

Två dagar springer iväg. Vips...


Gårdagen blev en fin dag. Skön dag på jobbet och en lugn kväll här hemma. Vad mer kan man begära?


När jag kom hem från jobbet var vi alla samlad en liten stund. Sen var det Anders tur att jobb. För så lever vi. Bara jag och barnen alltså. Ingen idé att lägga sig på soffan. Då dör jag! Full fart från start.


Det blev pepparkaksbak. Inte för att jag var så där super sugen. Dessutom finns det bara en kaka som är godare att köpa än göra egen och det är just pepparkakor. Jag gjorde det för barnens skull. Dom fick en sysselsättning och målet var inte fulla plåtar med kakor. Utan det var mest själva grejen vi ville åt.


Efter allt bak och mat blev det ett kvällsbad. Så roligt! Efter badet blev det mys och sen fick Ida hoppa i säng. Somnade som vanligt utan problem. Duktiga tjejen! Elias och jag bestämde oss för att städa. Deg på golvet och sånt där ni vet. Inge vidare. Rent och fint! Sen ville Elias sova, ja visst. Ändå tog det ett tag och vi hann bråka lite. Jag som trodde vi skulle få en hel dag utan en massa bråk. Halv tio blev det även nattinatt för mig.


    


Torsdag och morgon före ottan! Även fast jag la mig i tid var jag trött. Vart kom den helt plötsliga tröttheten ifrån? Det som gått så bra att jobba förmiddag, men inte den här veckan. Urk!


Efter en hel massa timmar var det äntligen dags att åka hem. Hämtade Elias på dagis. Sen for vi till mamma en snabbis. Jag har fått nått riktigt konstig på ena skinkan. Det är en liten väldigt röd prick med en klump inuti och gör skit ont. Runt om det här är det en större och mindre rödfärgad rund ring. Mycket märkligt! Trodde jag hade fått in en glasbit, men det verkade inte så. Sen fick vi bråttomt och hämta Ida på dagis. Kom lite sent men det gjorde inte så mycke.


Hem... Vi fick med oss kakdeg från mamma. Bara skära och in i ugnen. Sen blev det två kakor till också. Medans stog barnen vid diskbänken och donade. Anders kom hem då också. Barnen fick en enkel mat idag. Korv med bröd. Ibland blir det så.


Sen blev det lek och bus för barnen. Ida la sig vid halv sju och Elias var omöjlig att få i säng. Men tillslut lite väl sent kom han till ro. Jag tänker nu också tacka för mig. En sista dag att jobba och sen en ledig helg!


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards