johanna--ostlund

Alla inlägg under januari 2013

Av Johanna Östlund - 5 januari 2013 10:05

Nu ni bränns det i knutarna! Både glädje och sorg... Jag har nu påbörjat min sista vecka innan mammaledigheten. BARA sex dagar kvar. Får se hur det här går?? Vet att jag brukar få lite jobb abstinens efter mina elva dagars ledigt, ja då är det verkligen skönt att få åka till jobbet. Men att fortfarande jobba när det bara blir två veckor innan beräknad ankomst är lite överkurs tycker jag. Får försöka se det positivt och vila upp mig inför det som komma skall och ta vara på tiden med min lilla underbara familj.


Elias fick åka till mormor och morfar igår. Lillsötisen trodde han skulle följa med mig hem när jag åkte. Sa bara NEJ NEJ NEJ! Men när han förstog att han skulle stanna blev han såklart glad och sa glatt hejdå till mig. Det blir alltså barnfritt i helgen. Kanske dags att ta tag i gardinbyte. Men skulle behöva en kappa in till vardagsrummet och helst skulle jag vilja ha nya inne i köket. Vi får se vad som blir.

Av Johanna Östlund - 3 januari 2013 11:15

 

Av Johanna Östlund - 2 januari 2013 22:23

Idag har vi haft en lugn och skön dag. Härligt att ta vara på tiden med varandra. Det är bäst att vi passar på medans tid och ork finns. Antar att det kommer komma en tid då inte det kommer finnas. Den tiden kommer vi snart att befinna oss i.


Förmiddagen spenderade vi hemma alla tre. Lek, mys och härligheter. Vid tre tiden åkte Anders till jobbet. Elias sov då i soffan och jag ringde mamma och pappa. Hade en tanke om att åka dit. Lite trist att bara vara hemma jämt. En sak jag måste bli bättre på! Aja när Elias vaknade åker vi vi i alla fall till dem. Mat, fika och "ledig tid". Jag är inte direkt populär när vi är där, just nu är det bara moster Sofia som gäller när inte hon är där är det mormor. En sak som hände inte direkt planerat men jag har tänkt på det ett tag. Elias klippte sitt hår!!! Hejdå min älskade lilla bebis och hej min älskade stora kille. De har en sån där klippmaskin och jag tänkte att den längsta längden man kan klippa kanske inte är allt för kort. Först skulle han inte och då fick morfar sätta sig, han behövde ändå göra det, och då blev det genast mer intressant. Till en början gick det bra, han satt och kollade på brum. Antagligen känndes det obehagligt och han satt mindre och mindre stilla. Så ja en lite justering behövs men den får dom ta i helgen. Annars tycker jag faktiskt att han blev väldigt fin och STOR. Får se vad pappan säger om jag får mig en utskällning?!. Men han var grymt långhårig och när luggen är nere vid ögonen tycker jag att det är dags. Även om det kanske var vågat att köra med maskin och blev rätt kort mot för vad vi är van vid. Huvudsaken är väl ändå att Elias tycker att han är snygg och det kan jag säga att det verkade det som. Gick och tog sig i håret och såg rätt mallig ut. Sötis!!! När vi kom hem blev det sängen för Elias. Jag hade visst lite överskotts energi och tog tag i att säga hejdå till julen. Bara granen, gardiner och kanske någon liten liten pryl kvar. Det ska ut så fort som möjligt de med, blev en härlig känsla i kroppen när allt försvann och nya härliga saker kom på plats. Nu har jag intagit soffan och tänker stanna här tills det blir sängen, min kropp mår inte helt bra just nu, jobbigt när huvudet orkar mer än kroppen...


Försökte mig på att ta en bild på Elias nya frisyr, men inte helt lätt när han sov. 

Av Johanna Östlund - 1 januari 2013 20:51

Nyårsafton kom och gick. Vi spenderade eftermiddagen/kvällen hos Anders föräldrar. När vi kom blev det smörgåstårta och lite annat fika. Sedan körde Elias med allt och alla. När inte den ena ville leka försökte han med nästa. När Anders mamma kom hem från jobbet blev det lite mer smörgåstårta och fika. Elias hann leka lite med Lena (Lele), hans favorit. Vid halv elva tyckte vi att det var dags att bege oss hem. Elias började bli trött och även vi. Trött var precis vad han var, vaknade knappt när jag tog honom från bilen och till sängen plus klädde av honom både ytterkläder och vanliga kläder. Vi andra blev uppe en stund till men la oss innan tolv slaget. Fast vaknade av att de lät som om de höll på skjuta ner huset med alla raketer. Kolla en stund och somnade om.... En bra dag!


I och med en sen kväll fick vi en skön sovmorgon. Ja ända till halv tio. När hände det senast liksom? Skönt att känna sig helt utvilad och kunde börja dagen på en gång. Blev först lite lek och sedan frukost. Sedan blev det lek hela förmmiddagen av alla de slag. Lekte med alla nya leksaker han fick i julklapp, spelat memory x antal gånger och byggt pussel (vilket Elias faktiskt var väldigt duktig på, i alla fall den med fyra bitar). När det blev dags för mat hjälptes mina två kockar åt att laga, jag själv iaktog och hade det bra. Blev fisk, potatis och sås. Efter maten tror jag vi alla blev rätt trötta. Lite soffmys fram för tv:n. Sedan var det dags för Anders att åka på jobbet. Elias och jag lekte lite. Efter en stund kom vi på att det skulle vara kul att rita med fingerfärg. Så fick det bli och många fina teckningar fick jag. När vi var färdiga fick det bli ett bad för oss båda. Ja Elias vägrade bada själv så det var bara att hoppa i. När jag äntligen fick upp honom satte vi oss i soffan, han i sin nya morgonrock och en stor skål med ostbollar, tisdagsmys. Innan det var dags för sängen fick jag på honom en supersöt pyjamas som han fick av Sofia i julklapp. Sedan kommer vi till läggningen, vet inte alls vad det var med honom ikväll, ett monster. Först gick allt bra vi läste bok, Nalle Phu som han fick i julklapp, men sedan vart det grin grin och åter grin. Jag gav mig inte utan höll fast honom och han fick grina. Tillslut hade mammahjärtat gått sönder och jag bara måste ta upp honom för att säga förlåt och kramas. Efter en stund frågade jag om han ville ha fruktsoppa och de ville han. Vi hämtade de och la oss igen, han ville att jag skulle läsa så det blev en påhittad historia och sedan sov han som en stock efter bara en liten liten stund. Nu sitter jag i soffan och bläddrar på tv:n och inser att de är bara skit på dumburken så jag överväger faktiskt att lägga mig med min bok istället innan sängen väntar. Även denna dag har vart en bra dag!


     

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards